Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By antoś -  29 sty 2013, 10:47
 łódzkie
#91527
Masz racje, ze bez NP przy normalnej jezdzie jest nawet ciszej w srodku. Ten sztuczny dzwiek zza deski rozdzielczej mnie strasznie irytowal.
By Pawliko -  07 sty 2015, 17:19
 zachodniopomorskie
#159236
Pozwole sobie odgrzać kotleta.
Jakie będą wady/zalety usunięcia katalizatora (tego większego) w AXX? I tak świeci mi się check, wyskakuje przez katalizator/sondę, tak więc wysunę ją trochę na podkładce i powinno być ok.

Docelowo będe chciał zrobić całe DP, ale gotówka na to będzie dopiero za kilka miesięcy, a teraz myślę o tym katalizatorze, bo wg mojej głowy silnik doładowany mając bardziej wolny wydech powinien lepiej jeździć - czy nie?
By golfer_1984 -  07 sty 2015, 17:23
 podkarpackie
#159237
Pawliko pisze:Pozwole sobie odgrzać kotleta.
Jakie będą wady/zalety usunięcia katalizatora (tego większego) w AXX? I tak świeci mi się check, wyskakuje przez katalizator/sondę, tak więc wysunę ją trochę na podkładce i powinno być ok.

Docelowo będe chciał zrobić całe DP, ale gotówka na to będzie dopiero za kilka miesięcy, a teraz myślę o tym katalizatorze, bo wg mojej głowy silnik doładowany mając bardziej wolny wydech powinien lepiej jeździć - czy nie?
To poczekaj na kasę i rób od razu DP. Szkoda dwa razy robić
By Pawliko -  07 sty 2015, 18:10
 zachodniopomorskie
#159257
Ile to roboty wyciac kata i rurke wspawac? ;-) to nie jest problem. Chodzi mi o to czy ma to sens i jakie będą efekty.
By Pawliko -  08 sty 2015, 12:00
 zachodniopomorskie
#159353
Nie rozumiem. Przeciez ten wiekszy kat idzie normalne pod spodem rownolegle do podlogi, zero problemu zastapic go rura. Chyba ze golf ma to inaczej rozwiązane.
Powie mi ktos o wadach i zaletach? :D
By golfer_1984 -  08 sty 2015, 16:31
 podkarpackie
#159454
Pawliko pisze:Nie rozumiem. Przeciez ten wiekszy kat idzie normalne pod spodem rownolegle do podlogi, zero problemu zastapic go rura. Chyba ze golf ma to inaczej rozwiązane.
Powie mi ktos o wadach i zaletach? :D
Ale pierwszy katalizator masz zaraz za turbo i on robi największą robote. Wycięcie tego o czym mówisz nic nie da. Albo wycinać obydwa ale wcale. Od razu lepiej DP
By Pawliko -  08 sty 2015, 19:06
 zachodniopomorskie
#159508
Wycięcie dużego nie da żadnego efektu w dźwięku ani w odczuciach? Czytałem że tamten jest wstępny a głównym jest ten duży.
By KarOr -  30 cze 2015, 23:16
 dolnośląskie
#183935
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Tez chce uzyskać lepszy dźwięk ze swojego seryjnego wydechu i zastanawiałem się nad usunięciem tego kata pod autem. I czytając ten temat zdurnialem... Jestem laikiem w tych tematach wiec czytam aby nabyć większą wiedzę wiec proszę, powiedzcie mi co to jest DP, do czego służy i co daje. I czy jest sens z silnikiem w serii to robić. Na następny sezon planuje wirusa wstawiać

I co zrobić na początek żeby lepiej chodził ten Basik?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By krz_p -  06 lip 2015, 17:38
 wielkopolskie
#184586
zostaw ten katalizator w spokoju, chcesz basu to musisz zmienić końcowy tłumik

DP to pierwszy odcinek wydechu, zaraz za turbosprężarką
Awatar użytkownika
By Hera -  04 wrz 2015, 16:28
 mazowieckie
#191350
Witam mam problem prawdopodobnie z katalizatorem, auto od kilku dni straciło delikatnie na mocy i podniosło się spalanie. Do tego w czasie przyspieszania słychać brzęczenie pod spodem auta. GTI kupiłem niedawno i wszystko było ok. Auto u poprzedniego właściciela było w aso na wymianie kilku cześći i z wydruku w uwagach napisano że:

do wymiany katalizator
zalecana wymiana sondy lambda przed katem
do wymiany uszczelka pomiędzy katem a turbo

I teraz pytanie czy usuwać katalizator i czy po usunięciu powinno się coś poprawić? (z czasem będzie większa moc więc kata wymieniać raczej nie będę)
By golfer_1984 -  04 wrz 2015, 17:09
 podkarpackie
#191355
Hera pisze:Witam mam problem prawdopodobnie z katalizatorem, auto od kilku dni straciło delikatnie na mocy i podniosło się spalanie. Do tego w czasie przyspieszania słychać brzęczenie pod spodem auta. GTI kupiłem niedawno i wszystko było ok. Auto u poprzedniego właściciela było w aso na wymianie kilku cześći i z wydruku w uwagach napisano że:

do wymiany katalizator
zalecana wymiana sondy lambda przed katem
do wymiany uszczelka pomiędzy katem a turbo

I teraz pytanie czy usuwać katalizator i czy po usunięciu powinno się coś poprawić? (z czasem będzie większa moc więc kata wymieniać raczej nie będę)

Zakładaj DP 3 cali i będzie po kłopocie. Ale pasuje podpiąć pod kompa i zobaczyć co tam pokazuje :)
Awatar użytkownika
By Hera -  04 wrz 2015, 17:25
 mazowieckie
#191358
DP będzie tylko nie teraz muszę odłożyć trochę kasy po kupnie auta a chciałbym już żeby ono jeździło tak jak wcześniej. Postaram się podpiąć po kompa i zobaczyć co tam pokazuje. Może jeszcze jakieś sugestie co do mojego problemu?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7