Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Pieter123123 -  06 lip 2017, 22:12
 lubelskie
#254235
Rzucę dwie dyszki na browarka za podanie tych wartości :) bardzo proszę o pomoc. Mechanicy straszą mnie nieszczelnymi zaworami...
By wojtkiewicz389 -  07 lip 2017, 18:09
 małopolskie
#254262
Podaj mi jakie kanały logowałeś i jakie warunki logowania, do końca weekendu powinienem zlogować swojego.

Też ostatnio miałem problemy (w sumie to od początku zimy raz po raz powracały) ze słabnięciem, w moim przypadku okazały się winne:
- dziura w dolocie
- pcv
- uszkodzony czujnik g247
- i być może zaworek na turbinie n75 (wymieniłem przy g247 dla świętego spokoju)

Wcześniej wymieniałem standardowo dv.

Do tego pewnie swoje robiło paliwo 'niespecjalnej' jakości dlatego od dłuższego czasu leję 100 na shell'u.

Problemów od 2 miesięcy brak, auto jeździ elegancko ;)

Nagaru za specjalnie w dolocie nie mam.

Tak więc podaj co zlogować to postaram się do końca weekendu zlogować.
By Pieter123123 -  08 lip 2017, 17:03
 lubelskie
#254332
Dzięki kolego za pomocą tak jak pisałem na dużego browarka wysyłam. Wejdź programem vag w 01 silnik, 08 bloki wartości, kanał 003 i potrzebne będą mi wartości z drugiej kolumny te co będą wzrastać. Na biegu jałowym bez dodawania gazu, z gazem w podłogę ile uda się osiągnąć i najlepiej na 3 biegu do 5 tys obrotów ile wskaże najwięcej. Wczoraj zapalił mi się check 3 błędy:
-IMRC (regulacja długości przewodu kolektora dowodowego) Ustawienia podstawowe nie zakończone. Za niską wartość rezystancji.
- Docelowe napięcie czujnika A niski sygnał brak zidentyfikowanego typu błędy.
-Klapka kolektora dolotowego (blok 1) zablokowanie (otwarty) zwarcie do innego zawór. 5 tys. km temu wymieniłem PCV teraz podmienilem na stary i brak efektów
By wojtkiewicz389 -  10 lip 2017, 17:05
 małopolskie
#254432
Jednak przez weekend w ogóle auta nie ruszyłem... dziś zlogowałem i mam bardzo podobne wartości do Twoich. Na postoju mam 2,7-3,2, pełnym ogniem na trzecim biegu najwięcej pokazuje +/- 150-160 a przyspieszajac przy normalnej jeździe to od ok 70 do 120 mi pokazuje.
Jak sie Twoje auto zachowuje w momencie puszczenia gazu mając wrzucony bieg? Odczuwasz jakieś szarpanie, szarpnięcie?
By Pieter123123 -  11 lip 2017, 13:39
 lubelskie
#254468
To wychodziło by na to że przepływka sprawna. Wyślij mi konto bankowe na priv podeślę na browarka. Na lpg od 5 do 7 tys obrotów jak gwałtownie puszczam gaz jadąc to jest mocne szarpniecie na Pb tego nie ma. I ostatnio na postoju dałem gazu do 3 tys puściłem szybko gaz to wkręcić mi się do 4tys i dopiero później opadły obroty...
By wojtkiewicz389 -  11 lip 2017, 14:04
 małopolskie
#254469
Daj spokój z Tym przelewem :)

Nie do końca objawy są takie jak u mnie, u mnie zawsze po odpuszczeniu gazu szarpało ale to zostawanie obrotów też u mnie występowało, w szczególności w korku ruszając i wciskając sprzęgło auto często zostawało przez chwilę na tych obrotach na których odpuściłem gaz.

U mnie pomogły dwie ostatnie czynności które wykonałem, nie wiem która była temu winna ale obstawałbym czujnik G247 na listwie wysokiego ciśnienia. Przy okazji wiele osób wymienia z podobnymi problemami całą pompę bo 'niby zdechła'. U mnie pomógł sam czujnik. No i może, lub usterki się nałożyły na siebie, zawór na turbo n75.

