Volkswagen Golf MK5

Aktualizacja forum

Nast─ůpi┼éa bardzo du┼╝a aktualizacja forum. Zosta┼é zaktualizowany ca┼éy core wraz z wszystkimi modu┼éami i template do nich przypisanych. W przypadku znalezienia nieprawid┼éowo┼Ťci w dzia┼éaniu forum u┼╝ytkownicy proszeni s─ů w pierwszej kolejno┼Ťci o wyczyszczenie pami─Öci podr─Öcznej przegl─ůdarki (Zazwyczaj CTRL + F5) a gdy ta operacja nie pomo┼╝e o zg┼éoszenie poprawki w odpowiednim dziale koniecznie w formie listy
Tematy techniczne zwi─ůzane z konstrukcj─ů Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
przez stefan-16 -  05 lis 2011, 11:04
 -------
#53352
Witam, dzi┼Ť moje GTI sta┼éo przez noc na dworzu(s─ů to pojedyncze przypadki w roku 8) ) I po odpaleniu od razu zapali┼éa si─Ö kontrolka od Temp :( Zgasi┼éem, zapali┼éem od nowa i kolejny raz ten komunika, za trzecim razem ju┼╝ by┼éo ok. Mia┼éem z tym kiedy┼Ť do czynienia podczas wyjazdu w zim─Ö w g├│ry. Stan p┼éynu jest po mi─Ödzy min a max. Co jest grane?? Mo┼╝e czas na wymian─Ö tego p┼éynu?? Druga sprawa jest taka na co go wymieni─ç, jecha─ç do VW po G12 czy kupi─ç Borygo??
Awatar u┼╝ytkownika
przez krz_p -  05 lis 2011, 22:26
 wielkopolskie
#53407
stan p┼éynu sprawdza┼ée┼Ť na zimnym silniku?
bo nawet jak jest trochę ciepły stan się podnosi
dolej tylko i wy┼é─ůcznie G12 pod max, b─Ödzie spok├│j
przez stefdeath -  06 lis 2011, 19:17
 -------
#53490
stefan-16 pisze:W nast─Öpny weekend wymieni─Ö ca┼éo┼Ť─ç na G12 :)


Wg. ksi─ů┼╝ki "sam naprawiam vw golf v" w GTI powinno by─ç 50% wody i 50% G12 - ok. 4,2l jednego i 4,2l drugiego. To daje odporno┼Ť─ç na zamarzanie do -35 stopni. Jak wlejesz 60% G12 to masz do -40 stopni i to jest maks jaki powinna mie─ç mieszanka. Powy┼╝ej 60% G12 spadaj─ů w┼éa┼Ťciwo┼Ťci ch┼éodz─ůce mieszaniny. Sam G12 to nie ch┼éodziwo tylko ┼Ťrodek przeciw korozji i zamarzaniu.
Na zimnym silniku powiniene┼Ť mie─ç p┼éynu dok┼éadnie na ┼Ťrodku mi─Ödzy min i max tak ┼╝eby na nagrzanym silniku by┼éo mniej wi─Öcej na kresce max.
Z t─ů kontrolk─ů to pewnie czujnik si─Ö zepsu┼é albo co┼Ť nie ┼é─ůczy na stykach. Normalnie kontrolka zapala si─Ö jak zbiornik jest praktycznie pusty.
przez stefan-16 -  06 lis 2011, 20:17
 -------
#53498
Te┼╝ si─Ö zastanawiam nad czujnikiem, ale druga sprawa jest taka ┼╝e ten p┼éyn mo┼╝e ju┼╝ jest stary i co przy niskich temperaturach zmienia jego g─Östo┼Ť─ç i to daje z┼ée odczyty czujnika i wywala b┼é─ůd. No nie mam poj─Öcia. Dziwne jest to ┼╝e pojawia si─Ö to przy niskich temp. Na stacji diagnostycznej chyba maj─ů jakie┼Ť czujniki do pomiaru stanu p┼éynu ch┼éodniczego.
Awatar u┼╝ytkownika
przez Tyson -  06 lis 2011, 20:34
 mazowieckie
#53504
w 7 letnim samochodzie sprawdza┼éem p┼éyn i pokazywa┼éo, ┼╝e odporno┼Ť─ç na zamarzanie do -37. Je┼╝eli kto┼Ť dba┼é o niego, tzn nie dolewa┼é wody w trakcie eksploatacji, to nic z┼éego nie powinno si─Ö z nim dzia─ç. Dolej p┼éynu tak jak radzi Ci krz_p i powinno by─ç ok.
przez stefan-16 -  06 lis 2011, 21:20
 -------
#53512
Tylko ja mam plyn. Na zimnym silniku jest miedzy max a min. Jak podepn─Ö kompa to poka┼╝e to zaj┼Ťcie i uzyskam info czy to by┼éa wina, zbyt ma┼éej ilo┼Ťci p┼éynu czy te┼╝ czujnika temp?? Wtedy b─Öd─Ö wiedzia┼é kt├│ry czujnik mo┼╝e szfankowa─ç.
Awatar u┼╝ytkownika
przez krz_p -  08 lis 2011, 14:10
 wielkopolskie
#53660
stefdeath pisze:
stefan-16 pisze:W nast─Öpny weekend wymieni─Ö ca┼éo┼Ť─ç na G12 :)


