Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
Awatar użytkownika
By krz_p -  31 maja 2007, 15:38
 wielkopolskie
#5321
je¶li dobrze pamiêtam to jest to
Zawór upustowy ró¿nicy ci¶nienia utrzymuje sta³e ci¶nienie w uk³adzie dolotowym turbo do³adowanym silnika spalinowego. Gdy przepustnica bêdzie zamkniêta powietrze pompowane przez turbosprê¿arkê, (która jest dalej na obrotach) wylatuje przez zawór upustowy. Stosowane jest to przy du¿ych mocach silnika, zapobiega jego uszkodzeniom. Dziêki temu ci¶nienie miêdzy przepustnic± a komor± spalania i miêdzy przepustnic±, a turbosprê¿ark± jest takie same, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "³agodniej".
w przypadku seryjnego dv powietrze nie wylatuje sobie gdzie¶ tam do atmosfery tylko z powrotem przed przepustnicê
psuje im siê to bo za bardzo podnosz± ci¶nienie do³adowania w swoich programach (nie zawsze to co amerykañskie jest najlepsze) i zaworek tego nie wytrzymuje
poszukaj jest du¿o o dv na streetracingu itp ale przewa¿nie dotyczy to 1.8T i zastêpowania go blow off-em
By Hulaj -  31 maja 2007, 17:33
 mazowieckie
#5326
Firma Forge wypuscila wlasnie taki zawor, specjalnie dla 2.0 TFSI bo dosc powrzechna sprawa jest usterka tego DV. koszt 250 $ , jak komus padnie i sie dowiemy to trzeba bedzie zamawiac.

Dzieki krz_p za fachowe info.