Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By mich_10 -  05 paź 2012, 18:16
 mazowieckie
#84027
stefdeath pisze:
mich_10 pisze:odświeżę temat z prośba do posiadaczy etki ;)

prosił bym o podanie numerów części do silnika AXX 2005 r

łańcuch, napinacz i co tam jeszcze potrzeba domyślam się po przenanalizowaniu całego wątku że jakieś śrubki i uszczelniacz

z góry dziękuję i wiem że nie trochę pytanie nie w tym temacie jak vin będzie potrzebny to podam czekam na odp bo nie mogę spać przez to :(
analizowałeś niby cały wątek a nie zauważyłeś że na 2 stronie tematu wklejałem link do screena z ETKi z numerami wszystkich części...
Tak widziałem to nie zorientowałem się :shock: niestety numery nie są dokładnie widoczne na moim netbooku

czy spisałem dobrze ? mógł by ktoś sprawdzić

nr 3 - łańcuch nr 06D 109 229B
nr 4 - napinacz nr 06F 109 317A
nr 5 - śruba nr N 101 536 43

sorry za oczywisty mój błąd
By stefdeath -  06 paź 2012, 10:02
 -------
#84076
mich_10 pisze: czy spisałem dobrze ? mógł by ktoś sprawdzić

nr 3 - łańcuch nr 06D 109 229B
nr 4 - napinacz nr 06F 109 317A
nr 5 - śruba nr N 101 536 43
wg. tego screena numery są takie:

nr 3 łańcuch 06D 109 229 B
nr 4 napinacz łańcucha : 06F 109 217 A
nr 5 śruba imbusowa z gniazdem wielozębnym N 101 963 03

http://imageshack.us/photo/my-images/824/axxsilnik.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
By Jolek -  11 paź 2012, 14:41
 -------
#84499
stefdeath pisze:
mich_10 pisze: czy spisałem dobrze ? mógł by ktoś sprawdzić

nr 3 - łańcuch nr 06D 109 229B
nr 4 - napinacz nr 06F 109 317A
nr 5 - śruba nr N 101 536 43
wg. tego screena numery są takie:

nr 3 łańcuch 06D 109 229 B
nr 4 napinacz łańcucha : 06F 109 217 A
nr 5 śruba imbusowa z gniazdem wielozębnym N 101 963 03

http://imageshack.us/photo/my-images/824/axxsilnik.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Witam,

W którym miejscu jest ten wariator? widać go na etce? czym się objawia, że też go trzeba wymienić?
By Jolek -  11 paź 2012, 15:41
 -------
#84509
antoś pisze:VAGiem możesz sprawdzić Silnik->Bloki Pomiarowe->91 musi utrzymywać wartość zadaną. ;)
Możesz dokładniej opisać jak to zrobić? VCDS`a mam - przyda mi się takie info na przyszłość - jak byś jakiś zrzut zrobił to byłbym wdzięczny :)

Wracając do tego wariatora to wyjdzie to przez VAG`a? i jak to wygląda i jak to jest przy wymianie, kiedy to się okazuję, że trzeba wymienić? dziś oglądałem paska z tym silnikiem i wg. klekotał - gość miał papiery z ASO na wymianę napinacza, pompy wody i jakieś tam inne fanty ;) ale rozrządu nie robili i łancucha też, dziwny temat bo jak ktoś robi napinacz i pompe wody to chyba trzeba pasek zdemontować? niewiem jak z łańcuchem - będę wdzięczny za porady :)
Pozdr

edit:
poczytałem trochę wątek, jutro zgłębię cały ten temat to pewnie wszystko się wyjaśni, silnik w tym pasku to był BWA i objawy tak jak opisał to stefdeath czyli na zimnym ok, na ciepłym klekocze czyli w tym przypadku wychodziło by na wymianę łancucha i napinacza, i rozumiem, jeżeli problem by nie ustał dochodzi także wariator?

