Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By antoś -  06 lis 2011, 1:06
 łódzkie
#53431
Dzisiaj u siebie zainstalowałem:

http://www.powerflex.co.uk/product-deta ... 9/505.html" onclick="window.open(this.href);return false;

i polecam.

Koła tak nie podskakują przy przyspieszaniu, zdecydowanie precyzyjniej wchodzą biegi przy pełnym bucie, oraz poprawiła się reakcja na gaz. Auto wydaje się bardziej zwarte. Kolega w Golfie VI założył wersję twardszą. Wbrew temu co zostało napisane na stronie powerflexa nie przenoszą się żadne drgania na kierownicę czy nadwozie. Jak się rusza to czuć, że auto mocniej szarpie do przodu, oraz na postoju dodając gaz czuć lekkie uderzenia w plecy (co jest akurat bardzo przyjemne). Naturalnie ta zwykła wersja, którą ja mam też nie przenosi żadnych drgań.

Fajny mod za stosunkowo nieduże pieniądze.
By antoś -  06 lis 2011, 13:31
 łódzkie
#53460
Tak, to jest element numer 4. :) Są dwa różne kształty, do modeli wyprodukowanych przed 2008 rokiem i tych po.
OBRAZEK
Każdy z nich ma 3 stopnie twardości:

1. przeznaczone do TDI Najbardziej miękkie. Nie testowałem. :)
2. Zwykłe Mam u siebie - nie ma drgań, nie szarpie.
3. Trackday Use Najtwardsze. Kolega ma w GTI VI i trochę bardziej szarpie przy ruszaniu, oraz na wstecznym, natomiast nie ma żadnych drgań na kierownicy itp.. Jeżeli teraz bym kupował, to bym założył właśnie tą wkładkę.

Kolega sprowadził z UK. Natomiast z tego co widzę w linku ceny w PL są bardzo dobre, więc można brać.:)

Tak wygląda montaż:
http://www.youtube.com/watch?v=LH7MhZvSklE" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli nie ma się klucza dynamometrycznego nie radzę tego robić. Śrubę należy dokręcić z odpowiednim momentem (100Nm) i jeszcze dodatkowo przekręcić o 90 stopni.
By antoś -  06 lis 2011, 13:37
 łódzkie
#53465
Załóż pełne tuleje z Cupry, czy S3. :) Nie będzie skrzypiało, cena też przystępna.

Ale to nie o tym temat, załóż osobny bo się zrobi bałagan.
By stefan-16 -  06 lis 2011, 14:27
 -------
#53468
Niby łatwo ale w jaki sposób mam przekręcić o 90 stopni jak po wyżej 100Nm klucz będzie mi przepuszczał?? Czy jak już przepuści to mam wykonać jeszcze obrót o 90 stopni na przepuszczaniu?? Dobrze rozumie??
By stefdeath -  06 lis 2011, 14:53
 -------
#53472
Jeszcze tylko pytanie czy to coś nie wykończy skrzyni przedwcześnie? zwłaszcza ta mega twarda wersja...
By stefdeath -  06 lis 2011, 22:10
 -------
#53520
Tak się zastanawiam skoro tak sztywno silnik siedzi czy nie przenoszą się naprężenia na skrzynię. Skoro to taki ekstra patent dlaczego fabryka o tym nie pomyślała-gdzie jest haczyk.
By !patryk -  06 lis 2011, 23:47
 -------
#53538
Powerflex jest na tyle dobrą firmą, że produkty które oferuję są przemyślane.

Po zamontowaniu wkładki łapa pracuje po prostu w mniejszym stopniu. To nie jest żaden kamień, nie występują takie skutki uboczne jak trzeszczące plastiki albo trzesace sie lusterko wsteczne:)

W zupełności nadaje się to do stosowania na codzien.
Zamontowanie takiej wkładki ma kolejny plus. Dolna łapa na pewno dużo więcej wytrzyma, co w pewnym stopniu w wysilonych/zmodyfikowanych autach ma znaczenie.


stefdeath
Gdyby iść tym tropem każdy tuning byłby złem :)

To jest tak jak ze sportowym zawieszeniem.
Awatar użytkownika
By fredric -  07 lis 2011, 0:24
 mazowieckie
#53541
!patryk pisze: Zamontowanie takiej wkładki ma kolejny plus. Dolna łapa na pewno dużo więcej wytrzyma, co w pewnym stopniu w wysilonych/zmodyfikowanych autach ma znaczenie.
Z racji że mam tdi i trochę off topem polecę to troszkę by mnie to niepokoiło że gdzieś te wibracje powinny zostać stłumione.
Myślę że jak zmieniamy ten konkretny element powinniśmy iść dalej i wzmocnić resztę.
Porównanie z zawieszeniem nie do końca trafne bo raczej to zadziała jak sportowe sprężyny a amory zwykłe.