Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By speedbass -  12 lip 2011, 16:21
 pomorskie
#47312
maciey37 pisze:ja tez mam taka nadzieje bo jak na razie to naprawa za naprawa od pau miesiecy.
znowu coś masz? jejku współczuje
coś się wyjaśniło już? :wink:
By maciey37 -  16 lip 2011, 15:10
#47487
witam
teraz slychac tylko cykanie tej wysokocisnieniowej pompy paliwa.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 8:30 przez maciey37, łącznie zmieniany 1 raz.
By maciej551 -  16 lip 2011, 15:38
 -------
#47489
Heh to teraz mam problem jak zdiagnozować czy to łańcuch i napinacz czy ten wariator ??? Powoli zaczynam zbierać kase na wymiane ale nie chciałbym wymieniać sprawnej cześci...
By stefdeath -  18 lip 2011, 9:35
 -------
#47524
maciey37 pisze:witam
odebralem samochod wymieniony wariator , napinacz i jakies uszczelki i naprawde jest róznica nie klepie juz jak diesel , teraz slychac tylko cykanie tej wysokocisnieniowej pompy paliwa.
gratulacje:)
P.S. napinacz łańcucha ponownie wymieniałeś?
maciej551 pisze:Heh to teraz mam problem jak zdiagnozować czy to łańcuch i napinacz czy ten wariator ??? Powoli zaczynam zbierać kase na wymiane ale nie chciałbym wymieniać sprawnej cześci...
może jakiś mechanik da radę zdiagnozować. A jeśli nie to ja bym zaczął od najtańszej rzeczy- napinacz+ łańcuch. Zazwyczaj ten zestaw pomaga. Wariat jest drogi i robiłbym go w ostateczności.
By maciej551 -  10 sie 2011, 14:50
 -------
#48375
Znalazłem jeden warsztacik u mnie w mieście który polecił mi znajomy. Warsztat nie jest za duży więc byłem do niego sceptycznie nastawiony ale po opisaniu mechanikowi objawów ten stwierdził, że to napinacz i łańcuch oraz wszystko mi ładnie opisał dlaczego tak się dzieje więc moje nastawienie wobec niego zrobiło się bardziej pozytywne. Na koniec wycenił mi naprawe... Powiedział, że będzie to bagatela 200 zł !!! :) Teraz zastanawiam się - oddać im auto czy lepiej jednak ASO ? ... Aaa i najważniejsze powiedzieli że naprawa będzie trwała ok. 2h.
By stefdeath -  10 sie 2011, 14:57
 -------
#48376
maciej551 pisze:Znalazłem jeden warsztacik u mnie w mieście który polecił mi znajomy. Warsztat nie jest za duży więc byłem do niego sceptycznie nastawiony ale po opisaniu mechanikowi objawów ten stwierdził, że to napinacz i łańcuch oraz wszystko mi ładnie opisał dlaczego tak się dzieje więc moje nastawienie wobec niego zrobiło się bardziej pozytywne. Na koniec wycenił mi naprawe... Powiedział, że będzie to bagatela 200 zł !!! :) Teraz zastanawiam się - oddać im auto czy lepiej jednak ASO ? ... Aaa i najważniejsze powiedzieli że naprawa będzie trwała ok. 2h.
pewnie 200zł robocizna + części ;) to by była w miarę normalna cena
By maciej551 -  10 sie 2011, 15:03
 -------
#48378
Tak tak oczywiście chodzi o samą robociznę :mrgreen: Ale to i tak mega tanio moim zdaniem. Do tej pory nie mogłem znaleźć nikogo kto by się podjął za mniej niż 400 zł zrobić a tu taka niespodzianka :)
Awatar użytkownika
By Tadek -  10 sie 2011, 18:54
 zachodniopomorskie
#48395
rób u typa nie w aso. często bywa tak że taki mechanik sie lepiej zna jak ASO. pamiętaj że to nie byle jaki silnik ;)



ja w aso nie robie już nic poza przeglądem :P
By Biegu -  11 sie 2011, 11:58
 -------
#48418
Może ja dorzucę swoje 3 grosze

Od 2 tygodni non stop wywala mi błąd:

001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Podążając za źródłem informacji o błędach http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 441/001089 może być to związane z uszkodzeniem m. in. zaworka N80.

Ponadto zauważyłem ze czasami BWA w moim GTI lubi sobie popracować jakby był dieslem.

Poszukując informacji na jeden i na drugi temat trafiłem na wątek http://golfmk5.com/forums/showthread.php?t=42148 z którego cytuję:

I've had my N80 valve replaced twice, and I'm planning to take it in for a 3rd time soon. I haven't noticed much effect on my gas mileage, but when the N80 goes bad, it makes a knocking sound akin to an old diesel engine. It's annoying as shit.

Czy ktoś wymieniał N80 albo może potwierdzić, że oba problemy są w jakiś sposób skorelowane?
By Biegu -  05 paź 2011, 9:31
 -------
#50787
A więc tak, wymiana N80 nie zlikwidowała ani problemu występowania błędu EVAP ani dieslowskiego terkotania. Faktem jest że sam zaworek po wymianie pracuje ciszej.

Temat pierwszy tymczasowo odpuszczam.

Co do drugiego to zakupiłem właśnie łańcuch i napinacz. Czy koledzy z Warszawy mogliby mi polecić warsztat gdzie ktoś to dobrze ogarnie? Mile widziany byłby szacunkowy koszt naprawy.
By stefdeath -  05 paź 2011, 9:46
 -------
#50789
Ja robiłem to w Megacar na przasnyskiej. Specjalizują się w grupie vag i nieźle ogarniają ale niestety nie są tani- ja za sama robociznę zapłaciłem coś koło 400zł.
By maciej551 -  07 paź 2011, 13:51
 -------
#50919
No więc umówiłem się na wymianę łańcucha i napinacza na 19 października czyli za niecałe 2 tygodnie. Dam znać i nagram filmiki po naprawie. Mam nadzieję, że klekot zniknie. Zdecydowałem się jednak na ori części bo gość ma duże zniżki w ASO i w razie gdyby to był napinacz i łańcuch to zamknie się w 600 zł a jeśli wariator to powiedział, że 1400 zł.
Pzdr
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, 11:44 przez maciej551, łącznie zmieniany 1 raz.
By Biegu -  12 paź 2011, 21:16
 -------
#51292
Dziś odebrałem auto od mechanika (http://www.motowozniak.pl). Polecam miłą i kompetentną obsługę :)

Po wymianie łańcucha i napinacza klekot ustał.

JEEEEE :)

Wymieniłem także nieszczęsny popychacz pompy paliwa. Wałek był nieruszony ale na popychaczu czarna warstwa była już starta. Jak dorwę aparat to postaram się zapodać foto.

Ogólnie zostało drobne delikatne cykanie. Tak jak powinno być!
By maciej551 -  12 paź 2011, 22:50
 -------
#51305
Tylko pogratulować :D Ja już nie mogę się doczekać leciutkiego cykania pod maską zamiast tego klekotu :mrgreen:. Jestem ciekaw czy to będzie ten łańcuch czy wariator.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18