Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By maciej551 -  17 gru 2011, 23:36
 -------
#57144
We wtorek będę wymieniał termostat w swoim GTIku i chciałbym spytać czy w aucie z DSG wymienia się go tak samo jak ze skrzynią manualną ? Pytam bo DSG też jest chłodzone tym samym płynem który muszę spuścić z układu chłodzenia.
By maciej551 -  18 gru 2011, 12:26
 -------
#57175
Jak jezdżę w mieście to wszystko ok i sie dogrzewa tak jak powinno do 90 stopni ale jak wyjadę na trasę to temp spada do ok 50-60 stopni i tak cały czas. Jak stanę to znów się dogrzewa i jak ruszę to znów spada i tak w kółko. Wcześniej tego nie było a na vagu żadnych błędów nie ma więc sądze to właśnie termostat. Już nawet zamówiłem i wymienię sobie przy okazji czujnik temp. cieczy.
By stefdeath -  19 gru 2011, 9:43
 -------
#57265
Mówicie tu o niedogrzewaniu na podstawie wskaźnika na zegarach czy o temp zmierzonej vagiem?
Bo ja mam AXX'a i u mnie na wskaźniku bardzo szybko temp. wskakuje na 90 (nawet przy takiej pogodzie jak teraz to ok 3km jazdy) i stoi tam nieruchomo czy to trasa czy miasto. Ale podobno ten wskaźnik ma dużą tolerancję :/
By Przemcio90 -  19 gru 2011, 13:12
 -------
#57286
Mi raz się szybko dogrzeje a nieraz nawet po przejechaniu 30km n wskaźniku mam 70 stopni.Jestem 5 dni po wymianie juz drugiego termostatu. Macie może schemat ukł.chłodzenia do 2.0 tfsi AXX 2005 rok??? Nigdzie nie mogę znaleźć.
Awatar użytkownika
By Tadek -  19 gru 2011, 15:13
 zachodniopomorskie
#57289
mi też sie długo nagrzewa. dlatego nie jeżdżę golfem na krótkich dystansach jak nie muszę. żeby go nie męczyć.
By Przemcio90 -  19 gru 2011, 19:03
 -------
#57306
Dowiedziałem się dziś że golf v gti axx ma dwa termostaty. Jeden główny ten pod alternatorem i drugi dodatkowy gdzieś na wierzchu w postaci takiej bańki o czym nie wiedziałem. Wie ktoś może w jakim celu ten dodatkowy termostat jest zamontowany? Nie znam dokładnej nazwy tej części .
By stefdeath -  20 gru 2011, 9:43
 -------
#57392
Może ten drugi ma związek z obiegiem chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika. Jest dodatkowa pompa, która przez 15 min po zgaszeniu silnika wymusza recyrkulację płynu to może i drugi termostat jest?
By maciej551 -  23 gru 2011, 14:41
 -------
#57752
No więc termostat wymieniony łącznie z czujnikiem temp cieczy i powiem wam że jest mega różnica. Auto po całej nocy przy 0 stopniach nagrzało się w około 5 min do max temp czyli 90 stopni. Wczoraj zrobiłem też trasę 50 km i wskaźnik nawet nie drgnął.
By maciej551 -  02 sty 2012, 11:21
 -------
#58484
Wszytko łącznie na ori częściach w granicach 250 zł (termostat, czujnik, płyn z czego sam termostat kosztuje 175 zł). Jeżeli chcesz na zamiennikach to ceny termostatów zaczynają od 105 zł
Pzdr