Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By stefdeath -  16 mar 2011, 15:38
 -------
#40014
ArekK pisze:Jeszcze raz dzięki stefdeath za ponowne porównanie dźwięku naszych furek :D i trafne ustalenie przyczyny tego klekotania :x
Od wczoraj i Ja mogę delektować się czystym dźwiękiem jaki wydaje TFSI 8)
nie ma sprawy:) mam tylko nadzieję, że poprawili te napinacze i po wymianie nie będą sprawiać więcej problemu ;]
By maciey37 -  28 cze 2011, 13:10
#46676
wymieniłem wszystkie te cześci o których pisaliscie i dalej jest mniej więcej tak samo jeśli chodzi o klekotanie w porównaniu z innym GTI głośniej pracuje.
Jakieś inne sugestie co to może byc?
By speedbass -  28 cze 2011, 14:26
 pomorskie
#46681
weź może zalej inny olej
motul specyfic 504.00 507.00
ludziska piszą, że na tym oleju chodzi im silnik ciszej/lżej/delikatniej niż na Castrolu
z forum OCP gość od RSa to tak zachwalał i też na forum leona w modelu cupra tak zaleli i byli zadowoleni
sam jeźdzę na Motulu od jakiegoś czasu i ciężko powiedzieć czy jest ciszej a co głośniej
ale jestem zadowolony, właśnie u mnie czeka już gotowy do wymiany ten olej

P.S. weź gdzieś dobrze przejrzyj ten silnik
może nieszczelny jakoś dolot jak chodzi głośniej :?:
kurcze - coś masz dużo z nim kurcze kłopotów, myślałem że się skończyły
:wink:
By chris -  28 cze 2011, 19:52
 zachodniopomorskie
#46693
hej
Wymiana oleju nic nie dała z Castrola na Motula nie liczyłbym na to ,auto chodzi głośniej na wolnych obrotach i rozgrzane
więc nie sądzę że to dolot .Cholerstwo straszne może spróbować podpytać chłopaków z compsporta oni bardzo dużo TFSI , FSI robią .
Ja zaniechałem wymian ze względu na brak kasy :(.
By korzen88 -  29 cze 2011, 0:32
 -------
#46709
U mnie jeśli chodzi o wrażenia akustyczne ze środka auta to nic nie słychać.
Na zewnątrz, szczególnie jak się otworzy maskę no to klekot na biegu jałowym jak w dieslu podobno ten typ tak ma.
Podjade do kolesia co ma ostani wypust gti mk5 juz tą nową wersje silnika po axx i dam Wam znać jak chodzi.

Mój wariat to dziadek 2005 rok AXX manual.

Pozdrawiam!! :D
By korzen88 -  08 lip 2011, 0:35
 -------
#47155
korzen88 pisze:U mnie jeśli chodzi o wrażenia akustyczne ze środka auta to nic nie słychać.
Na zewnątrz, szczególnie jak się otworzy maskę no to klekot na biegu jałowym jak w dieslu podobno ten typ tak ma.
Podjade do kolesia co ma ostani wypust gti mk5 juz tą nową wersje silnika po axx i dam Wam znać jak chodzi.

Mój wariat to dziadek 2005 rok AXX manual.

Pozdrawiam!! :D
Widziałem się ostatnio z koleżka co ma gti BXY koniec 2007 roku. Tak samo cyka/klekocze jak mój na dodatek bierze mu dużo oleju, nie był w stanie określić ile bo się tak nie wczuwa jak ja, ale dolewa co 2-3 miesiace więc myśle że między wymianami może dolewac ze 1-2 litry spokojnie.
By stefdeath -  08 lip 2011, 9:34
 -------
#47161
Kolego cykanie jest jak najbardziej normalne bo to odgłos wysokociśnieniowej pompy paliwa realizującej bezpośredni wtrysk.
Problem pojawia się gdy silnik nie cyka tylko głośno klekoce jak stary diesel podczas porannego rozruchu.
Dźwięk ten jest dobrze słyszalny we wnętrzu a na zewnątrz np. na stacji benzynowej skłania ludzi do pytań czy do gti wsadzany był 2.0 tdi :)
Wierz mi, że gdybyś usłyszał prace silnika na zrypanym łańcuchu/napinaczu od razu byś wiedział, że nie jest to normalny dźwięk doładowanego silnika benzynowego.
Ostatnio porównywaliśmy dźwięki silników z kolegą maciey37 i pierwsze wrażenie było takie, że maciey myślał, że ja nie odpaliłem silnika...
By stefdeath -  08 lip 2011, 15:53
 -------
#47173
maciej551 pisze:hmm ale z tego co mi wiadomo to maciey37 ma wymieniony ten napinacz i lancuch i dalej klekocze (zresztą tak jak u mnie :? ) więc to nie jest to
no właśnie nie wiadomo - robił to u jakiegoś mechanika, który nie dał mu na naprawę żadnych faktur itp. - wszystko na gębę więc nie wiadomo co zostało tak naprawdę zrobione. Jeśli faktycznie został zmieniony napinacz i łańcuch to zostają 2 opcje:

1. mechanik założył części używane- jeszcze działające ale wadliwe
2. klekot jest winą wariatora tak jak to było u kolegi Heli1
maciej551 pisze:A to moja maszynka - http://www.youtube.com/watch?v=9iHO3AAvcEw" onclick="window.open(this.href);return false;
Na twoim miejscu bym się tym zajął bo zdrowe gti nie pracuje w ten sposób- jak nie wierzysz to zapraszam do Warszawy ;) Co do konsekwencji jazdy z tą usterką zapytaj Maćka/maciey37
By maciej551 -  08 lip 2011, 17:48
 -------
#47178
No co do konsekwencji to mi opowiedział co się stało :shock: . Jakbym miał to robić to tylko w aso ale na wymiane tego napinacza troche pewnie kasy potrzeba a ja narazie sie wykosztowalem na wakacyjny wyjazd 8) ...
By maciej551 -  08 lip 2011, 18:29
 -------
#47180
I tak wogóle ktoś z obecnych orientuje się kto jest producentem tego łańcucha i napinacza dla VW ?
Bo znalazłem np. łańcuch FEBI za 148 zł - http://www.mister-auto.pl/pl/a-cuch-roz ... 25227.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
oraz ten napinacz również FEBI - 270 zł http://www.mister-auto.pl/pl/search_s_r ... 7%20A.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pzdr

Febi to moim zdaniem bardzo dobra firma więc oszczędność ok 200 zł w porównaniu do ori części będzie w tym przypadku w granicach rozsądku :wink:
By maciey37 -  10 lip 2011, 19:28
#47246
jak bede cos wiedzial to napiszena forum.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 8:28 przez maciey37, łącznie zmieniany 1 raz.
By maciey37 -  12 lip 2011, 10:16
#47290
mechanik stwierdzil ze na 100% wariator powoduje ten dzwiek
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 8:29 przez maciey37, łącznie zmieniany 1 raz.
By stefdeath -  12 lip 2011, 10:26
 -------
#47291
maciey37 pisze:mechanik stwierdzil ze na 100% wariator powoduje ten dzwiek,zamowil go trzeba czekac 4/5 dni cena 1680 zl.
aaajj drogo;/ no ale trzymam kciuki żeby pomogło i mam nadzieję, że w końcu przestaniesz naprawiać auto i następny hajs włożysz w program :):)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18