#40580
Witam !
Chciałem pojechać do COMPSPORTU na chipa ale chcąc się upewnić czy moje auto jest w pełni sprawne podjechałem na hamownię podwoziową do firmy WSTR GARAGE. Ku mojemu zdziwieniu wynik z hamowni pokazał 161,7 PS czyli w porównaniu do serii która powinna mieć w okolicach 200 PS (auto GOLF V GTI ze skrzynią DSG) ewidentnie coś jest nie tak. Pytałem od czego zacząć poszukiwania przyczyny i powiedzieli mi że nie potrafią powiedzieć. Nie wierząc za bardzo uzyskanemu wynikowi postanowiłem wystartować z pod świateł z BMW 530d z 2003 roku które miało 184 PS i prawie 400 niutonometrów oraz zarazem było razem z kierowcą o ok. 100 kg cięższe niż mój golf. Niestety oba auta jechały niemal identycznie (różnica długości pół BMW na moją korzyść). Sprawdziłem później dane techniczne BMW i okazało się że powinno przyspieszać do setki w 8s a mój golf w okolicach 6,9. Różnica podczas wyścigu powinna być zatem dużo większa. Czy mógłbym prosić was o jakieś wytyczne od czego zacząć sprawdzanie przyczyny zbyt małej mocy ? A może mieliście już podobny przypadek z tym silnikiem ? (AXX) Nie wiem czy to ma znaczenie ale ja miałem 16" zimówki a bmw już letnie opony. Skrzynia u mnie działa prawidłowo a po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów. Jedyne co drażni mnie od pół roku to ubywa dość sporo płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Przez 6 miesięcy musiałem dolać jakieś 2,5l. Przebieg auta 134 000 km.
Z góry dziękuję za wskazówki.
Pozdrawiam
Chciałem pojechać do COMPSPORTU na chipa ale chcąc się upewnić czy moje auto jest w pełni sprawne podjechałem na hamownię podwoziową do firmy WSTR GARAGE. Ku mojemu zdziwieniu wynik z hamowni pokazał 161,7 PS czyli w porównaniu do serii która powinna mieć w okolicach 200 PS (auto GOLF V GTI ze skrzynią DSG) ewidentnie coś jest nie tak. Pytałem od czego zacząć poszukiwania przyczyny i powiedzieli mi że nie potrafią powiedzieć. Nie wierząc za bardzo uzyskanemu wynikowi postanowiłem wystartować z pod świateł z BMW 530d z 2003 roku które miało 184 PS i prawie 400 niutonometrów oraz zarazem było razem z kierowcą o ok. 100 kg cięższe niż mój golf. Niestety oba auta jechały niemal identycznie (różnica długości pół BMW na moją korzyść). Sprawdziłem później dane techniczne BMW i okazało się że powinno przyspieszać do setki w 8s a mój golf w okolicach 6,9. Różnica podczas wyścigu powinna być zatem dużo większa. Czy mógłbym prosić was o jakieś wytyczne od czego zacząć sprawdzanie przyczyny zbyt małej mocy ? A może mieliście już podobny przypadek z tym silnikiem ? (AXX) Nie wiem czy to ma znaczenie ale ja miałem 16" zimówki a bmw już letnie opony. Skrzynia u mnie działa prawidłowo a po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów. Jedyne co drażni mnie od pół roku to ubywa dość sporo płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Przez 6 miesięcy musiałem dolać jakieś 2,5l. Przebieg auta 134 000 km.
Z góry dziękuję za wskazówki.
Pozdrawiam