Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
przez stefan-16 -  
 -------
#53352
Witam, dziś moje GTI stało przez noc na dworzu(są to pojedyncze przypadki w roku 8) ) I po odpaleniu od razu zapaliła się kontrolka od Temp :( Zgasiłem, zapaliłem od nowa i kolejny raz ten komunika, za trzecim razem już było ok. Miałem z tym kiedyś do czynienia podczas wyjazdu w zimę w góry. Stan płynu jest po między min a max. Co jest grane?? Może czas na wymianę tego płynu?? Druga sprawa jest taka na co go wymienić, jechać do VW po G12 czy kupić Borygo??
Awatar użytkownika
przez krz_p -  
 wielkopolskie
#53407
stan płynu sprawdzałeś na zimnym silniku?
bo nawet jak jest trochę ciepły stan się podnosi
dolej tylko i wyłącznie G12 pod max, będzie spokój
przez stefdeath -  
 -------
#53490
stefan-16 pisze:W następny weekend wymienię całość na G12 :)


Wg. książki "sam naprawiam vw golf v" w GTI powinno być 50% wody i 50% G12 - ok. 4,2l jednego i 4,2l drugiego. To daje odporność na zamarzanie do -35 stopni. Jak wlejesz 60% G12 to masz do -40 stopni i to jest maks jaki powinna mieć mieszanka. Powyżej 60% G12 spadają właściwości chłodzące mieszaniny. Sam G12 to nie chłodziwo tylko środek przeciw korozji i zamarzaniu.
Na zimnym silniku powinieneś mieć płynu dokładnie na środku między min i max tak żeby na nagrzanym silniku było mniej więcej na kresce max.
Z tą kontrolką to pewnie czujnik się zepsuł albo coś nie łączy na stykach. Normalnie kontrolka zapala się jak zbiornik jest praktycznie pusty.
przez stefan-16 -  
 -------
#53498
Też się zastanawiam nad czujnikiem, ale druga sprawa jest taka że ten płyn może już jest stary i co przy niskich temperaturach zmienia jego gęstość i to daje złe odczyty czujnika i wywala błąd. No nie mam pojęcia. Dziwne jest to że pojawia się to przy niskich temp. Na stacji diagnostycznej chyba mają jakieś czujniki do pomiaru stanu płynu chłodniczego.
Awatar użytkownika
przez Tyson -  
 mazowieckie
#53504
w 7 letnim samochodzie sprawdzałem płyn i pokazywało, że odporność na zamarzanie do -37. Jeżeli ktoś dbał o niego, tzn nie dolewał wody w trakcie eksploatacji, to nic złego nie powinno się z nim dziać. Dolej płynu tak jak radzi Ci krz_p i powinno być ok.
przez stefan-16 -  
 -------
#53512
Tylko ja mam plyn. Na zimnym silniku jest miedzy max a min. Jak podepnę kompa to pokaże to zajście i uzyskam info czy to była wina, zbyt małej ilości płynu czy też czujnika temp?? Wtedy będę wiedział który czujnik może szfankować.
Awatar użytkownika
przez krz_p -  
 wielkopolskie
#53660
stefdeath pisze:
stefan-16 pisze:W następny weekend wymienię całość na G12 :)


Wg. książki "sam naprawiam vw golf v" w GTI powinno być 50% wody i 50% G12 - ok. 4,2l jednego i 4,2l drugiego. To daje odporność na zamarzanie do -35 stopni. Jak wlejesz 60% G12 to masz do -40 stopni i to jest maks jaki powinna mieć mieszanka. Powyżej 60% G12 spadają właściwości chłodzące mieszaniny. Sam G12 to nie chłodziwo tylko środek przeciw korozji i zamarzaniu.
Na zimnym silniku powinieneś mieć płynu dokładnie na środku między min i max tak żeby na nagrzanym silniku było mniej więcej na kresce max.
Z tą kontrolką to pewnie czujnik się zepsuł albo coś nie łączy na stykach. Normalnie kontrolka zapala się jak zbiornik jest praktycznie pusty.


na butelce z G12 jest opisane w jakich proporcjach wymieszać z wodą destylowaną
poziom płynu mierzymy na zimnym silniku, powinien być pomiędzy min a max, ale przy poziomie bliskim minimum może nas w zimie zaskoczyć informacja o konieczności dolania płynu
nie należy przejmować się tym, że na rozgrzanym silniku poziom płynu będzie powyżej maksimum

z tą kontrolką to bzdury, u mnie zapala się jak poziom płynu jest nieznacznie poniżej minimum
a dla ścisłości nie zapala się kontrolka tylko mam informację na MFA+ i brzęczyk
przez stefdeath -  
 -------
#53701
krz_p pisze:
z tą kontrolką to bzdury, u mnie zapala się jak poziom płynu jest nieznacznie poniżej minimum
a dla ścisłości nie zapala się kontrolka tylko mam informację na MFA+ i brzęczyk


bzdura bzdura...a ja testowałem to już w moim golfie i poprzednim leonie i zawsze czujnik odzywał się dopiero jak zbiorniczek miał resztkę płynu na dnie. Może mam pecha i obydwa były zepsute albo na MFA+ szybciej reaguje :D