Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By kostecki -  23 sty 2012, 17:06
 mazowieckie
#60428
jak są całe nie połamane to nie trzeba.
a tak na marginesie jak mam PCV 06F129101E to jak założe ten z końcówką L to się nie zesra nic???
w/g ETKI końcówka L jest do innych silników
Awatar użytkownika
By krz_p -  23 sty 2012, 20:47
 wielkopolskie
#60448
w DV-ce ważny jest cały numer, a nie tylko końcówka
przy zmianie konstrukcji zaworu zmienił się też początek numeru

PCV to raczej założysz z końcówką P :wink:
By zdebel -  11 kwie 2012, 21:37
 -------
#69187
witam kolegow, odstawiam swoje autko na warsztat na wymiane rozrzadu i przy okazji chcialem wymienic pvc dv oraz popychacz pompy, autko ma 167k przebiegu i raczej nic nie bylo robione z tym gdyz nie ma wpisu w ksiazce serwisowej, moje pytanie do was brzmi ... czy moglibyscie napisac czy warto wymieniac, jesli tak to ... moge prosic o numery tych czesci ? moj silniczek to axx z roku 2005, lancuch i napinacz oraz rozrzad juz czeka na montaz nie wiem co z pozostalymi czesciami...
By kostecki -  11 kwie 2012, 21:47
 mazowieckie
#69188
Oczywiście, że warto to jedna z największych bolączek GTI-ków jeśli chodzi o numery gratów najlepiej dobierać w ASO pod oznaczenia silników, gdyż numery mogą się troszkę różnić. I brać najnowsze wypusty zaworów PCV(+ uszczelka) i DV oraz popychacz też z uszczelką.
By czesiek -  12 kwie 2012, 18:19
 dolnośląskie
#69302
Jedz podaj VIN i dostaniesz a nie po raz kolejny pytasz. Mamy Ci wywrozyc po kolorze auta? Jest obszerny topic na ten temat, wiec przeczytaj sobie caly.
By zdebel -  12 kwie 2012, 20:51
 -------
#69328
juz sie kolego tak nie oburzaj, zapytalem bo czytajac te tematy w koncu mialem metlik, teraz juz wiem ze po vin tam dobiora mi najlepsze czesci, chodz powiem ci szczerze jak bylem z pol roku temu w serwisie pytac o te czesc popychacz pompy paliwa, konkretnie w serwisie w rybniku to uprzejmy pan powiedzial mi ze nie ma czegos takiego w tym silniku, pozniej wytlumaczylem mu o co chodzi i skad o tym wiem a mily pan rzekl: to na pewno jakies forumowe opowiesci, jednemu sie popsulo i juz wszyscy pisza ze wada fabryczna i ze wymieniac trzeba, i ze on nie kojarzy ani jednego gtika w ktorym robili by takie cos i to pewnie brednie.

w poniedzialek podskocze jeszcze raz do rybnika chodz mam troche km do zrobienia bo najblizszy serwis 40km i postaram sie cos zalatwic. Powiedzcie mi jeszcze czy ten caly popychacz to nazywa sie u nich popychacz pompy paliwa czy jest jakies inne okrelenie ?
By stefan-16 -  15 lip 2012, 10:18
 -------
#77907
W piątek na serwis przyjechał Passat 2.0TFSI, po podpięciu pod kompa pokazało nieszczelność kolektora ssącego. Po wymianie PCV na nowy model błąd zniknął. To taka rada na przyszłość. :)
By golfer_1984 -  13 cze 2015, 17:38
 podkarpackie
#181953
N4S pisze:Breather tube jest oczywiście również w Golfie. Zmiana breather tube pociąga za sobą konieczność zastosowania odpowiedniej wersji PCV. U mnie w GTI z 2005 roku, breather tube nie miał wbudowanego zaworu, dlatego seryjny PCV miał wbudowany 2 zawory (dobierany z ETKI według VIN również miał dwa zawory). Obecnie nie można już jednak kupić breather tube bez zbudowanego zaworu, dlatego należy szukać wersji PCV z jednym zaworem (w ASO masz cały czas dostępne wersje z jednym i dwoma zaworami) jeżeli zmienia się breather tube. Ja poszedłem inną drogą i założyłem PCV z dwoma zaworami i dodatkowym zaworem w breather tube – dzięki temu nie miałem większego zużycia oleju niż 0,5 litra na 10.000 km (robiłem eksperyment z PCV z jednym zaworem i wtedy było już zauważalne zużycie oleju). Przez ponad 100 tys. km taka konfiguracja w niczym nie zaszkodziła.

Panowie to jak to jest można jeździć na breather tube z zaworkiem i PCV z 2 zaworkami??

Jeśli w breather tube w rurce jest olej co to oznacza??
By KarOr -  16 cze 2015, 12:33
 dolnośląskie
#182268
A powiedzcie mi pany czy można zamiast dv założyć Ala bov ? Byłem teraz na Vacu w nysie i na rolki jak wjechalem to się przerazilem... 154,6PS i 219nm . Fakt że facet miał problem z hamowania bo prąd mu uciekał i cewka na przedłużacze się robiła bo się grzaly. Kilka aut też zostało podobno źle zamierzone... gość z Torunia agma tuning. Powiedział żebym przeplywke sprawdził tylko jak to zrobić. Ale wracając do tematu to jak z tym dv, warto zamienić na bov? czasem na jalowym też mi rzuci silnikiem...
AXX wg b n w serwisie 20042004r a wg polskiego dowodu 2005... dziwna sprawa... :cry:
By Kopter -  16 cze 2015, 12:56
 małopolskie
#182270
Spadek mocy może być spowodowany nieszczelnym zaworem DV (częsta przypadłość GTI - pękają membrany. Obecne wersje mają membrany wykonane z trwalszego materiału, który tak łatwo nie pęka). Jeśli taka sytuacja u Ciebie ma miejsce to najlepiej wymienić DV na nowy wypust .Koszt około 200zł w ASO z tego co pamiętam, wymienić można samemu. Chyba nie ma co kombinować z Blow off - podobno turbina na tym cierpi. Jeśli jednak zależy Ci na samym dźwięku blow off to możesz zamontować podkładkę pod seryjny DV, która taki dźwięk wydaje. Kilka osób na forum z tym jeździ.
By KarOr -  16 cze 2015, 14:45
 dolnośląskie
#182273
Tak, tak o taką właśnie podkładkę mi chodzi. Mam nadzieję że wymiana dv pomoże, dziękuję :thank_you: . Zastanawiam się jeszcze czy wyczyszczenie PCV daje jakiś efekt i tej rurki przy turbo, co o tym myślicie? :hmmm: :?:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8