Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By bastianek1 -  06 lut 2012, 21:43
 -------
#61926
stefan-16 pisze:A ja wymieniałem jakoś w listopadzie i po wymianie fura torpeda. A teraz albo się przyzwyczaiłem albo kolejny raz się posypał, a wsadziłem najnowszą wersję...
Pewnie sie przyzwyczailes :wink: wiec czas na program :wink: Nowe wersje sie nie psuja :!:
By ArekK -  07 lut 2012, 13:13
 mazowieckie
#61969
stefan-16 pisze:Najpierw trzeba silnik przygotować pod program... Rozrząd, łańcuch+napinacz,szklanka popychacza pompy paliwa i nowa oliwa z filtrami :wink:
O i tak się powinno robić :D tym bardziej, że ten motor naprawdę ma kilka czułych ( :wink: słabych) punktów.
By sadekGTI -  19 lut 2012, 12:17
 -------
#63123
czy wymieniajac zawow DV trzeba tez odrazy wymienic inne rzeczy ???
wlasnie przekroczylem przebieg 80tys km
od nowosci zawor dv nie byl ruszany
czytalem cos o PCV ale nie mam pojecia co to takiego jest

na wiosne jade na wymiane swiec i filtra paliwa i odrazu bym mogl ten zawor dv i inne rzeczy wymienic
By stefan-16 -  19 lut 2012, 12:27
 -------
#63124
Wystarczy samo DV ono jest przy turbinie, Natomiast jeżeli chodzi o PCV to:Zawór, Uszczelka(ja jej nie wymieniałem bo tak mi powiedzieli w VW) i jakieś rurki, ich też nie ruszałem. Wymieniłem tylko zawór PCV.
By Piotr W -  07 lip 2012, 20:29
 dolnośląskie
#77297
no i u mnie pomogło :D
jeździł mi coś słabo bynajmniej jak dla mnie i na serię
najbardziej odczuwalny był brak mocy na górze
teraz śmiga i kręci się bez zająknięcia ledwo wskoczy trójka już trzeba pstrykac czwórke
jeszcze dziada sprawdze w odpowiednich warunkach bo 30 stopni + clima nie były idealne...
na starym zaworze była pęknięta guma
Awatar użytkownika
By Rafit -  10 paź 2014, 21:05
 pomorskie
#145916
Odkopię temat co prawda moje auto to nie GTI tylko MKVI GTD ale mam ten sam błąd jak w tym temacie.
Kod: Zaznacz cały
1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation 
               P0299 - 000 - Control Range Not Reached
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 224927 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2122.14.26
                    Time: 18:50:04

             Freeze Frame:
                    RPM: 2162 /min
                    Speed: 114.0 km/h
                    Load: 47.1 %
                    Absolute Pres.: 1846.2 mbar
                    Absolute Pres.: 1387.2 mbar
                    Lambda: 98.6 %
                    Lambda: 37.9 %

Readiness: 0 0 0 0 0 
Od czego w dieslu zacząć? Silnik 2.0CR CBBB
By Pawliko -  23 lut 2015, 18:48
 zachodniopomorskie
#167554
Dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi 270zł.
http://allegro.pl/zawor-turbiny-audi-vw ... 91035.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to będzie to?

Problem: 2.0T, na seryjnej mapie był jedynie błąd sondy, auto jeździło zawsze normalnie. Pierwsza jazda po wgraniu mapy, między 3800-4200 obrotów wywala P0299 - 002 - Control Range Not Reached. DV nie wyrobił i skończył? Co robić? :(
Co najgorsze - auto na nowej mapie jeździ tak samo jak na serii, zero róznicy w osiagach.
Na 100% DV do wymiany?
to będzie normalne że przez ten zawór nie czuję w ogóle róznicy po mapie? Jezdziłem GTI 240KM i 340Nm i był ogień w porównaniu do mojej serii, spodziewałem się tego samego, a tu lipa.
W VCDSie podczas jazdy turbo dmucha słabiej niż dmuchało mi 2 miesiące temu na serii, więc od razu zacząłem DV podejrzewać.
By golfer_1984 -  23 lut 2015, 19:16
 podkarpackie
#167557
Pawliko pisze:Dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi 270zł.
http://allegro.pl/zawor-turbiny-audi-vw ... 91035.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to będzie to?

