Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Hulaj -  03 lis 2007, 17:12
 mazowieckie
#6851
Tak myslalem 8)

DSG wytrzymuje? Ogolnie to nic sie nie dzieje? DV lub PCV nie wysypaly sie?

W grudniu mam miec zamienniki tych 2 felernych zaworkow z USA i dopiero zawirusuje u siebie.Moze przesadzam ale czytalem ze lubia sie zepsuc i wole nie ryzykowac, choc nie slyszalem zeby u nas sie komus wysralo cos po wirusie w PL.

Tez mam plan zrobic to u Masters'a. Moze bys mi napisal ile Cie wynioslo, moze byc na Priv jak wolisz.

A jak seria wyszla, pamietasz moze?

Masz jeszcze jakies mody w planach.

Pozdro.
By N4S -  03 lis 2007, 19:14
 -------
#6852
Hulaj pisze:Tak myslalem 8)

DSG wytrzymuje? Ogolnie to nic sie nie dzieje? DV lub PCV nie wysypaly sie?

W grudniu mam miec zamienniki tych 2 felernych zaworkow z USA i dopiero zawirusuje u siebie.Moze przesadzam ale czytalem ze lubia sie zepsuc i wole nie ryzykowac, choc nie slyszalem zeby u nas sie komus wysralo cos po wirusie w PL.

Tez mam plan zrobic to u Masters'a. Moze bys mi napisal ile Cie wynioslo, moze byc na Priv jak wolisz.

A jak seria wyszla, pamietasz moze?

Masz jeszcze jakies mody w planach.

Pozdro.
Zawory DV i PCV kupisz bez problemu w polskim serwisie (sprowadzaj± w kilka dni) i bêdzie taniej ni¿ z USA (oko³o 200 z³ za sztukê). Dodatkowo w Europie s± dostêpne najnowsze wersje "G" zarówno DV, jak i PCV.
Awatar użytkownika
By krz_p -  03 lis 2007, 20:46
 wielkopolskie
#6853
gdzie¶ czyta³em, ¿e w razie problemów z wy¿ej wymienionymi zaworkami serwis sprawdza czy w aucie jest wirusik :?
nie pamiêtam gdzie to wyczyta³em, ale chyba na jakim¶ niemieckim forum

aha i maj±c wirusik serwis nie mo¿e aktualizowaæ oprogramowania w czasie przegl±du bo bêdzie kuku
By N4S -  03 lis 2007, 22:50
 -------
#6855
krz_p pisze:gdzie¶ czyta³em, ¿e w razie problemów z wy¿ej wymienionymi zaworkami serwis sprawdza czy w aucie jest wirusik :?
nie pamiêtam gdzie to wyczyta³em, ale chyba na jakim¶ niemieckim forum

aha i maj±c wirusik serwis nie mo¿e aktualizowaæ oprogramowania w czasie przegl±du bo bêdzie kuku
Zmienia³em zawór DV i PCV w serwisie i nikt nic nie sprawdza³. W ogóle nie by³o zdziwienia z ich strony, bo podobno by³a ju¿ jedna akcja serwisowa na zawór DV.

Serwis mo¿e bez problemu zaktualizowaæ oprogramowanie do nowszej wersji w czasie przêgl±du nawet je¿eli masz wirusa. U mnie tak zrobili. W ogóle nie zidentyfikowali wirusa. W takiej sytuacji wracasz po prostu do serii i trzeba ponownie wgrywaæ wirusa (kwestia 20 minut u tunera).
By Hulaj -  04 lis 2007, 12:07
 mazowieckie
#6856
Wiem o wersjach "G" DV i czytalem ze tez sie wysypuja, wszystko zalezy ile dmucha suszara. Poza tym Forge DV, bo o ten mi chodzi, lepiej trzyma doladowanie tak wynika z logow :?

Pomysle jeszcze nad tym, mam czas kolega w grudniu wraca z USA, i moze przetre szlak w tej kwestii.

N4S, a Ty wymieniales te zaworki bo sie wysypaly czy prewencyjnie?

