Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By stefan-16 -  04 lut 2011, 22:12
 -------
#37422
Witam, zbliża się termin wymiany oleju i filtrów. Wiem że były podobne temat, szukam odpowiedzi od ludzi którzy stosują to u siebie a nie słyszeli od kolegi. Więc jeżeli chodzi o olej to nie mam pojęcia jakiej firmy i lepkości dać olej, Czytając na innych forach podobno polecany jest olej Motul, i na pewno dobrą sprawą jest to że jego podrabianie jest nie opłacalne tak jak Castrola czy Mobila. Drugie pytanie dotyczy filtrów. Z tego co robiłem w poprzednim Golfie, to stosowałem filtry Mann, podobno jedne z lepszych zamienników w przeciwieństwie do Filtrona. Jeżeli o filtr powietrza pojawiają się inne rozwiązania takie jak filtry gąbkowe jak ITG czy PIPERCROSS, czy warto je montować dla dobra silnika??
By Jedi -  04 lut 2011, 22:38
 -------
#37424
olej Motul jest ogólnie polecany, stosowałem go w 1.4TSI po programie i byłem zadowolony, teraz też zbliża mi się pierwszy przegląd GTI i właśnie zastanawiam się nad olejem, możliwe, że znowu zdecyduje się na Motula.
Co do filtrów to ostatnio spotkałem się z opiniami, że filtry powietrza akurat Filtron ma jedne z lepszych, nawet oryginalne VW były filtrona. Mann ogólnie ma dobre opinie, są jeszcze Knecht i Hengst, VW też je stosuje jako oryginalne.
Awatar użytkownika
By krz_p -  05 lut 2011, 9:28
 wielkopolskie
#37434
leję Motula Specific 504/507, filtry ori, ostatnio kupowałem je w ASO skody, były trochę tańsze
niestety Mann i Knecht jest w podobnej cenie jak ori
By ArekK -  05 lut 2011, 17:56
 mazowieckie
#37448
Ja w poprzednim aucie i tak samo w Golf'ie leję tylko MOTUL a fitrów używam KNECHT. Nigdy nie miałem problemów ze "spożyciem" oleju pomiędzy wymianami a robię je co 15.000 km.
Ostatnio zakupiłem sobie filtr powietrza PIPERCROS. Włoże go na wiosnę kiedy autko przejdzie kolejne mody :wink: . Wiele czytałem na zagranicznych forach.
Wiem, że jest to ten sam filtr jaki stosują w VW Racing :)
Awatar użytkownika
By Tadek -  05 lut 2011, 19:47
 zachodniopomorskie
#37458
krz_p pisze:leję Motula Specific 504/507, filtry ori, ostatnio kupowałem je w ASO skody, były trochę tańsze
niestety Mann i Knecht jest w podobnej cenie jak ori
a nie pisałeś gdzieś ostatnie, że zmieniłeś olej na dedykowany?? Castrola jakiegoś??


przede mną wymiana oleju :D
Awatar użytkownika
By krz_p -  06 lut 2011, 13:12
 wielkopolskie
#37474
Tadek pisze:
krz_p pisze:leję Motula Specific 504/507, filtry ori, ostatnio kupowałem je w ASO skody, były trochę tańsze
niestety Mann i Knecht jest w podobnej cenie jak ori
a nie pisałeś gdzieś ostatnie, że zmieniłeś olej na dedykowany?? Castrola jakiegoś??


przede mną wymiana oleju :D
to bylo bardzo dawno temu, na castrolu przejechałem jakieś 8k km, potem 9 k km na mobilu, a obecnie (od ok. 15 k km) powróciłem do motula
By FlorekGTI -  06 lut 2011, 13:25
 -------
#37475
Zauważyłeś jakąś różnice między mobilem a castrolem? Bo wszyscy jeżdżą po tym castrolu a ja do tej pory zalewam tylko castrol i nie zauważyłem żeby jakieś negatywne rzeczy się działy :?
By Jedi -  06 lut 2011, 13:50
 -------
#37479
ja też wcześniej jeździłem na castrolu i było ok, najważniejsze, żeby olej spełniał normy i nie był podrabiany, a z tym właśnie w przypadku castrola i mobila jest różnie.
By stefdeath -  07 lut 2011, 17:28
 -------
#37561
ArekK pisze: Ostatnio zakupiłem sobie filtr powietrza PIPERCROS. Włoże go na wiosnę kiedy autko przejdzie kolejne mody :wink: . Wiele czytałem na zagranicznych forach.
VW Racing :)
a co ten pipercros daje? Różni się to czymś od innych gąbek od k&n itp.? Pytam bo compoty twierdzą, że seria dolot gti wystarcza na luzie do ponad 300KM a potem to tylko od TT dolot daje przyrosty. A te wszystkie wynalazki podobno tylko skracają żywot turbiny :/