Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By golfer_1984 -  04 lis 2016, 15:26
 podkarpackie
#242163
miodek89 pisze:Dzięki :-) a przy jakiej temperaturze termostat powinien otworzyć obieg? Dzisiaj robiłem sobie doświadczenie. Dmuchawa na 4 i na maksa ciepło. Widać było jak dodać szybko wskazówka opadala, tzn temperatura malala. Zastanawiam się do ilu stopni pozwoli termostat na coś takiego..
Po pełnym rozgrzaniu wskazówka nie powinna się ruszać, nawet przy pelnym obciążeniu nawiewem. Powinna być stałe na 90 st
Awatar użytkownika
By miodek89 -  04 lis 2016, 15:29
 mazowieckie
#242164
Nawet na postoju? Podczas jazdy cały czas pokazuje mi 90. A jak stałem to po dłuższym czasie z dmuchawa na maksa i maks ogrzewanie tzn 26 wskazówka troszkę opadła. A jestem po wymianie termostatu, płynu i ori czujnika temperatury
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lis 2016, 17:15
 pomorskie
#242179
jeśli w trakcie jazdy pod obciążeniem utrzymuje stałą temperaturę to wszystko jest OK. Zauważ że masz 2.0 SDI czyli bardzo sprawny silnik, to nie benzyniak który produkuje o wiele więcej ciepła
Awatar użytkownika
By miodek89 -  04 lis 2016, 19:43
 mazowieckie
#242193
Podczas jazdy, dmuchawa w pozycji 1 lub 2 temperatura 22 stopnie ustawiona ( teraz zazwyczaj tak jeżdżę z takimi ustawieniami) to wskaźnik jest cały czas na 90. Dzisiaj po prostu koło 10, więc było raczej chłodno z ciekawości zrobiłem taki test jak wyżej pisałem.

Więc diesel wytwarza mniej ciepła niż benzyna?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lis 2016, 20:12
 pomorskie
#242195
nie wiem czy uda mi się to wytłumaczyć, w dizlu z dostarczonej 100% energii otrzymujemy 50% pracy a w benzyniaku 35% pracy, energia za pomocą ciepła jest przetwarzana na moc, która porusza samochód, w dizlu jest lepiej wykorzystywana, w benzynie jest więcej strat i dlatego wytwarza się więcej ciepła dlatego lepiej się dogrzewają niż dizle. Jeśli coś pomieszałem to niech mnie ktoś poprawi
By turzol -  22 lis 2016, 10:11
 śląskie
#243236
Dopadło i mnie z termostatem w 1.6 BSE. Od czasu kiedy kupiłem auto nie zwracałem uwagi bo w sumie wskazówka na zegarach szybko się podnosiła do temp roboczej. Natomiast coś mnie tknęło i sprawdziłem VCDS podczas jazdy - przy wyłączonym nawiewie max co udało mi się zanotować przy 'coolant temp' to wartość 85st C ale to już przy ostrym gazowaniu. Podczas jazdy temp spada do nawet 75st C więc wnioskuje, że termostat zaciął się w pozycji otwartej i puszcza płyn chłodniczy na tzw. "Duży obieg"
Chciałbym go wymienić na nowy, widzę dostęp do termostatu jest niezły. 2 śruby na imbus i krociec mamy w rękach. Czy ktoś wymieniał w warunkach garażowych i czy trzeba spuszczać wtedy cały płyn?
Dzwoniłem także do serwisu VW i tam na gotowo z oryg. częściami (termostat, o-ring, 2 litry koncentratu G13) wychodzi 360PLN.
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  22 lis 2016, 22:23
 mazowieckie
#243273
Wymieniałem ostatnio u siebie w 1.9 TDI, ale z tego co kojarzę termostat jest umieszczony w taki sam sposób :) Jak wykręcisz króciec i odłączysz go to poleci trochę płynu . Termostat zostanie w bloku silnika. Jeśli nie chcesz wymieniać płynu to szybkim ruchem obracasz i wyciągasz stary termostat (wtedy płyn zaczyna się lać) i od razu wkładasz nowy na miejsce ustawiasz w takiej samej pozycji. Jeszcze tylko nowy oring i można zakładać króciec, dopilnuj żeby się dobrze ułożył :P . Po dokręceniu odpalasz, odpowietrzasz układ i gotowe :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  22 lis 2016, 23:34
 śląskie
#243279
turzol pisze:Dopadło i mnie z termostatem w 1.6 BSE. Od czasu kiedy kupiłem auto nie zwracałem uwagi bo w sumie wskazówka na zegarach szybko się podnosiła do temp roboczej. Natomiast coś mnie tknęło i sprawdziłem VCDS podczas jazdy - przy wyłączonym nawiewie max co udało mi się zanotować przy 'coolant temp' to wartość 85st C ale to już przy ostrym gazowaniu. Podczas jazdy temp spada do nawet 75st C więc wnioskuje, że termostat zaciął się w pozycji otwartej i puszcza płyn chłodniczy na tzw. "Duży obieg"
Chciałbym go wymienić na nowy, widzę dostęp do termostatu jest niezły. 2 śruby na imbus i krociec mamy w rękach. Czy ktoś wymieniał w warunkach garażowych i czy trzeba spuszczać wtedy cały płyn?
Dzwoniłem także do serwisu VW i tam na gotowo z oryg. częściami (termostat, o-ring, 2 litry koncentratu G13) wychodzi 360PLN.
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=14539 :hi:
By turzol -  26 lis 2016, 19:51
 śląskie
#243437
Dzieki Dexter23pl za manuala.

Udało się wymienić termostat. Wybór padł na termostat firmy BEHR idzie bowiem na pierwszy montaż w grupie VAG. Nawet na obudowie termostatu był ślad po startych znakach VW :)

Od razu różnice widać w blokach pomiarowych.
Obrazek
By Misio -  20 gru 2017, 8:30
 mazowieckie
#260300
Podpowie ktos gdzie szukac tych 2 malych termostatow? Kupilem wczoraj gejteja w dsg i po 8km spokojnej jazdy dalej okolice 80*C
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 gru 2017, 21:31
 pomorskie
#260335
Misio pisze:
20 gru 2017, 8:30
Podpowie ktos gdzie szukac tych 2 malych termostatow? Kupilem wczoraj gejteja w dsg i po 8km spokojnej jazdy dalej okolice 80*C
Na liczniku czy w ecu?