http://www.abload.de/img/dscf9438_800x600c9s1u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Czyli te większe koło z prawej strony?
By stefdeath -  11 paź 2012, 16:13
 -------
#84512
tak to jest właśnie to większe "koło" z prawej strony. Jest do tego cały zestaw naprawczy wariatora ( ok 1600zł kosztował rok temu) ale warto zaryzykować i zmienić sam łańcuch + napinacz bo w większości przypadków to pomaga i kosztuje ze 2x mniej niż wymiana wariata.
Z pompą wody to ten napinacz i łańcuch niewiele ma wspólnego bo leżą po przeciwnej stronie silnika - może chodziło im o pompę wody i rolki napinające paska rozrządu?
By Jolek -  11 paź 2012, 17:57
 -------
#84522
stefdeath dzięki za odpowiedź :) widziałem te kwity z ASO rachunki - i wygląda na to, że gość wymieniał pompe wody i napinacz ale bez paska rozrządu :) łancucha nikt nie ruszał, podejrzewam, że w ASO gościowi krzyknieli niezłą sumę za to i dlatego handlarz gonił auto ;)
By antoś -  13 paź 2012, 10:25
 łódzkie
#84695
Ale pasek, napinacz i pompa wody to rozrzad, ktory znajduje sie po lewej stronie silnika. Przy jego wymianie nawet nie rusza sie prawej strony gdzie masz lancuch, jego napinacz i wariator. To sa zupelnie dwie rozne czynnosci.

Wchodzisz w sterownik silnika-> bloki pomiarowe -> kanal 91 i dwa ostatnie okienka wakazuja na wartosc zadana i aktualna. Najlepiej to zlogowac w czasie jazdy. Wymien lancuch i napinacz, jak przestanie klekotac to sie ciesz, wariatorem sie wtedy nie zajmuj dopoki sie nie zepsuje (zacznie wywalac bledy), nie ma sensu go wymieniac profilaktycznie.
By Jolek -  14 paź 2012, 13:48
 -------
#84761
antoś pisze:Ale pasek, napinacz i pompa wody to rozrzad, ktory znajduje sie po lewej stronie silnika. Przy jego wymianie nawet nie rusza sie prawej strony gdzie masz lancuch, jego napinacz i wariator. To sa zupelnie dwie rozne czynnosci.

Wchodzisz w sterownik silnika-> bloki pomiarowe -> kanal 91 i dwa ostatnie okienka wakazuja na wartosc zadana i aktualna. Najlepiej to zlogowac w czasie jazdy. Wymien lancuch i napinacz, jak przestanie klekotac to sie ciesz, wariatorem sie wtedy nie zajmuj dopoki sie nie zepsuje (zacznie wywalac bledy), nie ma sensu go wymieniac profilaktycznie.
Dzięki za poradę kolego :) akurat ja jeszcze szukam GTi :mrgreen: ale przejazdem trafiłem na tego Paska i miałem możliwość pierwszy raz usłyszeć TDi w TFSI ;) i teraz już wiem jak to gra na żywo ;) dzięki za info dot. logów :)
By dudus0210 -  16 lis 2012, 10:42
 -------
#87043
Witam
Posiada ktoś może pokrywę wariatora ? ze sprawnymi pierścieniami ?
Ewentualnie same pierścienie.
Jeden z pierścieni został uszkodzony podczas montażu, stąd to zapytanie ;/
By stefan-16 -  20 kwie 2013, 13:43
 -------
#96551
Jeżeli chodzi o słynne klekotanie TFSI to raczej nie z tej strony, bo napinacz łańcucha i wariator znajdują się z drugiej strony(od strony Akumulatora) Natomiast jeżeli jesteście pewni że klekotanie jest od strony paska to warto sprawdzić pompę wody, bo często robi się na nich luz.
By stefdeath -  20 kwie 2013, 20:23
 -------
#96566
Akurat u mnie ten dziwny klekot nie był słyszalny tylko tam gdzie wariator. Słychać to było i z przodu i z lewej i z prawej - tak jakby po prostu cały silnik miał dźwiek diesla. Na tych filmikach wg. mnie chodzi trochę z głośno i nie tak jak mój po wymianie. Ale to wróżenie z fusów bo może mikrofon podbija dźwięki pompy paliwa. Trzeba ustawić się z innym tfsi i porównać bo może wszystko jest ok.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18