Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Krajes -  14 mar 2012, 15:03
 podlaskie
#65472
Postanowilem sie troche zainteresowac tematem i rozmawialem z chlopakiem pracyjacym w firmie przemocar i potwierdzil moje zdanie ze dolozenie drugiego coolera da duzo lepszy efekt niz zastapienie seryjnego grubszym.Ceny chinczykow u nas sa powalajace w stosunku do tych wykonywanych np w ich firmie na zlecenie gdzie koszt takiego coolera (o grubosci do ok8cm a nie 4-5 tak jak chinczyki) to ok1000zl +Orurowanie ale to jak kto woli wyspawane lub na zlqczkach samco.Mozna sie jeszcze dopytac kogos z CS bo bardziej siedza w temacie ale tez powinni to potwierdzic.Moim zdaniem jezeli ktos mysli jeszcze o programie do auta to dwa coolery sa najlepsza opcja
By antoś -  14 mar 2012, 16:50
 łódzkie
#65506
Skoro IC z S3 mieści się idealnie, nie widać go w zderzaku to po co ładować jakiegoś chińczyka czy specjalnie robionego w cenie tego z S3. Ponadto taki cooler z S3 spokojnie daje radę do maksymalnego wyniku uzyskiwanego na K04, a nawet do 450 KM to nie wiem po co kombinować ze spawaniem. Wątpię, że chłopaki z CS potwierdzą Twoja tezę, bo sami zakładają IC z S3 nawet do dużych turbo w 2.0 TFSI. :P

Ponadto warto zauważyć, że takie spawane coolery czasami nie są za piękne. :lol:

Chińczyki nie mają 4-5cm, są grubsze. Nie kosztują 1000zł, są tańsze.

Rozumiem jeszcze kogoś kto chce oszczędzić i kupi chińczyka za 400zł-500zł i dorobi do niego odpowiednie rurki co nie powinno stanowić problemu. Ale wydać 1000zł na spawanego fmica + rurki co wyjdzie tyle samo jak za cooler z S3 - tego nie rozumiem.

Kolejną kwestią jest objętość układu, seryjny cooler + dodatkowy cooler mogą spowodować słabszą reakcję na gaz.
By skandaloo -  14 mar 2012, 19:10
 mazowieckie
#65558
antoś pisze:Skoro IC z S3 mieści się idealnie, nie widać go w zderzaku to po co ładować jakiegoś chińczyka czy specjalnie robionego w cenie tego z S3. Ponadto taki cooler z S3 spokojnie daje radę do maksymalnego wyniku uzyskiwanego na K04, a nawet do 450 KM to nie wiem po co kombinować ze spawaniem. Wątpię, że chłopaki z CS potwierdzą Twoja tezę, bo sami zakładają IC z S3 nawet do dużych turbo w 2.0 TFSI. :P

Ponadto warto zauważyć, że takie spawane coolery czasami nie są za piękne. :lol:

Chińczyki nie mają 4-5cm, są grubsze. Nie kosztują 1000zł, są tańsze.

Rozumiem jeszcze kogoś kto chce oszczędzić i kupi chińczyka za 400zł-500zł i dorobi do niego odpowiednie rurki co nie powinno stanowić problemu. Ale wydać 1000zł na spawanego fmica + rurki co wyjdzie tyle samo jak za cooler z S3 - tego nie rozumiem.

Kolejną kwestią jest objętość układu, seryjny cooler + dodatkowy cooler mogą spowodować słabszą reakcję na gaz.
+1
dokładnie do K04 IC S3 starcza bez problemu z zapasem po co utrudniać sobie życie ?
By Krajes -  14 mar 2012, 20:49
 podlaskie
#65583
Nie chcę nikogo do niczego przekonywać tylko ostatnio trochę zgłębiałem ten temat i generalnie większość osób przekonywało mnie że drugi cooler to lepsze rozwiązanie ale skoro seryjny z S3 daje radę to co kto woli.Z ic od S3 jest taki problem że jest ich stosunkowo mało na rynku.Dać ok800-900 za używany to trochę sporo a większość tańszych od razu jest zabieranych przez handlarzy i puszczanych dalej z niemałą prowizją.Nawet ostatnio oglądając kilka rozbitych S3 z myślą zakupu to parę z nich miało już wymontowane ic same lub z całym zestawem chłodnic.

Co do chińczyków to wiem że można kupić niektóre naprawdę tanio a inne drożej ale to chyba zależy od rdzenia.

Co do robionych coolerów to są w pełni customowe i robione pod specjalne życzenie klienta.Jak są wykonane i jak wyglądają to zależy od osoby która się tym zajmuje.
Awatar użytkownika
By krz_p -  15 mar 2012, 9:08
 wielkopolskie
#65657
Krajes ale po co wynajdować koło na nowo?
jak możesz założyć (nawet samemu) Ic, który pasuje bezproblemowo do auta to po co rzeźbić z wynalazkami, które wyjdą podobnie cenowo?
Ic robiony na miarę, nie żaden chińczyk, wyjdzie w okolicach 2 tysięcy

nie rozumiem twojego toku myślenia
By stefan-16 -  15 mar 2012, 10:24
 -------
#65663
Ale po co ta spinka. Jak ktos chce S3 to sobie kupi a jak ktos chce to sobie zrobi gdzies FMIC i tyle. Sa jeszcze IC od APR lub THS. Ale ich ceny sa wysokie. Kazdy zrobi jak uwaza i jak mu pasuje.
By stefan-16 -  15 mar 2012, 11:38
 -------
#65670
Ja bede to badal za okolo 3 tygodnie jako prace na uczelnie. Wiec wsadze tu info, moze uda sie jeszcze przebadac Twintercooler bo Bastianek go ma.
Awatar użytkownika
By pgmaster -  15 mar 2012, 12:26
 mazowieckie
#65675
stefan-16 pisze:Ja bede to badal za okolo 3 tygodnie jako prace na uczelnie. Wiec wsadze tu info, moze uda sie jeszcze przebadac Twintercooler bo Bastianek go ma.

Super!!! Czekam z niecierpliwoscia na wyniki! :)
By bastianek1 -  15 mar 2012, 13:14
 -------
#65679
stefan-16 pisze:Ja bede to badal za okolo 3 tygodnie jako prace na uczelnie. Wiec wsadze tu info, moze uda sie jeszcze przebadac Twintercooler bo Bastianek go ma.
Badanie bardzo chetnie, nie ma problemu, tylko bedziesz chcial to na aucie czy oddzielnie :?: Bo w najblizszy weekend bedzie montaz IC.
By stefan-16 -  15 mar 2012, 14:32
 -------
#65685
Seba coś wymyślimy, bo demontaże tego IC to jakieś max 20min. Żeby przystąpić do badań muszę trochę posiedzieć w książka i pogadać z kilkoma Profesorami na wydziale, bo praca musi mieć ręce i nogi. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9