Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By chris -  20 wrz 2010, 23:37
 zachodniopomorskie
#30277
Hej witam wszystkich pierwszy raz
Jak w temacie za głośna praca silnika na biegu jałowym (zimny , ciepły )
Jestem świeżym właścicielem GTI w związku z tym proszę o pomoc
Silnik to wersja AXX i działa tak jak na poniższym linku
http://www.youtube.com/watch?v=tCyHTyMwwlo" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiem Wiem TFSI tak działają już słyszałem to w dwóch serwisach , ale coś nie daje mi spokoju,jest po prostu za głośno
jak wyczytałem może to być problem ustawienia wałka rozrządu , napinacza łańcucha spotykany w modelu silnika AXX
Tylko czy to to , jak to stwierdzić i gdzie to zrobić , ktoś może miał to u siebie ,a może wszyscy tak mają a ja jak nie usłyszę w drugim GTI to nie uwierzę:)
Proszę o jakiekolwiek sugestie
Kilka faktów dotyczących autka
przebieg 92 tyś, wymieniony rozrząd + pompa ,świece, popychacz pompy paliwa (dzięki Wam forumowiczom :)dobrze się stało),
diagnostyka układu sterowania silnika - brak błędów,zatankowane paliwo Shell V Power Racing,
olej do wymiany za 3000 km według książki

Z góry Dzięki
Pozdrawiam chris
By heli1 -  27 gru 2010, 16:29
 -------
#34194
Witam nie wiem czy juz udalo Ci sie rozwiazac problem ale jak nie to mysle ze moge pomoc bo u mnie bylo dokladnie to samo Przyczyna to uszkodzony wariator poprawnie kolo zmiennych faz rozrzadu Jak chcesz wiecej info tj koszt naprawy itd to pisz pozdrawiam
By krisv -  27 gru 2010, 16:55
 mazowieckie
#34195
W odp na filmiku dokladnie tak jak piszesz

-kolo zmiennych faz rozrzadu
-napinacz lancucha

Nockenwellenverstellung,Ketten­spanner/kette plus kleintteile erneuern dann ist wieder ruhe.
By krisv -  28 gru 2010, 14:53
 mazowieckie
#34224
W opisie z YT ( z filmiku ) byl tylko ta informacja zawarta.

-kolo zmiennych faz rozrzadu
-napinacz lancucha

Moze reszta uzytkownikow GTI bedzie ci mogla bardziej pomoc :)

Ja bardziej w TDI sie obracam :P

Pozdrawiam
By chris -  28 gru 2010, 18:31
 zachodniopomorskie
#34230
Dzięki
heli1 udzielił mi więcej informacji dotyczących problemu jak uda mi się przez wszystko przebrnąć to opiszę na forum
Pozdrawiam
By stefdeath -  28 gru 2010, 21:21
 -------
#34247
Ale napinacz jakiego łańcucha? przecież AXX ma pasek rozrządu nie łańcuch. Jeśli chodzi o dźwięk to u mnie też ten silnik chodzi jak diesel na biegu jałowym. Może nie jakoś bardzo głośno ale jednak spodziewałem się czegoś innego po turbo benzynie- czy to właśnie wina tego wariatora faz rozrządu? są jeszcze jakieś objawy oprócz dźwięku? czy na kompie można to zdiagnozować bo wybieram się na przegląd do aso i tam jak im na kompie nie wyświetli to mi będą wmawiać że wszystko jest cacy :/
By FlorekGTI -  28 gru 2010, 23:01
 -------
#34256
Mój tak samo chodzi odkąd go mam i nic złego się nie dzieje jak ktoś to ładnie napisał ten typ tak ma 8)
By stefdeath -  29 gru 2010, 11:07
 -------
#34279
No właśnie pod tymi filmikami na youtubie połowa ludzi pisze że to ten wariator/napinacz a druga połowa mówi, że to norma bo tak pracuje wysokociśnieniowa pompa paliwa-dokładnie tak jak w dieslu z bezpośrednim wtryskiem. Heli1 skoro wymieniałeś ten wariator rozrządu to może wstawisz filmik jak teraz silnik pracuje u ciebie po wymianie i wszystko będzie jasne.
By heli1 -  29 gru 2010, 14:44
 -------
#34289
[quote="stefdeath"]Ale napinacz jakiego łańcucha? przecież AXX ma pasek rozrządu nie łańcuch. Jeśli chodzi o dźwięk to u mnie też ten silnik chodzi jak diesel na biegu jałowym. Może nie jakoś bardzo głośno ale jednak spodziewałem się czegoś innego po turbo benzynie- czy to właśnie wina tego wariatora faz rozrządu? są jeszcze jakieś objawy oprócz dźwięku? czy na kompie można to zdiagnozować bo wybieram się na przegląd do aso i tam jak im na kompie nie wyświetli to mi będą wmawiać że wszystko jest cacy :/[/quote
Wydaje mi sie ze komp nic nie pokarze bo u mnie tez wszysko bylo ok a silnik chodzil jak chodzil
By heli1 -  29 gru 2010, 14:46
 -------
#34290
FlorekGTI pisze:Mój tak samo chodzi odkąd go mam i nic złego się nie dzieje jak ktoś to ładnie napisał ten typ tak ma 8)
Oczywiscie mozna tak jezdzic bez problemu tak mi w serwisie powiedzieli
By heli1 -  29 gru 2010, 15:11
 -------
#34291
stefdeath pisze:No właśnie pod tymi filmikami na youtubie połowa ludzi pisze że to ten wariator/napinacz a druga połowa mówi, że to norma bo tak pracuje wysokociśnieniowa pompa paliwa-dokładnie tak jak w dieslu z bezpośrednim wtryskiem. Heli1 skoro wymieniałeś ten wariator rozrządu to może wstawisz filmik jak teraz silnik pracuje u ciebie po wymianie i wszystko będzie jasne.
Na 100% nie jest to norma tylko uszkodzony wariator robilem to i wiem co mowie Postaram sie wrzucić filmik
By ArekK -  29 gru 2010, 20:06
 mazowieckie
#34319
Dopiero teraz czytam ten temat. Na tych filmikach odgłos jest naprawdę zdumiewająco obfity :shock: jak porównuję do swojego. Ja przed wymianą popychacza pompy paliwa miałem delikatnie głośniejszą pracę ale to było "cykanie" a nie "klepanie" jak w diesel'u :? Po wymianie jest cicho. Ja bym nie dał za wygraną i szukał przyczyny.
chris koniecznie porównaj sobie jeszcze z innym GTI.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18