Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By maciej551 -  20 paź 2011, 11:04
 -------
#51859
No i stało się - auto stoi u mechanika. Właśnie dzwonił do mnie że do wymiany są wszystkie 3 części ... ;( (łańcuch, napinacz, wariator) więc chcąc się upewnić pytam was czy to możliwe ? Mechanik to gość który pracuje ASO i nawet tam naprawia mojego golfika (kierownikowi wmówił że to auto żony :)) więc myślę, że zna się na rzeczy no ale z drugiej strony nie widziałem ani nie czytałem żeby ktoś wymieniał wszystkie 3 części - zazwyczaj albo łańcuch i napinacz albo wariat. Teoria, że chce mnie naciągnąć raczej nie wchodzi w grę bo dzięki jego zniżkom powiedział mi cenę za wariator 1400 zł (normalnie ponad 1600 zł) i do tego wszystkie stare części mi zwraca. Co o tym sądzicie ?
By stefan-16 -  20 paź 2011, 11:42
 -------
#51862
Nie wiem jak z tym wariatorem, ale jednemu koledze z forum wystarczyl sam lancuch i napinacz, w aucie zrobilo sie bardzo cicho. Mysle ze sie wypowie w tej kwesti.
By maciej551 -  20 paź 2011, 12:00
 -------
#51863
Stefan pewnie mówisz o koledze stefdeath ale np. u maciey37 było podobnie, że wymiana samego łańcucha i napinacza nic nie dała a nie chciałbym później płacić drugi raz 200 zł za robociznę i stówy za uszczelkę.....
By stefan-16 -  20 paź 2011, 12:16
 -------
#51864
Nie znam jego Nicku ale ma czerwone GTI i jest z Kielc, był na ostatnim spocie w Arkadii. Wymienił to co pisałem wyżej, i siedziałem w samochodzie i naprawdę jest cicho, Bastianek pewnie wymieni to samo przed zimą, ja dopiero po. Bastianek ma już ceny co i jak, a ten kolega co to wymieniał pokazał nam wymienione części.
By maciej551 -  20 paź 2011, 12:43
 -------
#51866
Myślałem, że mówisz o stefdeath. Kurde nie wiem co robić bo jeśli się zdecyduję do 16 to będę miał autko na jutro gotowe ale portfel dużo szczuplejszy. Najlepiej by było jakbym miał w ręku drugi ale sprawny wariator ale skąd ja taki wezme ... części nie ma na miejscu w serwsie i tylko na zamówienie z innego miasta więc lipa...
By stefdeath -  20 paź 2011, 15:03
 -------
#51879
U mnie i u ArkK'a też wystarczył sam łańcuch i napinacz tak samo było u kolesi n angielskim forum gti gdzie znalazłem info na cały ten temat. Zależy czy masz żyłkę hazardzisty :) - możesz zaoszczędzić 1400zł a jak się nie uda to tylko jesteś w plecy 300zł więcej :) U mnie też mechanik nie wiedział konkretnie, która z tych rzeczy klekocze, mało tego twierdził, że napinacz oglądał i rozbierał i wg. niego jest dobry tak samo łańcuch. Zaryzykowałem i na własną odpowiedzialność wymieniłem tylko 2 tańsze rzeczy i dziś cieszę się ciszą:) Ale oczywiście nie namawiam cię bo faktycznie heli1 i maciej37 wymieniali wariata.
By balone -  20 paź 2011, 15:42
 -------
#51881
ja bym wymienil lancuch i napinacz , najwyzej bedziesz w plecy tylko robocizne, a 1400zl w kieszeni jesli beda tylko te 2 rzeczy...
By Biegu -  20 paź 2011, 15:53
 -------
#51883
Czerwone kieleckie GTI is mine buahahaha :)

Ja wymieniłem niedawno napinacz i łańcuch. Dodatkowo zakupiłem śruby i uszczelkę pod dekiel. W każdym razie teraz na światłach czasami zastanawiam sie czy nie zgasł a pracował jak moje 1.9 tdi z '97. Więc jest na maksa cicho a najgłośniejszym elementem silnika jest wentylator klimy.

Z tego co sie dowiadywałem napinacze padały często w 1.8T. Mój był nawet pęknięty. Dodatkowo łańcuch minimalnie się wyciągnął w porównaniu do nowego (normalnie jak w rowerze :))

Warto zaryzykować wymianę. Moim zdaniem jeżeli nawala wariator to i tak razem z nim będziesz musiał wymienić łańcuch z napinaczem na nowy. Wiec w najgorszym wypadku zabulisz 2 razy za robociznę.

Może postaw auto na hamownie. Jeżeli wykres będzie poprawny to znaczy że i wariator działa. CHGW

Reasumując wymień narazie łąńcuch z napinaczem bo nikt Ci nie powie czy w Twoim przypadku pomoże jedno lub może drugie. A satystycznie (opierając się oczywiście o fora) wymiana wariatora to marginalne przypadki.
By maciej551 -  20 paź 2011, 16:13
 -------
#51888
Znalazłem tylko na szybko wykres jak miałem jeszcze padnięty zaworek DV. Ten drugi po wymianie gdzieś zapodziałem bo miałem go tylko w papierowej wersji.

Obrazek
By balone -  20 paź 2011, 16:24
 -------
#51891
wymień sam łancuch i napinacz, skad oni wiedza co klekocze ? o nóż zaoszczędzisz 1500zł , dla nich lepiej wymienić wszystko i po problemie, jak niemiec - wymieniac, wymieniac wszystko , bedzie dobrze ... nie daj sie naciągnąć i zrób te 2 części na własne ryzyko. Ja mam podobny problem jak i Ty, ale napewno wymienie na początku tylko te dwie części... jak nazbieram kasy. :)
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 16:26 przez balone, łącznie zmieniany 1 raz.
By maciej551 -  20 paź 2011, 16:37
 -------
#51895
Zaraz podjadę do niego jeszcze obejrzeć ten wariator ale chyba zrobię tak jak piszecie. Zazwyczaj kieruję się zasadą, że skąpy płaci dwa razy ale akurat w tym przypadku nie o to chodzi. Zrobię tak jak piszecie czyli powiem żeby wymienił łańcuch i napinacz i zobaczymy co będzie. Najwyżej jakby dalej klekotało (odpukać) to zrobię wariata na wiosnę. Trzy stówki to w sumie nie jest majątek no ale 1400 to już jak dla mnie dość sporo.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18