Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By maciej551 -  27 mar 2011, 21:14
 -------
#40580
Witam !
Chciałem pojechać do COMPSPORTU na chipa ale chcąc się upewnić czy moje auto jest w pełni sprawne podjechałem na hamownię podwoziową do firmy WSTR GARAGE. Ku mojemu zdziwieniu wynik z hamowni pokazał 161,7 PS czyli w porównaniu do serii która powinna mieć w okolicach 200 PS (auto GOLF V GTI ze skrzynią DSG) ewidentnie coś jest nie tak. Pytałem od czego zacząć poszukiwania przyczyny i powiedzieli mi że nie potrafią powiedzieć. Nie wierząc za bardzo uzyskanemu wynikowi postanowiłem wystartować z pod świateł z BMW 530d z 2003 roku które miało 184 PS i prawie 400 niutonometrów oraz zarazem było razem z kierowcą o ok. 100 kg cięższe niż mój golf. Niestety oba auta jechały niemal identycznie (różnica długości pół BMW na moją korzyść). Sprawdziłem później dane techniczne BMW i okazało się że powinno przyspieszać do setki w 8s a mój golf w okolicach 6,9. Różnica podczas wyścigu powinna być zatem dużo większa. Czy mógłbym prosić was o jakieś wytyczne od czego zacząć sprawdzanie przyczyny zbyt małej mocy ? A może mieliście już podobny przypadek z tym silnikiem ? (AXX) Nie wiem czy to ma znaczenie ale ja miałem 16" zimówki a bmw już letnie opony. Skrzynia u mnie działa prawidłowo a po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów. Jedyne co drażni mnie od pół roku to ubywa dość sporo płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Przez 6 miesięcy musiałem dolać jakieś 2,5l. Przebieg auta 134 000 km.
Z góry dziękuję za wskazówki.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By krz_p -  27 mar 2011, 21:46
 wielkopolskie
#40583
jak widać jeden problem już znasz
a swoją tak duży ubytek płynu nie dał ci do myślenią, że z autem jest coś nie w porzządku?
podłącz auto pod VCDS-a i wyjdzie reszta
By maciej551 -  27 mar 2011, 22:14
 -------
#40589
OK. Jutro jeszcze wieczorem po VCDS-ie posprawdzam czy jakiś wężyk się nie obluzował od spodu i jeśli wszystko będzie ok to napiszę.
By DABLJU -  27 mar 2011, 23:49
 -------
#40596
co do mocy to nie pomoge, ale co do płynu to miałem to samo tyle ze w 1.4 TSI i przewód biegnący od zbiorniczka z płynem miał dziurę. Koszt jakies 180 PLN.
By stefdeath -  28 mar 2011, 13:36
 -------
#40622
Mój golf na zepsutym zaworze DV wypluł na hamowni u mastersa 170KM - może u ciebie jest to samo? Po wymianie seria u rogala wyszła 210KM
By bastianek1 -  28 mar 2011, 15:12
 -------
#40629
No sprawdz zawor DV i raczej napewno bedziesz mial do wymiany. Co do plynu, jezeli nie masz gdzies wycieku, to moze byc mikro pekniecie na glowicy ( znam taki przypadek co prawda nie w VW ) i wtedy plyn odparowuje.
By Jedi -  28 mar 2011, 20:13
 -------
#40651
też pierwsze co to pomyślałem o DV, bo one lubiały padać, ale przyczyn może być wiele, napisz jak coś wyjdzie
Awatar użytkownika
By krz_p -  28 mar 2011, 20:14
 wielkopolskie
#40652
stefdeath pisze:Mój golf na zepsutym zaworze DV wypluł na hamowni u mastersa 170KM - może u ciebie jest to samo? Po wymianie seria u rogala wyszła 210KM
na tej hamowni same rewelacyjne wyniki wychodzą :D
By maciej551 -  28 mar 2011, 21:06
 -------
#40659
Niestety dziś kumpel z serwisu nie znalazł dla mnie zbytnio czasu ale jutro na 100% będzie sprawdzone VCDSem. Co do wężyków to z góry niby wszystko wydaje się ok ale jeszcze jutro sprawdzę dokładnie. A gdzie znajduje się ten zawór DV bo jestem trochę zielony w tym ? I czy jakby był uszkodzony to pokaże go na VCDSie ?
Pzdr
By bastianek1 -  28 mar 2011, 22:09
 -------
#40672
Bedziesz mial blad w silniku: "dolna wartosc doladowania przekroczona" cos takiego. A sam zawor DV znajduje sie przy turbinie.
By stefdeath -  29 mar 2011, 9:29
 -------
#40689
krz_p pisze:
stefdeath pisze:Mój golf na zepsutym zaworze DV wypluł na hamowni u mastersa 170KM - może u ciebie jest to samo? Po wymianie seria u rogala wyszła 210KM
na tej hamowni same rewelacyjne wyniki wychodzą :D
jesli mówisz o hamowni rogala to niekoniecznie. Moje poprzednie auto- leon tdi arl w serii wyszedł u niego 163KM i 185KM po programie więc wartości jak najbardziej typowe dla tego silnika. Zresztą z tymi hamowniami różnie bywa i jak kolega naprawi auto to powinien podjechać na tą samą która pokazała te 167KM żeby zobaczyć jaka jest różnica. Bo jak zacznie mierzyć na różnych to uzyska x różnych wyników i zgłupieje do reszty.
By maciej551 -  29 mar 2011, 20:58
 -------
#40743
Więc wyskoczył ten błąd ale nie na VCDSie tylko na serwisowym vagu więc jak kupie (prawdopodobnie w piątek) zaworek podjade w następnym tygodniu na tę samą hamownię. Z tego co oglądałem to w intercarsie sobie 160 zł liczą za to a wiecie ile kosztuje w aso ?
Pzdr