Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Jedi -  25 kwie 2011, 0:43
 -------
#42895
orientuje się ktoś przy jakiej temperaturze oleju powinno się już odpuścić? akurat na forum golfa w temacie, o którejś z Rek ktoś napisał, że przy 110 stopniach już trzeba kończyć zabawe, nie wiem do końca jak z tym jest, ale wydaje mi się, że to troche przesadzona teoria.
Awatar użytkownika
By krz_p -  25 kwie 2011, 7:50
 wielkopolskie
#42897
raczej nie, czujnik temperatury oleju jest w misce olejowej, przynajmniej w 5-tce
jak w misce jest 110 stopni to w innych miejscach będzie dużo więcej, np głowica
w 6 GTI i innych autach z silnikiem TSI czujnik jest chyba w innym miejscu bo temperatura oleju jest na ogół wyższa niż u mnie
jeszcze nie udao mi się uzyskać wyższej temperatury niż 99 stopni
By Jedi -  25 kwie 2011, 11:04
 -------
#42904
krz_p pisze: w 6 GTI i innych autach z silnikiem TSI czujnik jest chyba w innym miejscu bo temperatura oleju jest na ogół wyższa niż u mnie
jeszcze nie udao mi się uzyskać wyższej temperatury niż 99 stopni
pewnie tak, bo osiągnięcie u mnie osiągnięcie temperatury 100 stopni nie jest żadnym problemem, wystarczy w ciepły dzień przy rozgrzanym silniku chwile mocniej przyspieszyć.
zastanawia mnie od jakiej temp trzeba uważać, jeśli faktycznie 110 stopni to troche szybko, na autostradzie przy dłuższej jeździe pędkościami ok 200-220 miałem coś ok 110-112stopni, jak na chwile przyspieszałem do vmaxa to jeszcze więcej mi pokazywało.
By DABLJU -  25 kwie 2011, 16:48
 -------
#42917
a to nie jest tak ze dla wyzszych temperatur powinno sie lac olej o innej specyfikacj (jakis wyczynowy) ?? Bo te nasze oleje to te swoje parametry uzyskuja w temp. 90 st.
By FlorekGTI -  25 kwie 2011, 19:31
 -------
#42921
Ja śmigam na castrolu i udało mi się dosłownie ze 3 razy do 99 stopni zagrzać ale to już przy dłuższym upalaniu. Może jakiś "wyczynowy motul" byłby lepszy w sensie lepiej znosił by wysokie temperatury ale moim zdaniem to jak już ktoś regularnie jeździ po torze.
Awatar użytkownika
By krz_p -  25 kwie 2011, 20:23
 wielkopolskie
#42925
Jedi pisze:
krz_p pisze: w 6 GTI i innych autach z silnikiem TSI czujnik jest chyba w innym miejscu bo temperatura oleju jest na ogół wyższa niż u mnie
jeszcze nie udao mi się uzyskać wyższej temperatury niż 99 stopni
pewnie tak, bo osiągnięcie u mnie osiągnięcie temperatury 100 stopni nie jest żadnym problemem, wystarczy w ciepły dzień przy rozgrzanym silniku chwile mocniej przyspieszyć.
zastanawia mnie od jakiej temp trzeba uważać, jeśli faktycznie 110 stopni to troche szybko, na autostradzie przy dłuższej jeździe pędkościami ok 200-220 miałem coś ok 110-112stopni, jak na chwile przyspieszałem do vmaxa to jeszcze więcej mi pokazywało.
w TSI czujnik temperatury na pewno jest w innym miejscu
jeździłem testowym Scirocco z 2.0TSI i temperatura oleju powyżej 100 stopni była normą
jeśli jest w okolicach filtra oleju to do 115 lub nawet 120 stopni nie martwiłbym się
a przy 110 stopniach w misce to już należałoby odpuścić
By Jedi -  25 kwie 2011, 23:26
 -------
#42933
lepiej pójść np. w wymianię IC niż zalać silnik wyczynowym olejem, wyczynowy olej wydaje mi się, że lepszy byłby do mocno wyżyłowanego silnika i dla kogoś kto często jeździ np po torze albo bardzo ostro na co dzień.

musi być tak jak pisze krz_p, po prostu czujnik jest w innym miejscu, na pewno nie w misce, u mnie 97-99 stopni jest przy dość spokojnej jeździe, dzisiaj wieczorem przy 11st na dworze przy dłuższej jeździe 160km/h miałem 103-104 stopnie.
Stwierdzenie, że przy 110stopniach trzeba już odpuszczać, jak ktoś napisał na forum golfa też wydaje mi się przesadą, w takim razie tym autem prawie w ogóle nie można byłoby mocniej pojechać, bo osiągnięcie 110stopni przy temp 20+ na dworze nie jest jakimś wielkim problemem.

W ogóle to najwięcej miałem przy 260 - 121 stopni o ile pamiętam i wtedy właśnie odpuściłem
Awatar użytkownika
By krz_p -  26 kwie 2011, 8:16
 wielkopolskie
#42937
u mnie przy jeździe autostradą i to nawet 260 temperatura oleju trzyma się na 9x stopniach,
bardzo szybko rośnie jak jeżdżę ze znajomymi porównując auta, rozpędzanie, hamowanie i ponowne rozpędzanie, tak 4-5 razy pod rząd i temperatura podchodzi pod 100stopni
By stefdeath -  26 kwie 2011, 8:19
 -------
#42941
krz_p pisze:u mnie przy jeździe autostradą i to nawet 260 temperatura oleju trzyma się na 9x stopniach,
bardzo szybko rośnie jak jeżdżę ze znajomymi porównując auta, rozpędzanie, hamowanie i ponowne rozpędzanie, tak 4-5 razy pod rząd i temperatura podchodzi pod 100stopni
może po prostu v gti ma lepszą chłodnicę oleju.
By Jedi -  26 kwie 2011, 10:23
 -------
#42950
dokładnie, za duża różnica, 97-99 stopni pokazuje już przy 100-120 km/h przy obecnych temp na dworze

ale teraz mnie tak uderzyło, bo o tych 110 stopniach pisała osoba, która jeździ VI R, możliwe, że Rka ma czujnik oleju w innym miejscu niż VI GTI, w końcu silnik Rki jest trochę starszą konstrukcją i możliwe, że czujnik jest w misce tak jak Vce albo po prostu pisze bzdury.
By stefdeath -  26 kwie 2011, 16:41
 -------
#42984
Na necie znalazłem, że 1.4 tsi ma ten czujnik w skrzyni korbowej może w 2,0 jest podobnie. Zresztą ktoś kto ma dostęp do etki mógłby nam wyjaśnić tą zagadkę :) Co do samej temp to dobre oleje wytrzymują podobno do 150 stopni więc jak czujnik pokazuje 120stopni to wg. mnie olej w turbinie musi niebezpiecznie zbliżać się do tej granicy...