Wg. ksi─ů┼╝ki "sam naprawiam vw golf v" w GTI powinno by─ç 50% wody i 50% G12 - ok. 4,2l jednego i 4,2l drugiego. To daje odporno┼Ť─ç na zamarzanie do -35 stopni. Jak wlejesz 60% G12 to masz do -40 stopni i to jest maks jaki powinna mie─ç mieszanka. Powy┼╝ej 60% G12 spadaj─ů w┼éa┼Ťciwo┼Ťci ch┼éodz─ůce mieszaniny. Sam G12 to nie ch┼éodziwo tylko ┼Ťrodek przeciw korozji i zamarzaniu.
Na zimnym silniku powiniene┼Ť mie─ç p┼éynu dok┼éadnie na ┼Ťrodku mi─Ödzy min i max tak ┼╝eby na nagrzanym silniku by┼éo mniej wi─Öcej na kresce max.
Z t─ů kontrolk─ů to pewnie czujnik si─Ö zepsu┼é albo co┼Ť nie ┼é─ůczy na stykach. Normalnie kontrolka zapala si─Ö jak zbiornik jest praktycznie pusty.


na butelce z G12 jest opisane w jakich proporcjach wymiesza─ç z wod─ů destylowan─ů
poziom p┼éynu mierzymy na zimnym silniku, powinien by─ç pomi─Ödzy min a max, ale przy poziomie bliskim minimum mo┼╝e nas w zimie zaskoczy─ç informacja o konieczno┼Ťci dolania p┼éynu
nie należy przejmować się tym, że na rozgrzanym silniku poziom płynu będzie powyżej maksimum

z t─ů kontrolk─ů to bzdury, u mnie zapala si─Ö jak poziom p┼éynu jest nieznacznie poni┼╝ej minimum
a dla ┼Ťcis┼éo┼Ťci nie zapala si─Ö kontrolka tylko mam informacj─Ö na MFA+ i brz─Öczyk
przez stefdeath -  09 lis 2011, 9:42
 -------
#53701
krz_p pisze:
z t─ů kontrolk─ů to bzdury, u mnie zapala si─Ö jak poziom p┼éynu jest nieznacznie poni┼╝ej minimum
a dla ┼Ťcis┼éo┼Ťci nie zapala si─Ö kontrolka tylko mam informacj─Ö na MFA+ i brz─Öczyk


bzdura bzdura...a ja testowałem to już w moim golfie i poprzednim leonie i zawsze czujnik odzywał się dopiero jak zbiorniczek miał resztkę płynu na dnie. Może mam pecha i obydwa były zepsute albo na MFA+ szybciej reaguje :D

Aktualizacja forum

Nast─ůpi┼éa bardzo du┼╝a aktualizacja forum. Zosta┼é zaktualizowany ca┼éy core wraz z wszystkimi modu┼éami i template do nich przypisanych. W przypadku znalezienia nieprawid┼éowo┼Ťci w dzia┼éaniu forum u┼╝ytkownicy proszeni s─ů w pierwszej kolejno┼Ťci o wyczyszczenie pami─Öci podr─Öcznej przegl─ůdarki (Zazwyczaj CTRL + F5) a gdy ta operacja nie pomo┼╝e o zg┼éoszenie poprawki w odpowiednim dziale koniecznie w formie listy