Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
Awatar użytkownika
By krz_p -  12 maja 2007, 8:45
 wielkopolskie
#4937
w salonie, w którym kupujê golfa intercooler kosztuje ok. 1000, razem z tymi wê¿ami ok. 1300
zapytaj w innych salonach, jak w zesz³ym roku szuka³em ori felgi 18 to rozrzut cenowy by³ od 1500 (po pewnym stargowaniu) do ponad 1800
tak wiêc ka¿dy salon ma swoje ceny
jako ciekawostkê dodam, ¿e u mnie w mie¶cie w zesz³ym roku filtr przeciwpy³kowy mo¿na by³o kupiæ od 34 do 61PLN i to dok³adnie ten sam (sprawdza³em numery na kartoniku)
Awatar użytkownika
By Bruce -  12 maja 2007, 13:20
 mazowieckie
#4942
Hulaj pisze:Wlasnie wrocilem z ASO i oczywiscie. Oczywiscie panowie nie wiedzieli co dokladnie trzeba zeby wszystko pasowalo no ale nie spodziewalem sie ze beda wiedziec wiec luz.
Zapytalem o te 3 elementy co krz_p zacytowal i sprawa wyglada nastepujaco:
sam IC kosztuje 1300 zl , a pozostale 2 elementy to koszt ok 350 zl (200 cos i 100 cos nie pamietam bo w salonie stalo czerwone S3 w czarno czerwonych skorkach (za 157 tys z hakiem) i mnie troszke rozpraszalo. Na czesci trzeba czekac tydzien ale luzik.
Planuje zadzwonic do niemcow i sie zapytac ile by to kosztowalo sprowadzic na wlasna reke.Decyzja co do zakupu juz raczej zapadla ale po co przeplacac. Jak by ktos z forumowiczow byl mimochodem w jakims salonie Audi czy VW i moglby sie dowiedziec jak to wyglada w innych miastach to nie ma to jak wdziecznosc kolegi forumowicza.
pozdrawiam.
Dzis wybieram sie do ASO Rowinski & Wajdemajer w Piasecznie.
Zapytam jak to wyglada w Warszawie :)
Awatar użytkownika
By Bruce -  12 maja 2007, 15:45
 mazowieckie
#4947
Informacje jakie uzyskalem w ASO Rowinskiego i Wajdemajera, ceny brutto, sam Intercooler kosztuje 972 zl:
Obrazek

W razie co kontakt:
05-500 Piaseczno ul. Armii Krajowej 22
tel.: 022 726 26 34, fax: 022 726 26 01
Magazyn: 022 726 26 07
Serwis: 022 726 26 05
e-mail: [email protected]
By Hulaj -  12 maja 2007, 16:52
 mazowieckie
#4948
Wow :shock: to sie nazywa info Bruce.
A co z tych czesci trzeba kupic zeby zamontowac, moze jeszcze wiesz bo to tez maly problem zeby nie nakupic za duzo albo za malo.
Ale info wypas, respecta 8)
Awatar użytkownika
By Bruce -  12 maja 2007, 18:07
 mazowieckie
#4950
Hulaj pisze:Wow :shock: to sie nazywa info Bruce.
A co z tych czesci trzeba kupic zeby zamontowac, moze jeszcze wiesz bo to tez maly problem zeby nie nakupic za duzo albo za malo.
Ale info wypas, respecta 8)
Ciesze, ze moglem troche pomoc :)
Niestety sprzedawca czesci nie byl w stanie porownac IC od GTI i S3, czy ktores czesci pasuja etc...
Zapytaj w serwisie Rowinskiego, albo swoim w Krakowie.
Wiem, ze Rowinski ma takze lakiernie, naprawia duzo rozwalonych autek. Moze cos podpowiedza w tego typu miejscach jak serwisy blacharskie etc...
Przydalby sie kurcze teraz wydruk IC od GTI.
Wtedy udaloby sie porownac oba.
Awatar użytkownika
By maluszek -  12 maja 2007, 18:37
 mazowieckie
#4951
Hulaj pisze:A co z tych czesci trzeba kupic zeby zamontowac, moze jeszcze wiesz bo to tez maly problem zeby nie nakupic za duzo albo za malo.
Z racji tego, ze mam tylko TDI ponizsze informacje sa niesprawdzone.

