Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By kostecki -  04 lis 2012, 17:58
 mazowieckie
#86129
Ja bym zaczął najpierw od wymiany uszczelki pod głowicą, a czuć olej w zbiorniku od płynu chłodniczego ???
By rene -  04 lis 2012, 18:12
 -------
#86131
Płyn chłodniczy w porządku. Zero zapachu, plam. Dał bym sobie rękę odciąć że od nowości nie był wymieniany ten popychacz i nie wiem czy sie nie przetarł na wylot. Auta nie dawałem na obroty także nie wiem nawet jak z mocą.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  04 lis 2012, 18:55
 śląskie
#86135
Mnie wydaje się że uszczelka niema nic do paliwa w oleju. przecież tam neima kanału co płynie paliwo.
Paliwo jest rozpylane i dostaję się z powietrzem do cylindra.
Może być tak że jest za duża dawka paliwa i schodzi ona razem z olejem jak tłok pracuje.
By rene -  04 lis 2012, 19:15
 -------
#86136
Jeżeli dawka była by za bogata to spaliny były by ostre a tutaj jest zupełnie normalnie. Jak tylko dostane popychacz nowy to zaraz to wymienie, olej i będę szukał dalej.
Awatar użytkownika
By krz_p -  04 lis 2012, 19:16
 wielkopolskie
#86137
rene na początek wymień olej i obserwuj

na jakim oleju auto jeździło do tej pory? może olej ma po prostu taki zapach?

uszczelka i popychacz nie mają wpływu na dostawanie się paliwa do oleju
By rene -  04 lis 2012, 19:31
 -------
#86140
Dobre pytanie, nie stety auto kupione z aukcji i nie ma możliwości sprawdzenia historii. Byłem w serwisie się pytać i nie mają żadnych informacji. Olej na początek to napewno a popychacz profilaktrycznie. Jak będę miał jutro chwilę wolnego czasu to może rozbiorę to i zobacze jaki jest jego stan.
By rene -  18 lis 2012, 13:23
 -------
#87148
Powrót do tematu.
Olej z filtrem wymieniony. Zalane 4,6 litra, zrobione 150 km i olej zaczyna przypominać ten sprzed wymiany. Żałuje że nie zrobiłem płukania silnika. Jakie środki polecacie na czyszczenie silnika? Pojeżdze jeszcze trochę i będę sprawdzał stan oleju co 50 Km bo tyle mam do pracy. W komorze silnika występuje podciśnienie. Auto pali normalnie na zimnym i ciepłym. Ma normalną moc i nigdy jeszcze nie szarpnęło ani nie kopci. Coś mi umyka nie wiem co.
By rene -  18 lis 2012, 14:10
 -------
#87157
Jak u was pracuje silnik po wyciągnięciu bagnetu? U mnie zaczyna się krztusić i ciężko mu idzie ta praca, ale nie gaśnie.
By stefan-16 -  18 lis 2012, 16:34
 -------
#87162
Jak miałem walnięty zawór PCV to po odkręceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku, przygasał. Ale to chyba nic wspólnego z tym olejem w benzynie...
Awatar użytkownika
By krz_p -  18 lis 2012, 18:15
 wielkopolskie
#87167
rene pisze:Powrót do tematu.
Olej z filtrem wymieniony. Zalane 4,6 litra, zrobione 150 km i olej zaczyna przypominać ten sprzed wymiany.
normalna sprawa, że olej robi się ciemniejszy
rene pisze:Jak u was pracuje silnik po wyciągnięciu bagnetu? U mnie zaczyna się krztusić i ciężko mu idzie ta praca, ale nie gaśnie.
nie odkręca się korka przy pracującym silniku
zwyczaj handlarzy z przed wieeeelu lat
By rene -  18 lis 2012, 21:23
 -------
#87206
Nie kolor mnie martwi a zapach benzyny. Zobacze co z tym wyjdzie. Bagnet wyciągnąłem bo chciałem sprawdzić czy trzyma podciśnienie w skrzyni czy ma przypadkiem jakiś przedmuch i występuje nadciśnienie.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  18 lis 2012, 22:29
 śląskie
#87219
odkręcenie korka oleju lub wyjęcie bagnetu nie powinno wpływac na prace odpalonego silnika.
być może jest zapchana odma?,....
w 3 porzednich autach jakie mialem zadnej zmiany po tej operacji nie było widac.
By miro -  19 lis 2012, 19:27
 małopolskie
#87258
dexter23pl pisze:odkręcenie korka oleju lub wyjęcie bagnetu nie powinno wpływac na prace odpalonego silnika.
być może jest zapchana odma?,....
w 3 porzednich autach jakie mialem zadnej zmiany po tej operacji nie było widac.
oczywiscie ze powinno i wplywa, poczytaj sobie o ukladzie podcisnienia, o lewym powietrzu itd

nie ma wplywu w starej benzynie, albo w tdi

gdyby pracowal tak samo po odkreceniu korka to by wskazywalo na zapchana odme chyba
By rene -  19 lis 2012, 22:33
 -------
#87294
Dzięki. Dzisiaj posprawdzałem większość rzeczy i wygląda dobrze przy okazji wymieniłem popychacz pompy, który najlepsze czasy ma już za sobą. Teraz przymierzam się do termostatu boś mi temperatury na trasie nie chce łapać. Do 70 idzie ładnie a wtedy ko.
Tak wracając do tej benzyny w oleju, chciałbym zrobić płukanie silnika, bo coś mi się wydaje że ktoś oleju nie wymieniał od 30 paru tysięcy. Znacie jakieś sprawdzone środki co nie załatwią tfsi?