Hulaj pisze:Rozumiem, dobre info
"Breath tube" to bedzie nr: 06F 103 215 ( od A do ? ). Zgadza sie?
Popatrzylem troche po forach, widzialem kilka zdjec PCV i porownujac z fotkami rozwiazan od tunerow wydaje mi sie ze glowny problem z tym zaworem wiaze sie wlasnie z ta "breath tube"
Calosc w wersji "G" jaki znalazlem w necie:
http://shop.fixxtuning.com/core/media/m ... 63e22dbff0
N4S cos takiego masz?
I tu jeszcze watek o tym "druciarstwie" Eurojet, PCV zostaje seryjny tylko wlasnie ta rurka jest zmieniona:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3429495
Co do DV to chyba moge przyjac to na kark zuzycia eksploatacyjnego, kasa nie jest duza. Tylko jak z wymiana $$? w ASO? Czy moze da rade samemu 8) ?
Jeszcze tylko pytanko o DV od MTM, widzialem ale tylko na jednej stronce z US i nigdzie indziej (na stronach MTM tez sie nie doszukalem). Czytalem ze to cos "gumka??" zostala zastapiona jakims teflonowym materialem. Gdzie sie spotkales z tym? Moze jakis link do popatrzenia.
OT : A3 pipe to ta plaska rura po lewej stronie pokrywy silnika w kierunku kolana dolotu?? Co ona robi?
Pozdrawiam.
Potwierdzam, ¿e zmieniaj±c PCV nale¿y dodatkowo zmieniæ breather tube. Numer czê¶ci to 06F 103 215 A, nie ma innych wersji (obecnie kupowane w ASO maj± ju¿ wbudowany zawór - plastykowa, czarna czê¶æ na koñcu metalowej rurki na zdjêciu). Powy¿sze breather tube montuje siê na tyle silnika i ³±czy ona turbo z pokryw± zaworów.
Dodatkowo wypada zmieniæ uszczelkê, bo jest metalowa i w zasadzie jednorazowego u¿ytku (numer chyba 96F 145 757 F).
Rozwi±zanie Eurojet modyfikuje inne breather tube (06F 103 235 A lub 06F 103 221 F), które jest na przodzie silnika odchodzi bezpo¶rednio z PCV (plastykowa, karbowana rurka).
Podobno ³atwo zmieniæ samodzielnie zawór DV (jest ³atwo dostêpny od do³u), ja jednak nie próbowa³em (koszt wymiany w ASO to 100 PLN). Je¿eli chodzi o zawór MTM to nie mogê ju¿ znale¼æ linka - zawór kosztowa³ 250 EURO i zamiast gumowej wk³adki mia³ teflonow±.
Potwierdzam, ¿e rura A3 pipe znajduje siê po lewej stronie silnika. W przypadku GTI jej podstawowym zadaniem jest generowanie sportowego d¼wiêku silnika w kabinie (podbnie jak to jest w Focusie ST). Jest tam jaka¶ puszka rezonansowa. Poniewa¿ ta puszka zwiêksza objêto¶æ uk³adu do³adowania, powszechne jest instalowanie A3 pipe z Audi A3, gdzie ta puszka nie wystêpuje z uwagi na nastawienie tej marki na komfort. Dziêki zminiejszeniu pojemno¶ci uk³adu, ma byæ jaki¶ przyrost mocy (dodatkowo po takiej zmianie jest znacznie ciszej w kabinie i w przypadku skrzyni DSG znika chrakterystyczne "pff" w momencie zmiany biegu).