Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By antoś -  21 kwie 2013, 13:05
 łódzkie
#96590
Mnie się wydaje, że w miarę zdrowo brzmi ten silnik. Cyka pompa paliwa z przodu, zaworek odpowietrzający itp.. Te silniki po prostu brzmią tragicznie na wolnych obrotach.
By oRMOo -  18 maja 2013, 10:39
 -------
#98441
Byłem właśnie u mechaniora obadać jak idzie praca przy moim aucie. Zleciłem profilaktycznie wymianę chyba wszystkich możliwych części, o których mowa w tym temacie i akurat trafiłem na wymianę napinacza i łańcucha nastawnika faz rozrządu. Powiem szczerze, że ten łańcuszek już nieźle się tam dyndał :? . Wariator na szczęście bez żadnych luzów czy tam innych niechcianych objawów...
By simmoni -  08 lis 2013, 14:44
 -------
#110479
Witam wszystkich fanów VW
Chciałem się podłączyć pod temat. Posiadam VW EOS-a 2007r TFSI z USA. Przeczytałem ten wątek i chciałem się również poradzić. Mój silnik wydaje nast. odgłosy klekotania jak w dieslu:

http://w821.wrzuta.pl/audio/7ezNBdbR0gf ... ek_silnika

Chciałem zapytać fachowców czy to jest taki sam silnik jak w GTI? I czy czeka mnie wymiana napinacza, łańcucha i w ostateczności wariata?
By stefdeath -  08 lis 2013, 18:48
 -------
#110497
simmoni pisze:Witam wszystkich fanów VW
Chciałem się podłączyć pod temat. Posiadam VW EOS-a 2007r TFSI z USA. Przeczytałem ten wątek i chciałem się również poradzić. Mój silnik wydaje nast. odgłosy klekotania jak w dieslu:

http://w821.wrzuta.pl/audio/7ezNBdbR0gf ... ek_silnika

Chciałem zapytać fachowców czy to jest taki sam silnik jak w GTI? I czy czeka mnie wymiana napinacza, łańcucha i w ostateczności wariata?
Po dźwięku wydaje mi się, że faktycznie łańcuch klepie.
Dźwięk zmienia się ( zaczyna wyraźniej klepać ) po rozgrzaniu? jeśli tak to masz kolejny objaw.
Żeby mieć 100% pewności musisz osłuchać się z innym autem z tfsi pod maską a najlepiej z kilkoma bo sporo ludzi jeździ z tym i nawet nie wie że coś jest nie tak.
Co do silnika to sprawdź 3 literowy kod na wlepce w bagażniku ale konstrukcyjnie to będzie to samo co w gti.
By 3dawid -  14 lut 2014, 15:08
 -------
#120246
Witam,
czy objawem zmuszającym do zmiany napinacza + łańcucha będzie taka sytuacja.
Gdy zapalam auto słychać delikatne cykanie jednak wraz ze wzrostem temperatury zaczyna coraz bardziej klekotać ?
Nie jest to może dźwięk jak w DIESEL jednak tak 40 % głośności 1,9 TDI.

Z gory dzieki za info
By maciasty -  17 lut 2014, 14:30
 zachodniopomorskie
#120733
3dawid pisze:Witam,
czy objawem zmuszającym do zmiany napinacza + łańcucha będzie taka sytuacja.
Gdy zapalam auto słychać delikatne cykanie jednak wraz ze wzrostem temperatury zaczyna coraz bardziej klekotać ?
Nie jest to może dźwięk jak w DIESEL jednak tak 40 % głośności 1,9 TDI.

Z gory dzieki za info
Dokładnie tak to wygląda. Zdarza się jeszcze, że przewody paliwowe klepią o podłogę - to też jest częsta sprawa w GTi.Wtedy jest to słyszalne tylko wewnątrz, często od strony pasażera.
Zastanawiam się na ile wymiana napinacza i łańcucha wystarczy? ktoś ma z tym jakieś doświadczenie?
By mwkolix -  21 lut 2014, 17:51
 -------
#121271
Witam. Posiadam co prawda Passata b6 a nie Golfa ale mozę mi ktoś z was pomoże. Moje auto to 2.0 FSI pojechałem do mechanika sprawnym autem na wymianę łańcucha + napinacza ( przebieg 150 tyś org ) po wymianie i ujechaniu może 20 km awaria okazało się że zerwał się klin na fazatorze po naprawie powracający błąd 00018 przestawiony wałek rozrządu błąd statyczny po 3 próbach mechanicy rozłożyli ręce i kicha trafiłem do innego pracującego kiedyś w serwisie i ten stwierdził po sprawdzeniu na swoich blokadach że rozrząd jest ok a błąd pojawiał się nadal w końcu okazało się że blokady są do d...y i po ustawieniu na blokadach serwisowych stwierdził przestawienie rozrządu o prawie 1 ząb po wyjeździe pojawił się błąd fazatora , kupiony nowy założony a tu nowy błąd 00012 e8 znowu coś z rozrządem , sprawdzony podobno ok a błąd wyskakuje po 3 odpaleniu Macie może jakieś pomysły !!! może jakiś zawór może pompa oleju -może za niskie ciśnienie idzie do fazatora nadmienię tylko że często ale nie zawsze przy przyspieszaniu do ok 3000 obr coś klepie jak dla mnie taki plastikowy klekot POMOCY !!!
By chris -  28 lut 2014, 20:23
 zachodniopomorskie
#122093
Temat widzę aktualny :-) zrobiła się z tego mała kopalnia wiedzy
Ja oczywiście jestem po wymianie już ładny kawałek czasu , ale dokładnie pamiętam całą wymianę miałem tez możliwość patrzeć mechanikowi na ręce więc w razie pytań piszcie mam też gdzieś jeszcze fotki
Przy łańcuchu chodzi o odpowiednie dokręcenie specjalną nasadką oczywiście kluczem dynanometrycznym nie pamiętam dokładnie ile a i wkłada się odpowiednią blokadę do silnika .
Pozdrawiam
By lonss -  22 mar 2014, 14:41
 -------
#124774
Witam co prawda posiadam passata z silnikiem 2.0 fsi przebieg 170 tys. i mam problem, ktory chce wyeliminowac. A mianowicie: silnik zimny chodzi cicho cyka tylko pompka paliwa ale juz goracy chodzi glosno, odglos jak 50% TDI, wymieniłem napinacz z łancuchem i wydaje sie ze chodzi troszke ciszej ale jednak nie jest to sam odglos cykania pompki paliwa tylko slychac w tym dalej tdi. Nie wiem czy to nie wariator.. mechanik wymieniajac lancuszek mowil cos o uszczerbionym ząbku na wariatorze.... O ile dobrze go zrozumiałem i nie jestem do konca przekonany czy to bedzie ta część do wymiany, dodam ze silnik na wyzszych obrotach pracuje cicho nie ma zadnych stukow, moc prawidlowa, czasami zdarzy sie dziwna sytuacja, ze podczas gwaltownego dodania gazu szarpnie delikatnie autem. Popychacz pompki paliwa jest w dobrym stanie, czy to moze byc wina uszkodzonego wariatora, chcę zrobić samochód zeby pracował jak należy, mam dość odglosu tdi w benzynowym silniku. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz na forum passata niestety nie dostałem żadnej odpowiedzi.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18