Jestes teraz z wirusem?
By N4S -  04 lis 2007, 12:25
 -------
#6857
Hulaj pisze:Wiem o wersjach "G" DV i czytalem ze tez sie wysypuja, wszystko zalezy ile dmucha suszara. Poza tym Forge DV, bo o ten mi chodzi, lepiej trzyma doladowanie tak wynika z logow :?

Pomysle jeszcze nad tym, mam czas kolega w grudniu wraca z USA, i moze przetre szlak w tej kwestii.

N4S, a Ty wymieniales te zaworki bo sie wysypaly czy prewencyjnie?

Jestes teraz z wirusem?
Zawór DV rozerwa³ siê na seryjnym programie (ja mia³em najs³absz± wersjê z 2005 roku). Natomiast PCV pad³ po kilku tysi±cach kilometrów na wirusie. Objawia³o siê to spó¼nion± reakcj± na gaz, "ospa³o¶ci±" i zauwa¿alnym zu¿yciem oleju. Po wymianie PCV wraz z 'breath tube' wszystko ust±pi³o - oleju na przestrzeni 10 tys. km nie uby³o jak dot±d nawet 1mm.
By Hulaj -  04 lis 2007, 13:02
 mazowieckie
#6861
N4S, dzieki za info tez u mnie siedzi ten z 2005r, wiec chyba zainwestuje w te "tuningowe'' zamienniki skoro i tak czeka mnie wymiana. zobaczymy co bedzie, ktos musi byc tym pierwszym:)
By N4S -  04 lis 2007, 22:35
 -------
#6869
Hulaj pisze:Gadalem z Tomkiem ale on mial zawor a'la BOV a to jest zupelnie cos innego. BOV robi pssst a ten DV by Forge to zamiennik oryginalnej czesci.

DV to bedzie ten:

http://forgemotorsport.com/content.asp? ... ct=FMFSITV
zobacz sobie jest na dole fotka co sie psuje i jak.

A tu masz zamiennik PCV:


http://www.bshspeedshop.com/store/produ ... t=0&page=2

Pozdro.

To nie jest zamiennik PCV. W przypadku modyfikacji z Eurojet zawór PCV jako taki pozostaje seryjny (na zdjêciu to jest ta cylindryczna czê¶æ). Dochodzi jednak jakie¶ druciarstwo na tej plastykowej rurce. Zamiast tego id¼ lepiej w najnowsz± fabryczn± wersjê PCV (trzeba jednak dobrze j± dobraæ, bo wystêpuje w dwóch wersjach z /i bez wbudowanego zaworka).

Co do zaworu DV by Forge s± podzielone opinie na forach. By³o przedstawianych sporo logów z ci¶nieniem do³adowania i mo¿na powiedzieæ, ¿e nie jest on zbyt bezpieczny dla turbiny (prze³adowania po zdjêciu nogi z gazu).
By Hulaj -  05 lis 2007, 12:43
 mazowieckie
#6870
To jaki PCV idzie do nas , z czy bez wbudowanego zaworka?

Troche mi zamieszales w glowie ale to dobrze. Znalazlem spory watek na temat Forge DV na VWvortex.com i rzeczywiscie masz racje co do opoznienia w przejsciu z "ladowania do wentylacji" i wynosi ok 3s. Sa tez plusy i dalsze minusy.


O ile o forge bez problemu wyszukalem argumenty na nie to jest jeszcze inne rozwiazanie jezeli chodzi o DV :
http://www.bshspeedshop.com/store/produ ... t=0&page=1

tez jest oparte o produkt Forge (tylko inny) , ale podobno nie ma tego problemu "spiking" i opoznien. Moze wiesz cos o tym , prosze o rade.
By N4S -  06 lis 2007, 22:55
 -------
#6882
Hulaj pisze:To jaki PCV idzie do nas , z czy bez wbudowanego zaworka?

