Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By ArekK -  07 maja 2012, 20:04
 mazowieckie
#71948
Druga sonda spełnia zadanie diagnostycznej, także albo wyłączasz ją z kompa albo oddalasz na dystansie np. "fajkowym" robiąc w wydechu małą dziurkę aby wąchała tylko 1/którąś część spalin.
By dudus0210 -  29 paź 2012, 15:57
 -------
#85738
Witam. Czytałem ten temat, ale konkretnej informacji nie znalazłem ;/
Czy w gti mk5 jest jeden kat czy dwa ?
Osobiście wycinałem jeden (ten przed drugą sondą), ale zastanawia mnie ta puszka zaraz za turbo. A dokładnie to co w niej siedzi :D
By stefdeath -  29 paź 2012, 19:28
 -------
#85750
są dwa katalizatory - ta pucha od razu za flanszą turbo to katalizator wstępny a drugi jest za nim- katalizator podpodłogowy. Mam całe DP z obydwama katami w piwnicy mogę ci zrobić fotkę jak wygląda w środku ten pierwszy :D
By Slawek -  25 gru 2012, 12:59
 spoza Polski
#89468
Arek co masz na mysli oddalajac ja na dystansie fajkowym? bede to robil w tym tygodniu i nie wiem czy ja wylaczyc czy zrobic tak jak mowisz. pozdrawiam
By stefdeath -  25 gru 2012, 17:19
 -------
#89475
Chodzi o niewielką rurkę, która jest dospawana do rury idącej zamiast kata. Ta rurka jest nagwintowana i wkręcona jest w nią sonda. Dzięki temu sonda jest oddalona i nie opływają ją bezpośrednio brudne spaliny. Jedynie ich ułamek wpływa do tej rurki i tam dzięki dodatkowej wywierconej dziurce miesza się z czystym powietrzem oszukując sondę. Zapobiega to wywalaniu błędu na blacie. Mam zrobione tak samo i działa.
Ale jeśli masz taka możliwość to chyba lepiej wyłączyć i nie kombinować. Tylko z tego co pisano na forum to VCDSem się tej sondy nie wyłączy.
By Slawek -  30 gru 2012, 14:23
 spoza Polski
#89756
stefdeath dzieki wielkie. rozumiem ze ta rurka wkrecona jest w otwor po ori. sondzie? jaka najlepsza dlugosc i czy jest prostopadle do rury wydechowej czy z kątem biegu spalin +- jakies 45 st.? no i odnosnie dziurki... 3mm bedzie ok i zapewne tak po srodku tej malej rurki, czy moze zaraz przy sadzie? pozdrawiam wszystkich i gdyby ktos wrzucil moze jakies zdjecie takiej operacji oszukania kompa:) to bylbym wdzieczny:) dzieki z gory.
By stefdeath -  30 gru 2012, 15:33
 -------
#89761
Slawek pisze:stefdeath dzieki wielkie. rozumiem ze ta rurka wkrecona jest w otwor po ori. sondzie? jaka najlepsza dlugosc i czy jest prostopadle do rury wydechowej czy z kątem biegu spalin +- jakies 45 st.? no i odnosnie dziurki... 3mm bedzie ok i zapewne tak po srodku tej malej rurki, czy moze zaraz przy sadzie? pozdrawiam wszystkich i gdyby ktos wrzucil moze jakies zdjecie takiej operacji oszukania kompa:) to bylbym wdzieczny:) dzieki z gory.
Ja mam zrobione całe DP czyli 3 calową rurę od turbo aż za ori drugi katalizator i rurka została dospawana do tego DP mniej więcej w tej samej długości co w ori wydechu. Co do jej długości i kąta to nie wiem bo nie robiłem tego sam tylko w firmie zajmującej się wydechami - El-Tec i oni zaproponowali takie rozwiązanie. Możesz spróbować zadzwonić i podpytać o ile będa się chcieli dzielić swoim know how.
By Slawek -  30 gru 2012, 20:31
 spoza Polski
#89780
aha w ten sposob. a bylbys tak mily zeby wlozyc aparat po podloge i psztyknac jakies byle jakie zdjecie tej rury? bylbym wdzieczny.dzieki
By stefdeath -  31 gru 2012, 17:36
 -------
#89855
Slawek pisze:aha w ten sposob. a bylbys tak mily zeby wlozyc aparat po podloge i psztyknac jakies byle jakie zdjecie tej rury? bylbym wdzieczny.dzieki
niestety nie takie to proste - po 15 min czołgania się i próbach trafieniem aparatem na ślepo udało się zrobić 2 sensowne fotki a widać na nich całe g....o tylko trochę bandaża termicznego, którym owinięte jest DP :

Obrazek
Obrazek

Zgaduję, że sonda jest gdzieś na górze między rura i podłogą a ten dystans fajkowy to taka położona litera L, której krótszy bok wchodzi w rurę pod kątem 90 stopni a dłuższy biegnie równolegle bo inaczej by się nie zmieścił. No chyba że jest gdzieś wyżej przed plecionką...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7