Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By KriSSo -  28 sie 2013, 23:02
 zachodniopomorskie
#104752
Czyli przy mojej agresywnej dosyć jeździe po mieście (Szczecin) realnie 15/100 trzrba liczyć. Sporo jednak. Dodatkowo robiąc rocznie w granicach 30 kkm robi się bardzo droga zabawa. Kurczę sam nie wiem, musiałbym po prostu mniej jeździć.

Pozostaje jeszcze jedna opcja - GTD i chyba to jest dla mnie dobre rowiązanie.
By Piotr W -  29 sie 2013, 9:17
 dolnośląskie
#104769
Generalnie jazda typowo miejsca stop&go powoduje duży wzrost spalania. 12L to taki standard.
Przy czym jazda GTI dynamicznie-szybko (nie lubię słowa agresywnie :D kojarzy mi się to z lataniem jak oszalały z pasa na pas pomiędzy innymi użytkownikami drogi najczęściej bez kierunkowskazów itp itd :shock: ) nie wymaga od kierownika dociskania na każdym biegu do deski i oczekiwanie aż wskazówka obrotomierza zahaczy o czerwone pole :)
stąd też dynamiczny przejazd przez city często jest okraszony spalaniem o 2 L mniej niż jazda stop&go slow motion :P.
U nas w kraju robi się na drogach coraz częściej 'mała Rosja" gdy przemierzasz spokojnie do celu inni użytkownicy naszych miejskich ulic próbują Cię rozjechać, zajechać, objechać jakby byli na torze wyścigowym - ogólnie patologia

GTD jest idealne do dynamicznej jazdy za rozsądne pieniądze przy tankowaniu i dotrzyma podczas dynamicznej jazdy GTI bez wysiłku.
Mając GTI nastawiam się na zabawę na wyższych obrotach z benzyną pod maską..

już wyczerpałem swój limit wypowiedzi ws spalania :mrgreen:
pozdrawiam :wink:
By KriSSo -  30 sie 2013, 11:03
 zachodniopomorskie
#104851
Dzięki Piotr za wyczerpującą analizę :). Zarówno GTD jak i GTI mają swoje plusy i minusy, to oczywiste. Oba nie są bardzo tanie w utrzymaniu, to również oczywiste. GTD wcale nie jest tańsze, bo owszem pali mniej, ale latamy rocznie więcej, czyli koszt roczny użytkowania jest zbliżony. Zatem wybór w zasadzie opiera się na kwestii rocznych przebiegów i ewentualnie upodobań dźwiękowych, czy też zakresu obrotów podczas zabawy. GTD nieco słabsze, ale da się nim również bardzo fajnie, dynamicznie pojeździć.
By czesiek -  30 sie 2013, 19:17
 dolnośląskie
#104866
Spalanie z wakacyjnego wyjazdu po Europie z calej trasy 5200km 8,5 litra Pb98. Gti po modach, predkosc przelotowa 140km/h, pare sciganek w tym :D
By chmielu -  09 paź 2013, 22:36
 -------
#107803
W trasie 9.5 przy prędkości 110-120 km/h a po mieście to juz inna bajka od 12 do 19 l , zależy ile hond spotykam na światłach :lol:
By KR!S -  10 paź 2013, 1:33
 podkarpackie
#107831
Mi wyszło dzisiaj 9,6 na trasie 1400 km
Awatar użytkownika
By fredric -  11 paź 2013, 23:12
 mazowieckie
#108064
Dziś rano zrobiłem szybki wypad z kozienic do radomia i z powrotem tak na chwile. Był pełny kocioł zrobiłem 80km i dolałem do pełna hehe 18L
Nie napiszę ile mi zajęło dojechanie do celu hehe kawa z orlenu nie wystygła :]
By Illu -  06 lis 2013, 22:47
 mazowieckie
#110389
18x5,8=104 PLN następnym razem jak bedziesz chciał do Radomia dzwoń do mnie ja zabiore cie za 60 dyszek :)
Awatar użytkownika
By miziox22 -  13 gru 2013, 10:57
 lubelskie
#112942
antoś pisze:U mnie koszt przejechania 100km w mieście wynosił 75 zł.
To musisz mieć młot zamiast nogi ,,, powinno być jakieś 57 zł max za 100 km :tooth:
By patrykos -  16 gru 2013, 13:49
 -------
#113135
Każdy Ci to powie że sportowy samochód kupuje się z myślą o bardzo dynamicznej jeździe (zabawka na weekend :D ) dlatego nie patrzy się w takich samochodach na spalanie. A GTI ile wlejesz tyle spali średnio 10 litrów chodź przy dynamicznym ruszaniu potrafi dużo więcej. A co do diesla GTD to w tych czasach najlepsze rozwiązanie ze względu na koszta pb98 :sad:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 gru 2013, 15:28
 pomorskie
#113149
patrykos pisze: sportowy samochód kupuje się z myślą o bardzo dynamicznej jeździe (zabawka na weekend :D ) dlatego nie patrzy się w takich samochodach na spalanie
uogólniasz, skoro jak mówisz "zabawka na weekend" to nie do codziennej jazdy, znam takich którzy non stop płaczą kiedy podjeżdżają do dystrybutora, choćby mój kumpel z paskiem B6 2.0 TSI a do codziennej jazdy tj. dojeżdżania do pracy ma TDI

jednych stać a innych nie stać, albo i stać tylko być może szukają oszczędności, proste. Osobiście miesięczne wydatki na ON u mnie sięgają 700 zł, gdybym miał te same km robić GTI to wydawałbym 1400 zł miesięcznie na wachę, nie mówię że mnie nie stać, po prostu każdy ma inne priorytety

to że jak się kupuje GTI to nie patrzy się na spalanie nie jest takie oczywiste
By patrykos -  16 gru 2013, 19:39
 -------
#113169
Mało kto kupuje Turbo benzynę która średnio pali między 10 a 15 litrów na setkę (oczywiście 98) do normalnej jazdy . Koszta około 60 zł za 100km to dla mnie za dużo aby użytkować go do na co dzień. Takie samochody prowokują do bardzo agresywnej jazdy. Nie licząc normanych kosztów eksploatacji. Takie samochody kupują osoby które posiadają jeszcze jeden środek transportu (bardziej ekonomiczny) Takie jest moje zdanie. Znam kilka osób co montowało lpg do GTI niby oszczędność ale NA GAZ SĄ KUCHENKI :D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 20