Strona 4 z 5

Re: Wymiana termostatu

: 04 lis 2016, 15:26
autor: golfer_1984
miodek89 pisze:Dzięki :-) a przy jakiej temperaturze termostat powinien otworzyć obieg? Dzisiaj robiłem sobie doświadczenie. Dmuchawa na 4 i na maksa ciepło. Widać było jak dodać szybko wskazówka opadala, tzn temperatura malala. Zastanawiam się do ilu stopni pozwoli termostat na coś takiego..
Po pełnym rozgrzaniu wskazówka nie powinna się ruszać, nawet przy pelnym obciążeniu nawiewem. Powinna być stałe na 90 st

Re: Wymiana termostatu

: 04 lis 2016, 15:29
autor: miodek89
Nawet na postoju? Podczas jazdy cały czas pokazuje mi 90. A jak stałem to po dłuższym czasie z dmuchawa na maksa i maks ogrzewanie tzn 26 wskazówka troszkę opadła. A jestem po wymianie termostatu, płynu i ori czujnika temperatury

Re: Wymiana termostatu

: 04 lis 2016, 15:59
autor: Mettenoos
miodek89 pisze:Nawet na postoju?
na postoju bez obciążenia w niskich temperaturach ma prawo spaść

Re: Wymiana termostatu

: 04 lis 2016, 16:39
autor: miodek89
Czyli wygląda, że chyba wszystko ok?

Re: Wymiana termostatu

: 04 lis 2016, 17:15
autor: Mettenoos
jeśli w trakcie jazdy pod obciążeniem utrzymuje stałą temperaturę to wszystko jest OK. Zauważ że masz 2.0 SDI czyli bardzo sprawny silnik, to nie benzyniak który produkuje o wiele więcej ciepła

Re: Wymiana termostatu

: 04 lis 2016, 19:43
autor: miodek89
Podczas jazdy, dmuchawa w pozycji 1 lub 2 temperatura 22 stopnie ustawiona ( teraz zazwyczaj tak jeżdżę z takimi ustawieniami) to wskaźnik jest cały czas na 90. Dzisiaj po prostu koło 10, więc było raczej chłodno z ciekawości zrobiłem taki test jak wyżej pisałem.

Więc diesel wytwarza mniej ciepła niż benzyna?

Re: Wymiana termostatu

: 04 lis 2016, 20:12
autor: Mettenoos
nie wiem czy uda mi się to wytłumaczyć, w dizlu z dostarczonej 100% energii otrzymujemy 50% pracy a w benzyniaku 35% pracy, energia za pomocą ciepła jest przetwarzana na moc, która porusza samochód, w dizlu jest lepiej wykorzystywana, w benzynie jest więcej strat i dlatego wytwarza się więcej ciepła dlatego lepiej się dogrzewają niż dizle. Jeśli coś pomieszałem to niech mnie ktoś poprawi

Re: Wymiana termostatu

: 22 lis 2016, 10:11
autor: turzol
Dopadło i mnie z termostatem w 1.6 BSE. Od czasu kiedy kupiłem auto nie zwracałem uwagi bo w sumie wskazówka na zegarach szybko się podnosiła do temp roboczej. Natomiast coś mnie tknęło i sprawdziłem VCDS podczas jazdy - przy wyłączonym nawiewie max co udało mi się zanotować przy 'coolant temp' to wartość 85st C ale to już przy ostrym gazowaniu. Podczas jazdy temp spada do nawet 75st C więc wnioskuje, że termostat zaciął się w pozycji otwartej i puszcza płyn chłodniczy na tzw. "Duży obieg"
Chciałbym go wymienić na nowy, widzę dostęp do termostatu jest niezły. 2 śruby na imbus i krociec mamy w rękach. Czy ktoś wymieniał w warunkach garażowych i czy trzeba spuszczać wtedy cały płyn?
Dzwoniłem także do serwisu VW i tam na gotowo z oryg. częściami (termostat, o-ring, 2 litry koncentratu G13) wychodzi 360PLN.

Re: Wymiana termostatu

: 22 lis 2016, 22:23
autor: sopel_95
Wymieniałem ostatnio u siebie w 1.9 TDI, ale z tego co kojarzę termostat jest umieszczony w taki sam sposób :) Jak wykręcisz króciec i odłączysz go to poleci trochę płynu . Termostat zostanie w bloku silnika. Jeśli nie chcesz wymieniać płynu to szybkim ruchem obracasz i wyciągasz stary termostat (wtedy płyn zaczyna się lać) i od razu wkładasz nowy na miejsce ustawiasz w takiej samej pozycji. Jeszcze tylko nowy oring i można zakładać króciec, dopilnuj żeby się dobrze ułożył :P . Po dokręceniu odpalasz, odpowietrzasz układ i gotowe :)

Re: Wymiana termostatu

: 22 lis 2016, 23:34
autor: Dexter23pl
turzol pisze:Dopadło i mnie z termostatem w 1.6 BSE. Od czasu kiedy kupiłem auto nie zwracałem uwagi bo w sumie wskazówka na zegarach szybko się podnosiła do temp roboczej. Natomiast coś mnie tknęło i sprawdziłem VCDS podczas jazdy - przy wyłączonym nawiewie max co udało mi się zanotować przy 'coolant temp' to wartość 85st C ale to już przy ostrym gazowaniu. Podczas jazdy temp spada do nawet 75st C więc wnioskuje, że termostat zaciął się w pozycji otwartej i puszcza płyn chłodniczy na tzw. "Duży obieg"
Chciałbym go wymienić na nowy, widzę dostęp do termostatu jest niezły. 2 śruby na imbus i krociec mamy w rękach. Czy ktoś wymieniał w warunkach garażowych i czy trzeba spuszczać wtedy cały płyn?
Dzwoniłem także do serwisu VW i tam na gotowo z oryg. częściami (termostat, o-ring, 2 litry koncentratu G13) wychodzi 360PLN.
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=14539 :hi:

Re: Wymiana termostatu

: 26 lis 2016, 19:51
autor: turzol
Dzieki Dexter23pl za manuala.

Udało się wymienić termostat. Wybór padł na termostat firmy BEHR idzie bowiem na pierwszy montaż w grupie VAG. Nawet na obudowie termostatu był ślad po startych znakach VW :)

Od razu różnice widać w blokach pomiarowych.
Obrazek

Re: Wymiana termostatu

: 27 lis 2016, 12:03
autor: Dexter23pl
:hi:

Re: Wymiana termostatu

: 20 gru 2017, 8:30
autor: Misio
Podpowie ktos gdzie szukac tych 2 malych termostatow? Kupilem wczoraj gejteja w dsg i po 8km spokojnej jazdy dalej okolice 80*C

Re: Wymiana termostatu

: 20 gru 2017, 21:19
autor: tom19821004
Misio pisze:
20 gru 2017, 8:30
Podpowie ktos gdzie szukac tych 2 malych termostatow? Kupilem wczoraj gejteja w dsg i po 8km spokojnej jazdy dalej okolice 80*C
Tutaj kolego masz fajnie opisane z fotkami co gdzie i jak

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... mostat.htm

Re: Wymiana termostatu

: 20 gru 2017, 21:31
autor: Mettenoos
Misio pisze:
20 gru 2017, 8:30
Podpowie ktos gdzie szukac tych 2 malych termostatow? Kupilem wczoraj gejteja w dsg i po 8km spokojnej jazdy dalej okolice 80*C
Na liczniku czy w ecu?