Wydaje mi sie, ze na pewno bedziesz potrzebowal rury 20 i 4. No i oczywiscie 2 i 3. Kupilbym tez 23, bo czytalem, ze ma wieksza srednice i chlopaki pakuja je do GTI, nawet bez zmian IC.

A na serio: szukaj turbiny od S3. Tez jest chyba wieksza. I tez jest chyba P'n'P.
Awatar użytkownika
By jabart -  12 maja 2007, 19:05
 -------
#4953
Je¿eli ju¿ inwestowaæ to w custom FMIC , gdy¿ fabryczny IC z tego co mi wiadomo jest za ch³odnica klimy co ogranicza jego ch³odzenie powietrzem...
Awatar użytkownika
By krz_p -  13 maja 2007, 7:35
 wielkopolskie
#4974
maluszek pisze:
Hulaj pisze:A co z tych czesci trzeba kupic zeby zamontowac, moze jeszcze wiesz bo to tez maly problem zeby nie nakupic za duzo albo za malo.
Z racji tego, ze mam tylko TDI ponizsze informacje sa niesprawdzone.

Wydaje mi sie, ze na pewno bedziesz potrzebowal rury 20 i 4. No i oczywiscie 2 i 3. Kupilbym tez 23, bo czytalem, ze ma wieksza srednice i chlopaki pakuja je do GTI, nawet bez zmian IC.

A na serio: szukaj turbiny od S3. Tez jest chyba wieksza. I tez jest chyba P'n'P.
co do elementów nr 2 i 3 nic o tym na www.golf5gti.com nie wspominaj±, a paru u¿ytkowników ju¿ ma IC od S3 zamontowany
tak ten element nr 23 te¿ wymieniaj± (ale nie jest to konieczne przy wymianie samego IC-ka), jak uda mi siê znale¼æ o tym topic to wklejê linka
co¶ znalaz³em ale to o zamianie tego nr 23, na element Neuspeed'a
http://www.golf5gti.com/viewtopic.php?t=2981
nie wiem czym siê ró¿ni± te czê¶ci w GTI i S3

cieszê siê, ¿e kto¶ przeciera drogê
Hulaj fajnie by³oby gdyby¶ przedwymian± IC-ka i ewentualnie tej pierdo³y nr 23 (a my¶lê, ¿e je¿eli jej wymiana co¶ daje to za jednym rozbieraniem auta warto by³oby to te¿ wymianiæ) podjecha³ na hamowniê i pó¼niej dla sprawdzenia efektu po ca³ej tej operacji
Awatar użytkownika
By jabart -  13 maja 2007, 10:49
 -------
#4978
krz_p pisze:Hulaj fajnie by³oby gdyby¶ przedwymian± IC-ka i ewentualnie tej pierdo³y nr 23 (a my¶lê, ¿e je¿eli jej wymiana co¶ daje to za jednym rozbieraniem auta warto by³oby to te¿ wymianiæ) podjecha³ na hamowniê i pó¼niej dla sprawdzenia efektu po ca³ej tej operacji
no samo zwiekszenie IC nie podniesie mocy ale jak jest wiekszy to mozna mocniej dmuchn±æ
Awatar użytkownika
By maluszek -  13 maja 2007, 20:26
 mazowieckie
#4988
jabart pisze:no samo zwiekszenie IC nie podniesie mocy ale jak jest wiekszy to mozna mocniej dmuchn±æ
je¶li wiêkszy IC ma wiêksz± sprawno¶æ (czyli lepiej ch³odzi), to moc mo¿e wzrosn±æ...
Awatar użytkownika
By jabart -  13 maja 2007, 22:08
 -------
#4993
maluszek pisze:
jabart pisze:no samo zwiekszenie IC nie podniesie mocy ale jak jest wiekszy to mozna mocniej dmuchn±æ
je¶li wiêkszy IC ma wiêksz± sprawno¶æ (czyli lepiej ch³odzi), to moc mo¿e wzrosn±æ...
ale wiekszy IC ma wieksz± pojemno¶æ wiec maleje Ci ci¶nienie w dolocie wiec "trochê" pó¼niej zaczyna siê ci±g ...