Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 gru 2013, 19:54
 pomorskie
#113170
nie zrozumieliśmy się

edit:
patrykos pisze: ale NA GAZ SĄ KUCHENKI :D
krew mnie zalewa jak słyszę takie farmazony, ktoś inny powie że Pb jest do ZIPPO a ON do lokomotyw
By antoś -  17 gru 2013, 0:37
 łódzkie
#113206
Nie rozumiem, jak można GTI zakwalifikować jako "sportową zabawkę" czy coś takiego. To jest raczej kompakt z dość sprawnym napędem właśnie do codziennej bujaki. Bardzo daleko mu od sportowego samochodu. Dlatego uważam, że temat spalania w dyskusji nad tym autem jest zasadny.
Awatar użytkownika
By krz_p -  17 gru 2013, 8:37
 wielkopolskie
#113209
Idealnie antoś opisałeś GTI. Do zabawki na weekend mu daleko, a do codziennej jazdy jak najbardziej się nadaje.
By patrykos -  17 gru 2013, 9:37
 -------
#113216
Absolutnie nie zgadzam się z waszymi opiniami jak można pokonywać 100km za ponad 12x5,7 to około 70 zł na co dzień! TO JEST GTI A NIE TDI nieopłacalny biznes. Jak kogoś stać to niech używa go nawet jako wół roboczy nic mi do tego :D
By antoś -  17 gru 2013, 13:52
 łódzkie
#113225
Bez przesady, takie same są koszty tankowania jakiegoś 3.0 TDI w większej budzie, który służy do codziennego użytkowania.

Ja rozumiem jakby ta dyskusja tyczyła się 3,2 VR6, ale nie jakiegoś 2.0 litrowego kaszlaka z turbo, który pali mniej od konkurencyjnych jednostek.
Awatar użytkownika
By fredric -  17 gru 2013, 15:27
 mazowieckie
#113228
Bez sensu bicie piany, jeden kupuje tdi i cieszy się 6l on a drugi np gti które pali 13L a jeszcze inny zarabia 3x więcej i ma tdi na co dzień a gti na niedzielę i do dziewczyny. Znam pełno ludzi co mają kasy w ch.... i auta na gaz, tdi do których leją co popadnie bo jak twierdzą taniej i wolą resztę kasy wydać na inne zboczenia. Jak ktoś zarabia 1500zł i kupuje gti na co dzień to są dwie opcje 1 ma starych nadzianych 2 gti stoi w garażu cały czas. Mam parę aut i powiem wam że nie wiem ile by trzeba było zarabiać aby latać erką co dziennie, jeszcze jedna kwestia jak masz milion koni to nie jeździsz cały czas na 100% to po pewnym czasie się nudzi.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 gru 2013, 17:36
 pomorskie
#113235
fredric pisze: Jak ktoś zarabia 1500zł i kupuje gti na co dzień to są dwie opcje 1 ma starych nadzianych 2 gti stoi w garażu cały czas.
:laugh:
Mam parę aut i powiem wam że nie wiem ile by trzeba było zarabiać aby latać erką co dziennie,
ale tu jest forum, więc wszystko jest możliwe, nie każdy potrafi sie przyznać że mając GTI nie stać go miesięcznie 1500 zł na paliwo bo nie uwierzę że takich tutaj nie ma, inna sprawa jest taka ze porownując spalanie GTI podczas "normalnej" jazdy do spalania 1.6 to przepaści nie ma :laugh:
Awatar użytkownika
By miziox22 -  17 gru 2013, 17:36
 lubelskie
#113236
Ja się właśnie zastanawiam cze 2.0 tdi 140 km czy 2.0 gti km , Gti w automacie podobno frajda z jazdy super ,jedyna wada dla mnie to spalanie , ale i w tdi znowu jest pare żeczy awryjnych i nie tanich,,,, :pepsi:
By patrykos -  18 gru 2013, 8:25
 -------
#113274
Ludzie krew mnie zalewa jak ktoś pisze o oszczędności i kupuje GTI nonsens. Ten samochód służy do czegoś innego. Chcesz jeździć tanio i w miarę szybko kup 1,9 TDI-ka wgraj wirusa i w 7 litrach się zmieścisz. :cool:
By stefdeath -  18 gru 2013, 9:43
 -------
#113275
miziox22 pisze:2.0 GTI 200KM = 55 zł 2.0 TDI 140KM = 34 zł za 100 km średnia , Gdzieś tak wychodzi około 20 zł Różnicy między tdi a gti http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/golf/v/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wg. mnie to raczej 25 niż 20 zł i niby różnica wydaje się nie duża ale jednak tankując za 100zł przejeżdżam dieslem ok 80 - 100km więcej niż miało to miejsce w gti.
Te 100km robi różnicę bo to są 3-4 dni bez tankowania więcej na dojazdach do roboty.
Jeśli w ogóle rozkminiasz wybór 2.0 tdi vs GTI z uwzględnieniem kwestii spalania to bez żadnego przeliczania mogę CI powiedzieć - bierz tdi bo inaczej za rok gti będziesz wystawiał na allegro ;)
By Piotr W -  19 gru 2013, 9:14
 dolnośląskie
#113345
patrykos pisze:Jeśli w ogóle rozkminiasz wybór 2.0 tdi vs GTI z uwzględnieniem kwestii spalania to bez żadnego przeliczania mogę CI powiedzieć - bierz tdi bo inaczej za rok gti będziesz wystawiał na allegro ;)
Będzie jeszcze gorzej jeśli w rachunku rocznym podliczysz
- zakup dobrego egzemplarza to tak na początek
- przygotowanie do użytkowania..na drugim planie..
- dobre ubezpieczenie...wbrew pozorom jest konieczne i nie tanie
- nie pierwszy lepszy serwis..
i na koniec do rachunku dodasz paliwo...

Szybko schowasz GTI do garażu albo zobaczysz dno w portfelu jeśli zarobki nie idą w parze w wydatkami.

Zakładając:
normalne codzienne użytkowanie,
przebieg roczny rzędu 10-12 tyś.,
średnie spalanie z roku 10/100 - trzeba przyjąć jako minimum..
dobre ubezpieczenie,
podstawowe czynności serwisowe
To koszt utrzymania GTI w skali roku (bez uwzględnienia jakichkolwiek awarii, wymiany opon, programu itd. itp.) oscyluje w okolicy 10.000 zł co da
850 zł miesięcznie czy chciał czy nie chciał - chyba, że auto stoi w garażu.
Awatar użytkownika
By fredric -  19 gru 2013, 9:16
 mazowieckie
#113346
Piotr W pisze: Będzie jeszcze gorzej jeśli w rachunku rocznym podliczysz
- zakup dobrego egzemplarza to tak na początek
- przygotowanie do użytkowania..na drugim planie..
- nie pierwszy lepszy serwis..
Tak samo wygląda sytuacja przy zakupie tdi.
By antoś -  19 gru 2013, 23:10
 łódzkie
#113398
Ja bym nie dramatyzował. GTI pali bardzo przyzwoicie jak na benzynowy silnik. Jeżeli po programie spala w mieście przy normalnej jeździe 12-13 litrów jest to wynik bardzo przyzwoity. Obstawiam, że takie 2.0 FSI nie pali wiele mniej, a 1,6 w okolicach 10 litrów. A 1,6 chcące nadgonić za GTI jadącym na pół gazu pali pewnie z 14 litrów. ;)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20