Troche mi zamieszales w glowie ale to dobrze. Znalazlem spory watek na temat Forge DV na VWvortex.com i rzeczywiscie masz racje co do opoznienia w przejsciu z "ladowania do wentylacji" i wynosi ok 3s. Sa tez plusy i dalsze minusy.


O ile o forge bez problemu wyszukalem argumenty na nie to jest jeszcze inne rozwiazanie jezeli chodzi o DV :
http://www.bshspeedshop.com/store/produ ... t=0&page=1

tez jest oparte o produkt Forge (tylko inny) , ale podobno nie ma tego problemu "spiking" i opoznien. Moze wiesz cos o tym , prosze o rade.
Je¿eli obecnie masz "breath tube" bez wbudowanego zaworka wówczas powiniene¶ zamawiaæ PCV z dwoma zaworkami (06F 129 101 C, D lub F). Je¿eli masz "breath tube" z wbudowanym zaworkiem wóczas zamawiasz PCV z jednym zaworkiem (06F 129 101 E lub G). Tak przynajmniej wynika z zaleceñ tunerów.

Ja poszed³em w inn± stronê i za³o¿y³em najnowsz± wersje "breath tube" z zaworkiem oraz PCV w wersji F z jeszcze dwoma zaworkami. Przez ostatanie 15 tys. km nic z³ego siê nie wydarzy³o i mam wra¿enie, ¿e jest lepsza reakcja na gaz (silnik pracuje jednak g³o¶niej, bardziej chrapliwie).

Bez zdjêcia "breath tube" nie mo¿na okre¶liæ czy masz tam zaworek (na przestrzeni lat numer czê¶ci sie nie zmienia³, pomimo tego, ¿e dodali zawór). Je¿eli jednak jest to samochód z 2005 roku, to na 100% "breath tube" nie ma zaworka.

Na temat DV z bshspeedshop nic nie wiem. Widaæ jednak ze zdjêæ, ¿e dodatkowo bêdzie trzeba kupiæ now± A3 pipe. W sumie przekroczysz 500 USD. Za tê cenê mo¿esz ju¿ kupiæ z Niemczech zmodyfikowany zawór DV z MTM.

Najlepiej kup najnowsz± wersjê DV i traktuj to jako czê¶æ eksploatacyjn±, która mo¿e wytrzymaæ du¿e przebiegi nawet po chipie (koszt DV w serwisie z tego co pamiêtam to oko³o 130 PLN).
By Hulaj -  07 lis 2007, 12:42
 mazowieckie
#6885
Rozumiem, dobre info :wink:

"Breath tube" to bedzie nr: 06F 103 215 ( od A do ? ). Zgadza sie?

Popatrzylem troche po forach, widzialem kilka zdjec PCV i porownujac z fotkami rozwiazan od tunerow wydaje mi sie ze glowny problem z tym zaworem wiaze sie wlasnie z ta "breath tube" :?

Calosc w wersji "G" jaki znalazlem w necie:

http://shop.fixxtuning.com/core/media/m ... 63e22dbff0

N4S cos takiego masz?

I tu jeszcze watek o tym "druciarstwie" Eurojet, PCV zostaje seryjny tylko wlasnie ta rurka jest zmieniona:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3429495

Co do DV to chyba moge przyjac to na kark zuzycia eksploatacyjnego, kasa nie jest duza. Tylko jak z wymiana $$? w ASO? Czy moze da rade samemu 8) ?

Jeszcze tylko pytanko o DV od MTM, widzialem ale tylko na jednej stronce z US i nigdzie indziej (na stronach MTM tez sie nie doszukalem). Czytalem ze to cos "gumka??" zostala zastapiona jakims teflonowym materialem. Gdzie sie spotkales z tym? Moze jakis link do popatrzenia.

OT : A3 pipe to ta plaska rura po lewej stronie pokrywy silnika w kierunku kolana dolotu?? Co ona robi?

Pozdrawiam.
By N4S -  07 lis 2007, 23:36
 -------
#6886
Hulaj pisze:Rozumiem, dobre info :wink:

"Breath tube" to bedzie nr: 06F 103 215 ( od A do ? ). Zgadza sie?

