Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By stefdeath -  02 lut 2011, 17:16
 -------
#37261
korzen88 pisze:Moj tez chodzi jak diesel na jalowym biegu, slychac ponadto charakterystyczne cykanie takze wydaje mi sie ze wszystko jest ok.

Posłuchaj filmiku z pierwszego postu - jeśli chodzi ci w ten sposób to nie jest wszystko w porządku. Zgłębiłem angielskie fora i wiem już, że ten problem dotyka silników z oznaczeniem AXX i jest to wina łańcucha wałków rozrządu i jego napinacza rzadziej również nastawnika wałka rozrządu - wszystkie te części odpowiadają za stale się zmieniające fazy rozrządu.
Są to numery 4, 3, 6 na tym rysunku http://img577.imageshack.us/i/axxsilnik.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zestaw naprawczy nastawnika to nr-15A tutaj http://img577.imageshack.us/i/axxsilnik.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; i kosztuje ok. 1600zł. Jednak podobno należy zacząć od sprawdzenia łańcucha i napinacza, które można kupić nieco taniej. Ja zabieram sie za to w przyszłym tyg. jak sie uda to dam znać :)
By ArekK -  03 lut 2011, 12:01
 mazowieckie
#37315
stefdeath pisze:Ja zabieram sie za to w przyszłym tyg. jak sie uda to dam znać :)
Koniecznie napisz bo jak dotąd ta przypadłość nie jest do końca wyjaśniona :?
By stefdeath -  11 lut 2011, 20:03
 -------
#37810
Melduję, że problem dieslowego klekotania w gti rozwiązałem !!!!! :) :)
Po kilku tygodniach rozkminek, jeżdżenia po serwisach stwierdziłem, że polscy mechanicy są do dupy. Po dziesiątkach godzin spędzonych na wertowaniu zagranicznych for i oglądaniu filmików na youtubie na własne ryzyko kazałem dziś wymienić łańcuch wałków rozrządu razem z hydraulicznym napinaczem. Wbrew mechanikom którzy rozbierali wszystko i twierdzili, że łańcuch i napinacz są jak nowe. Wytłumaczyłem im, że problem jest tylko na ciepłym silniku - wtedy gdy olej jest gorący i rzadki - po prostu uszczelki w napinaczu przepuszczają taki rzadki olej, spada ciśnienie, napinacz słabiej napina i zaczyna się klepanie łańcucha. Ot i cała filozofia. Po wymianie nastała błoga cisza a mój silnik w końcu pracuje jak turbobenzyna a nie 2.0 tdi :)
Koszt operacji: łańcuch + napinacz ok 600zł + robocizna w moim przypadku 400zł.
By bastianek1 -  11 lut 2011, 21:45
 -------
#37817
hmm...ja mialem zmieniany rozrzad przy 85tys i jest klekoczaco...tak samo jak u Pidziego w prawie nowym aucie. Jak mozesz to nagraj jak teraz pracuje motor i napisz jakie konkretnie czesci zmieniles z nr jak mozesz.
By stefdeath -  12 lut 2011, 12:20
 -------
#37847
bastianek1 pisze:hmm...ja mialem zmieniany rozrzad przy 85tys i jest klekoczaco...tak samo jak u Pidziego w prawie nowym aucie. Jak mozesz to nagraj jak teraz pracuje motor i napisz jakie konkretnie czesci zmieniles z nr jak mozesz.

przed http://www.youtube.com/watch?v=tCyHTyMwwlo" onclick="window.open(this.href);return false;
po http://www.youtube.com/watch?v=-f_4Kp3QBM8" onclick="window.open(this.href);return false;

co prawda to nie są z mojego auta filmiki ale brzmią identycznie jak u mnie. Jeśli w środku auta na postoju słychać klekotanie silnika to znaczy że jest problem. Teraz po naprawie żeby słyszeć na postoju silnik w środku to muszę całkowicie wyłączyć radio i nawiew - dopiero wtedy słychać cichutki szum silnika. Przed naprawą musiałem podkręcać radio żeby nie słyszeć klekotu.
By ArekK -  12 lut 2011, 15:55
 mazowieckie
#37860
stefdeath pisze: przed http://www.youtube.com/watch?v=tCyHTyMwwlo" onclick="window.open(this.href);return false;
po http://www.youtube.com/watch?v=-f_4Kp3QBM8" onclick="window.open(this.href);return false;