Problem: 2.0T, na seryjnej mapie był jedynie błąd sondy, auto jeździło zawsze normalnie. Pierwsza jazda po wgraniu mapy, między 3800-4200 obrotów wywala P0299 - 002 - Control Range Not Reached. DV nie wyrobił i skończył? Co robić? :(
Co najgorsze - auto na nowej mapie jeździ tak samo jak na serii, zero róznicy w osiagach.
Na 100% DV do wymiany?
to będzie normalne że przez ten zawór nie czuję w ogóle róznicy po mapie? Jezdziłem GTI 240KM i 340Nm i był ogień w porównaniu do mojej serii, spodziewałem się tego samego, a tu lipa.
W VCDSie podczas jazdy turbo dmucha słabiej niż dmuchało mi 2 miesiące temu na serii, więc od razu zacząłem DV podejrzewać.

Odkręć stary i zobacz w jakim stanie.

Zaworek DV - 06F145710G - 173 zł ASO
By Pawliko -  23 lut 2015, 19:20
 zachodniopomorskie
#167558
06H 145 710 D czy 06F145710G? D to ten bezawaryjny, tak?
Pytałem telefonicznie w ASO o ten 06H i powiedzieli ponad 270zł.

Jak ocenić stan mojego DV? Nie wiem na czym polega jego zużycie/uszkodzenie.
Masz może link do jakiegoś tutoriala dot. wymiany? Gdzie się znajduje sam DV? Z kanału wymienię? Jakie narzędzia potrzebuję? - nie mam w tygodniu dostępu do garażu a trzeba to ogarnąć jak najszybciej
By golfer_1984 -  23 lut 2015, 19:36
 podkarpackie
#167559
Pawliko pisze:06H 145 710 D czy 06F145710G? D to ten bezawaryjny, tak?
Pytałem telefonicznie w ASO o ten 06H i powiedzieli ponad 270zł.

Jak ocenić stan mojego DV? Nie wiem na czym polega jego zużycie/uszkodzenie.
Masz może link do jakiegoś tutoriala dot. wymiany? Gdzie się znajduje sam DV? Z kanału wymienię? Jakie narzędzia potrzebuję? - nie mam w tygodniu dostępu do garażu a trzeba to ogarnąć jak najszybciej
Foty zapożyczone od kolegi z tematu.
np. takie uszkodzenie:
Obrazek
By Pawliko -  23 lut 2015, 21:13
 zachodniopomorskie
#167572
Dzięki.
Byłem na kanale popatrzeć gdzie jest ten DV, poruszałem wtyczką od niego, niby nic dziwnego nie zauważyłem. Ale: wracając do domu miałem wrażenie jakby "aktywowała" się mapa, w prawdzie mokro jest ale z trakcją było niewesoło :)
Dojechałem pod dom, strasznie falują obroty, tak co sekundę ok. 100 obr. Od razu vcds, nic nadzwyczajnego, sonda, błąd DV opisany powyżej oraz... EVAP?
Dlaczego nagle zaczęło się to falowanie? :/
By golfer_1984 -  23 lut 2015, 21:28
 podkarpackie
#167576
Pawliko pisze:Dzięki.
Byłem na kanale popatrzeć gdzie jest ten DV, poruszałem wtyczką od niego, niby nic dziwnego nie zauważyłem. Ale: wracając do domu miałem wrażenie jakby "aktywowała" się mapa, w prawdzie mokro jest ale z trakcją było niewesoło :)
Dojechałem pod dom, strasznie falują obroty, tak co sekundę ok. 100 obr. Od razu vcds, nic nadzwyczajnego, sonda, błąd DV opisany powyżej oraz... EVAP?
Dlaczego nagle zaczęło się to falowanie? :/
To są efekty wgrania ,,mapy,, na odległość. Auto przed i po nie sprawdzone. Teraz wychodzą rzeczy i zaczynają się problemy. Zrób porządek z DV najpierw, może PCV teraz się sypie jak falują obroty.
By Pawliko -  23 lut 2015, 21:34
 zachodniopomorskie
#167577
DV zamówiony, oryginał Pierburg. Zobaczymy co to będzie.
PCV nie wywaliłoby żadnego błędu? Muszę poczytać bo w ogóle nie wiem co to jest...
By antoś -  23 lut 2015, 23:08
 łódzkie
#167586
Niejedna firma tuningowa działa robiąc softy na odległość więc nie demonizowałbym tego.

DV można zamówić np. w intercarsie, gdzie dostępny jest ten sam produkt co w ASO.