Popatrzylem troche po forach, widzialem kilka zdjec PCV i porownujac z fotkami rozwiazan od tunerow wydaje mi sie ze glowny problem z tym zaworem wiaze sie wlasnie z ta "breath tube" :?

Calosc w wersji "G" jaki znalazlem w necie:

http://shop.fixxtuning.com/core/media/m ... 63e22dbff0

N4S cos takiego masz?

I tu jeszcze watek o tym "druciarstwie" Eurojet, PCV zostaje seryjny tylko wlasnie ta rurka jest zmieniona:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3429495

Co do DV to chyba moge przyjac to na kark zuzycia eksploatacyjnego, kasa nie jest duza. Tylko jak z wymiana $$? w ASO? Czy moze da rade samemu 8) ?

Jeszcze tylko pytanko o DV od MTM, widzialem ale tylko na jednej stronce z US i nigdzie indziej (na stronach MTM tez sie nie doszukalem). Czytalem ze to cos "gumka??" zostala zastapiona jakims teflonowym materialem. Gdzie sie spotkales z tym? Moze jakis link do popatrzenia.

OT : A3 pipe to ta plaska rura po lewej stronie pokrywy silnika w kierunku kolana dolotu?? Co ona robi?

Pozdrawiam.
Potwierdzam, ¿e zmieniaj±c PCV nale¿y dodatkowo zmieniæ breather tube. Numer czê¶ci to 06F 103 215 A, nie ma innych wersji (obecnie kupowane w ASO maj± ju¿ wbudowany zawór - plastykowa, czarna czê¶æ na koñcu metalowej rurki na zdjêciu). Powy¿sze breather tube montuje siê na tyle silnika i ³±czy ona turbo z pokryw± zaworów.

Dodatkowo wypada zmieniæ uszczelkê, bo jest metalowa i w zasadzie jednorazowego u¿ytku (numer chyba 96F 145 757 F).

Rozwi±zanie Eurojet modyfikuje inne breather tube (06F 103 235 A lub 06F 103 221 F), które jest na przodzie silnika odchodzi bezpo¶rednio z PCV (plastykowa, karbowana rurka).

Podobno ³atwo zmieniæ samodzielnie zawór DV (jest ³atwo dostêpny od do³u), ja jednak nie próbowa³em (koszt wymiany w ASO to 100 PLN). Je¿eli chodzi o zawór MTM to nie mogê ju¿ znale¼æ linka - zawór kosztowa³ 250 EURO i zamiast gumowej wk³adki mia³ teflonow±.

Potwierdzam, ¿e rura A3 pipe znajduje siê po lewej stronie silnika. W przypadku GTI jej podstawowym zadaniem jest generowanie sportowego d¼wiêku silnika w kabinie (podbnie jak to jest w Focusie ST). Jest tam jaka¶ puszka rezonansowa. Poniewa¿ ta puszka zwiêksza objêto¶æ uk³adu do³adowania, powszechne jest instalowanie A3 pipe z Audi A3, gdzie ta puszka nie wystêpuje z uwagi na nastawienie tej marki na komfort. Dziêki zminiejszeniu pojemno¶ci uk³adu, ma byæ jaki¶ przyrost mocy (dodatkowo po takiej zmianie jest znacznie ciszej w kabinie i w przypadku skrzyni DSG znika chrakterystyczne "pff" w momencie zmiany biegu).
By Hulaj -  08 lis 2007, 12:53
 mazowieckie
#6888
No tak teraz rozumiem, troche mnie to zdjecie z forum zmylilo co do ulozenia silnika. Teraz czaje gdzie jest to ustrojstwo (PCV).

Sprawdzalem na ETCE i uszczelki o podanym symbolu nie ma, ale jezeli to ta czerwona z obrazka z poprzedniego postu to mam ten nr, a jak nie to sie dopytam w serwisie.

Co do rury A3 i "pfff" to niech zostanie , nie wyobrazam sobie ze mialo by zabraknac pierdniecia przy zmianach biegow 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8