Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By lukitsn -  26 paź 2010, 8:23
 -------
#31341
witam,
Panowie od dłuższego czasu zauważyłem nasilające się systematycznie następujące objawy:
- po odpaleniu silnika strasznie coś "grzechotało" przez kilkanaście sekund nawet do kilku minut - fachury stwierdzili zgodnie - rozrząd a konkretnie napinacz - naprawiłem i po tygodniu efekt powrócił z tym ze teraz pojawia się głośniej na rozgrzanym silniku po odpaleniu a nie na zimnym - teraz fachury strzelają, że może koło dwumasowe itp. :(
- w DSG zauważyłem, że podczas zwalniania kiedy skrzynia zrzuca z 3 na 2 następuje lekkie szarpnięcie - stuknięcie gdzieś w okolicach silnika co również nasila się systematycznie
- również podczas zwalniania kiedy odpuszczam gaz samochód wyraźnie zwalnia - niemal jakbym lekko dotykał hamulca - takie mam przynajmniej odczucia - wydaje mi się, że nie jest to zwyczajne wyhamowywanie wynikające z masy auta.

Powiem szczerze, że nie wiem co to może być w każdym z powyższych wypadków a jak bym chciał słuchać mechaników również w ASO to musiałbym wymieniać część po części aż w końcu trafiłbym na przyczynę powyższego - niestety nie stać mnie na takie podejście do tematu - dlatego ważna dla mnie jest każda sugestia.
pozdrawiam
By bastianek1 -  26 paź 2010, 20:08
 -------
#31375
Nowe dsg w salonie 6-7tys zl. Sprawdz jeszcze 1 rzecz, mianowicie: odpal, wrzuc D i niech auto samo ruszy bez gazu, na prostej drodze, jezeli bedzie odczuwalne lekkie szarpanie to jest za to odpowiedzialna jakas wymienna czesc ( nie pamietam teraz jak sie to nazywa, jakis synchronizator czy cos ) moze to by tez odpowiedzialne za Twoj problem.
By tommmy -  26 paź 2010, 22:23
 -------
#31389
bastianek1 pisze:Nowe dsg w salonie 6-7tys zl. Sprawdz jeszcze 1 rzecz, mianowicie: odpal, wrzuc D i niech auto samo ruszy bez gazu, na prostej drodze, jezeli bedzie odczuwalne lekkie szarpanie to jest za to odpowiedzialna jakas wymienna czesc ( nie pamietam teraz jak sie to nazywa, jakis synchronizator czy cos ) moze to by tez odpowiedzialne za Twoj problem.
pewnie masz na mysli mechatronike.... ale to raczej w TDI 170 KM padalo (duzy moment) ja bym zaczal od sprawdzenia
poziomu oleju, ew. wymianie.
cena skrzyni DSG w ASO jak kiedys sprawdzalem ok 18 000 zl za regenerowana i 26 000 zl za nowa
cena 6-7 tys zl to chyba za sama mechatronike :?
By skandaloo -  26 paź 2010, 22:42
 mazowieckie
#31391
lukitsn pisze:skandaloo - gdzie znajdę to oznaczenie?
ja mam w książce serwisowej wklejke i tam jest podane oznaczenie silnika AXX i skrzyni HRW , jest również na skrzyni naklejka z kodem lub zadzwonić do serwisu i po vinie powinno wyskoczyć oznaczenie skrzyni :)
By Hulaj -  28 paź 2010, 8:57
 mazowieckie
#31422
Wygląda na to, że VW znowu zbyt wcześnie wprowadziło jakąś nowość. A my posiadacze mk5 musimy za to zapłacić. Mam wrażenie że każdego z wczesnych DSG coś podobnego czeka. Piszcie o postępach.

bastianek1 jak możesz to dowiedz się jak się nazywa ta część o której pisałeś.