co prawda to nie są z mojego auta filmiki ale brzmią identycznie jak u mnie. Jeśli w środku auta na postoju słychać klekotanie silnika to znaczy że jest problem. Teraz po naprawie żeby słyszeć na postoju silnik w środku to muszę całkowicie wyłączyć radio i nawiew - dopiero wtedy słychać cichutki szum silnika. Przed naprawą musiałem podkręcać radio żeby nie słyszeć klekotu.
Super, że się udało :D Gratuluję.
Tomek na najbliższym spocie musimy porównać to z Moim. Jestem ciekaw jaka teraz będzie różnica :wink: Może i Mnie powoli to czeka.
By stefdeath -  12 lut 2011, 17:34
 -------
#37864
ArekK pisze:
Super, że się udało :D Gratuluję.
Tomek na najbliższym spocie musimy porównać to z Moim. Jestem ciekaw jaka teraz będzie różnica :wink: Może i Mnie powoli to czeka.
hehe dzięki:) Na szczęście obyło się bez mega kosztów jakie poniósł kolega Heli1, którego najwyraźniej naciągnęło ASO na wymianę wariatora za gruby hajs...Na spota postaram się podjechać to porównamy. Ale z tego co pamiętam to teraz mój silnik chodzi właśnie tak jak u Ciebie więc nie masz się czym martwić :)
By maciey37 -  03 mar 2011, 9:54
#39302
hej
zastanawiam sie czy taka praca przy skrzyni DSG na postoju na "P" to jest normalne dla tych silników?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 8:27 przez maciey37, łącznie zmieniany 2 razy.
By stefdeath -  03 mar 2011, 14:37
 -------
#39321
silnik powinien chodzić cicho na postoju niezależnie od skrzyni- nagraj filmik bo tak to nic nie można więcej powiedzieć.
By maciey37 -  03 mar 2011, 18:42
#39338
tak pracuje mój silnik na pozycji P na postoju,czekam na wasze opinie
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 8:27 przez maciey37, łącznie zmieniany 1 raz.
By stefdeath -  03 mar 2011, 20:59
 -------
#39354
maciey37 pisze:wrzucam film tak pracuje mój silnik na pozycji P na postoju,czekam na wasze opinie
http://www.youtube.com/watch?v=wZQBh_RtOPc" onclick="window.open(this.href);return false;
No to na 99% masz ten sam problem, który był u mnie i u założyciela tematu
Mam jeszcze 2 pytania:
1.Czy masz tak, że na zupełnie zimnym silniku silnik chodzi ładniej- bez klekotu? Posłuchaj zwłaszcza w środku auta na zimnym np po całej nocy i po kilku km po nagrzaniu.
2. czy masz silnik AXX ?
Jeśli tak to masz do wymiany napinacz łańcucha i łańcuch napędzający wałek ssący o ile się nie mylę
A dokładnie numery 3,4,5 i 7 na tym screenie z etki : http://img577.imageshack.us/f/axxsilnik.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

koszty części : śruby 5,76zł + 6,70zł , łańcuch 267,41 zł, napinacz 365,47zł + robocizna

Jak chcesz wiecej info to przeczytaj moje poprzednie posty i ew. wal na priva ;)
By ArekK -  04 mar 2011, 10:25
 mazowieckie
#39380
stefdeath pisze: 1.Czy masz tak, że na zupełnie zimnym silniku silnik chodzi ładniej- bez klekotu? Posłuchaj zwłaszcza w środku auta na zimnym np po całej nocy i po kilku km po nagrzaniu.
Jak chcesz wiecej info to przeczytaj moje poprzednie posty i ew. wal na priva ;)
stefdeath zapytam Cię jeszcze:

Czy teraz u Ciebie jest jakaś różnica w głośności (kulturze pracy) pomiędzy zimnym a rozgrzanym silnikiem?

Czy po wymianie głośność na rozgrzanym silniku jest taka jak na zimnym przed wymianą?
By stefdeath -  04 mar 2011, 13:38
 -------
#39389
Szczerze mówiąc teraz nie rzuciła mi się w uszy jakaś szczególna różnica między praca na ciepłym i zimnym. Może na zimnym jest ciut głośniejszy - w sensie tak wiecej basu słychać ale to na krótko po odpaleniu. Oczywiście mówię o wrażeniach ze środka auta :) ale wg. mnie to normalne zimny silnik zawsze chodzi ciut głosniej niż rozgrzany.
By ArekK -  16 mar 2011, 11:30
 mazowieckie
#40001
Jeszcze raz dzięki stefdeath za ponowne porównanie dźwięku naszych furek :D i trafne ustalenie przyczyny tego klekotania :x
Od wczoraj i Ja mogę delektować się czystym dźwiękiem jaki wydaje TFSI 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18