Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By chris -  10 lut 2011, 20:36
 zachodniopomorskie
#37751
Hej
Seria
Dokładnie Motul 8100 X-cess SAE 5W40 100 % Synthetic Normy VW 502 00-505 00
Wybrałem głównie dlatego że o Castrolu nawet w serwisach VW żle mówią a przecież naogladają się tego trochę przy spuszczaniu .
Mój jeżdził na Castrolu i też było oki , ale dużo na forum chłopaków chwali sobie Motula zwłaszcza do turbodoładowanych silników.
Pozdrawiam
By krisv -  11 lut 2011, 12:23
 mazowieckie
#37788
U mnie ,ojca i kilku znajomych wszyscy korzystaja z Motula lub niemieckiego Liqui Moly.
I po wlasnych doświadczeniach stwierdzam ze mobila czy castrola w zestawieniu do ww duzo wiecej ubywa.
( mam tu na mysli TDI gdzie jest normalnym zjawiskiem ) .

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By PotaS -  11 lut 2011, 12:37
 warmińsko-mazurskie
#37790
Co prawda mam FSI ale jak kupiłem wózek to zalany był Mobilem i po przejechaniu około 6 000 ubyło mi z 4 setki. Od zmiany na Motul Specific 504/507 oleju ubywa minimalnie - zalewam do górnej granicy na bagnecie i po 15 000km mam w połowie. Już 4 wymiany za mną i mam tak zawsze - 15 000 przejechane i nie dolewam oleju.
Awatar użytkownika
By Tadek -  11 lut 2011, 13:17
 zachodniopomorskie
#37796
chris pisze:Hej
Seria
Dokładnie Motul 8100 X-cess SAE 5W40 100 % Synthetic Normy VW 502 00-505 00
Wybrałem głównie dlatego że o Castrolu nawet w serwisach VW żle mówią a przecież naogladają się tego trochę przy spuszczaniu .
Mój jeżdził na Castrolu i też było oki , ale dużo na forum chłopaków chwali sobie Motula zwłaszcza do turbodoładowanych silników.
Pozdrawiam
małe zapytanie kto zna sie na normach silnikowych??
ja mam teraz zalany silnik MOTULem SPECIFIC 504.00/507.00 5W30 i jak widać różnią sie normy czy to ma znaczenie??
Awatar użytkownika
By PotaS -  11 lut 2011, 14:16
 warmińsko-mazurskie
#37799
Normy wyższe pokrywają niższe czyli Motul Specific spełnia normy 504 oraz 507 i wcześniejsze 502.00, 505.00, 505.01, 503.00, 503.01, 506.00, 506.01. Info z ulotki tego oleju ;)
By stefdeath -  11 lut 2011, 15:05
 -------
#37802
Dokładnie - 504.00 507.00 to dla najnowszych silników spełniających normę euro IV. Dlatego spokojnie można lać do silników wymagających niższych norm ale nie na odwrót.
Awatar użytkownika
By Tadek -  11 lut 2011, 15:32
 zachodniopomorskie
#37805
Dzwoniłem do ASO i mi powiedzieli, że normy 504.00 507.00 stosuje sie przy przebiegach "long life", a normy 502 00-505 00 są przy przebiegach normalnych to jest; wymiana co 15 000 lub co rok. przy wyższej normie (long life) 30 000 lub co 2 lata.