Po dwóch ostatnich wymianach za jednym zamachem jak ręką odjął, auto nie słabnie już 3ci miesiąc, nie zostają obroty po wysprzęgleniu, nie szarpie po puszczeniu gazu.

Możesz spróbować zlogować jeszcze pompę wysokiego ciśnienia i zawór n75. U mnie gdy auto słabło podczas logowania wywalało błąd na obydwóch rzeczach i odcinało logowanie tych rzeczy. Nie pamiętam już jaki to był kanał, ale chyba okolice 90-120 kanału. Poszukaj kanałów u siebie i jeździj logując. Ja nawet nie zapisywałem logów bo podczas jazdy widziałem, kiedy wywaliło ERROR, czułem osłabnięcie i od razu wzrok na lapka i na obydwóch kanałach błąd ;) Do errora obydwie rzeczy działały bez zarzutu.
By Pieter123123 -  11 lip 2017, 14:27
 lubelskie
#254470
To jeszcze raz wielkie dzięki. Nie mam jak zrobić loginow bo nie posiadam vaga na laptopie tylko mam małe przenośne urządzenie w których tylko mogę obserwować na bieżącą co się dzieje.
By wojtkiewicz389 -  11 lip 2017, 14:54
 małopolskie
#254471
To też powinno wyjść, ja tak właśnie robiłem, podgląd kanałów i jak osłabł to już pokazywał tylko error do następnego odpalenia silnika.
By Pieter123123 -  11 lip 2017, 15:50
 lubelskie
#254474
Aha rozumiem, tylko jak poznać który to jest kanał?

Dodano po 19 godzinach 58 minutach :
Wymieniłem zawór na kolektorze ssącym (g247), poprawiła się reakcja gazu na wolnych obrotach. Podczas jazdy dalej nie czuć tej mocy i jest to przerwanie na lpg po odpuszczeniu gazu. Postaram się zmienić jeszcze dziś ten zawór n75. Jeżeli nie pomoże pojadę na hamownie i sprawdzę jak z mocą. Coś mi się wydaje że się mogłem do niej przyzwyczaić...
By wojtkiewicz389 -  12 lip 2017, 11:57
 małopolskie
#254504
Zawór n75 to 118 kanał i pozycja Westgate (N75).
Czujnik G247 to 106 kanał i pozycja Fuel Rail Pressure w bar'ach.

W momencie w którym auto osłabło wywaliło error na tych kanałach i nie logowało ich (nawet jak moc wróciła) dopóki nie zgasiłem silnika i nie włączyłem ponownie.
By Pieter123123 -  12 lip 2017, 19:37
 lubelskie
#254523
N75 wymieniony nie czuje różnicy nie wiem co jest ale się chyba przyzwyczaiłem. Dzięki kolego za pomoc! Jak będziesz miał wolną chwilę sprawdź u siebie spalanie auta na postoju.U mnie było 1.3l teraz spadło do 1.2l.
By wojtkiewicz389 -  13 lip 2017, 8:51
 małopolskie
#254540
Może też i tak być, człowiek się szybko przyzwyczaja do mocy w aucie :)
Ja też mam wrażenie, że muł straszny a i tak zazwyczaj jestem pierwszy, czy to spod świateł czy na trasie.

Możesz łatwo sprawdzić moc nagrywając jakąś kamerką przyspieszenie 0-200 i weryfikując z danymi technicznymi.

Co do spalania, bardzo zależy od obciążenia klimatyzacją (czy jest gorąco czy nie). Generalnie wacha się z klimą od 1,1 do 1,3 :)
Awatar użytkownika
By MrNazarinho -  20 lip 2017, 0:20
 spoza Polski
#254798
Po wykresie dużo się nie da powiedzieć, tyle że do tych 2200 nie ma różnicy z serią.

Zainwestuj w kabel z vcds i zrób logi dynamiczne.

A jeśli przed programem jeździł lepiej to tylko tuner coś zepsuł.
By Pieter123123 -  20 lip 2017, 0:36
 lubelskie
#254800
Przed nowym programem wcześniej miałem wgrany taki co na zdjęciu (sory za jakość). Poniżej został wgrany oryginalny i została zrobiona modyfikacja. Na jakich kanałach zrobić logowania?

Obrazek Uploaded with fotem.pl