Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By maciej551 -  15 lip 2011, 19:12
 -------
#47477
No właśnie ten DV już wymieniłem i moc się podniosła (sprawdziłem na hamowni) ale dalej jest jakby opóźnienie w reakcji na wcisniecie gazu... dlatego teraz przymierzam się do wymiany PCV
By maciej551 -  18 lip 2011, 15:55
 -------
#47532
N4S pisze:
Potwierdzam, ¿e zmieniaj±c PCV nale¿y dodatkowo zmieniæ breather tube. Numer czê¶ci to 06F 103 215 A, nie ma innych wersji (obecnie kupowane w ASO maj± ju¿ wbudowany zawór - plastykowa, czarna czê¶æ na koñcu metalowej rurki na zdjêciu). Powy¿sze breather tube montuje siê na tyle silnika i ³±czy ona turbo z pokryw± zaworów.

Dodatkowo wypada zmieniæ uszczelkê, bo jest metalowa i w zasadzie jednorazowego u¿ytku (numer chyba 96F 145 757 F).

Dziś odebrałem z serwisu brakujące części. Obecnie więc posiadam:
- 06F 129 101 N - najnowszy wypust zaworka PCV
- 06F 103 483 E - uszczelka
- 06F 103 221 E - rurka
- 06F 103 235 - rurka

Zacytowałem wyżej tekst ponieważ chciałem się dowiedzieć czy również mam kupić dodatkowo oprócz tych części które posiadam to breath tube (06F 103 215 A) ? Z tego co mi gość powiedział to występuje w audi A3 a nie golfie ?
By N4S -  18 lip 2011, 21:57
 -------
#47541
maciej551 pisze:
N4S pisze:
Potwierdzam, ¿e zmieniaj±c PCV nale¿y dodatkowo zmieniæ breather tube. Numer czê¶ci to 06F 103 215 A, nie ma innych wersji (obecnie kupowane w ASO maj± ju¿ wbudowany zawór - plastykowa, czarna czê¶æ na koñcu metalowej rurki na zdjêciu). Powy¿sze breather tube montuje siê na tyle silnika i ³±czy ona turbo z pokryw± zaworów.

Dodatkowo wypada zmieniæ uszczelkê, bo jest metalowa i w zasadzie jednorazowego u¿ytku (numer chyba 96F 145 757 F).

Dziś odebrałem z serwisu brakujące części. Obecnie więc posiadam:
- 06F 129 101 N - najnowszy wypust zaworka PCV
- 06F 103 483 E - uszczelka
- 06F 103 221 E - rurka
- 06F 103 235 - rurka

Zacytowałem wyżej tekst ponieważ chciałem się dowiedzieć czy również mam kupić dodatkowo oprócz tych części które posiadam to breath tube (06F 103 215 A) ? Z tego co mi gość powiedział to występuje w audi A3 a nie golfie ?

Breather tube jest oczywiście również w Golfie. Zmiana breather tube pociąga za sobą konieczność zastosowania odpowiedniej wersji PCV. U mnie w GTI z 2005 roku, breather tube nie miał wbudowanego zaworu, dlatego seryjny PCV miał wbudowany 2 zawory (dobierany z ETKI według VIN również miał dwa zawory). Obecnie nie można już jednak kupić breather tube bez zbudowanego zaworu, dlatego należy szukać wersji PCV z jednym zaworem (w ASO masz cały czas dostępne wersje z jednym i dwoma zaworami) jeżeli zmienia się breather tube. Ja poszedłem inną drogą i założyłem PCV z dwoma zaworami i dodatkowym zaworem w breather tube – dzięki temu nie miałem większego zużycia oleju niż 0,5 litra na 10.000 km (robiłem eksperyment z PCV z jednym zaworem i wtedy było już zauważalne zużycie oleju). Przez ponad 100 tys. km taka konfiguracja w niczym nie zaszkodziła.
By Biegu -  05 paź 2011, 9:39
 -------
#50788
Dorzucę informacyjnie w temacie zaworków. Komp wyrzucił błąd:

008801 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P2261 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 121731 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 22:30:23

Freeze Frame:
RPM: 2893 /min
Load: 12.2 %
Speed: 78.0 km/h
Temperature: 87.0°C
Temperature: 34.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.970 V

Zaworek wymieniłem z wersji 06F 145 710 C na G i faktycznie idzie lepiej w zakresie obrotów 3500 - 4500. Fabrycznie zamontowany zaworek wyjąłem z turbo w 2 częściach (ta ruchoma wypadła) Na oko gumki miał w stanie idealnym.
By maciej551 -  05 paź 2011, 20:48
 -------
#50809
Tak zrobiłem dokładnie tak jak on. Reakcja na gaz zdecydowanie się polepszyła i ustały takie drgania silnika na wolnych obrotach które było widać po podniesieniu maski.
By bastianek1 -  06 paź 2011, 18:15
 -------
#50877
Stefan-16 chyba bedziemy musieli sie wreszcie zabrac za ta wymiane :wink:

Biegu te rurki to nie koniecznie, no chyba ze masz pekniete albo jakies poniszczone, do tego co juz kupiles to chyba warto jeszcze breath tube zmienic. Nr czesci wszystkiego masz podane w poprzednich postach.
By Biegu -  07 paź 2011, 12:14
 -------
#50918
Dobra, teraz zrozumiałem.

Sa 2 plastikowe rurki z przodu wpięte do PCV a oprócz tego metalowa rurka na tyle silnika przy turbo (breather tube)

Wymieniłem sam PCV z wersji C na N oraz uszczelkę. Problem trzesienia fotelem na jałowym złagodził się ale nie zniknął. Wniosek taki że powinienem wymienić breather tube, wg wcześniejszych postów obojętne czy z zaworkiem czy bez. Dam znać na temat efektów jak ogarnę :)


Czy breather tube przy turbo ma numer 06F 103 215? Już drugie ASO w Warszawie powiedziało mi że takiej części w katalogu brak :/
Awatar użytkownika
By krz_p -  08 paź 2011, 8:33
 wielkopolskie
#50954
jeśli mam pojedynczy zawór PCV, to rozumiem, że automatycznie mam zawór w breather tube?
czyli jak wymienię PCV na najnowszy o nr 06F 129 101 N to będzie konsumował mniej oleju?

niech ktoś mi to potwierdzi, bo zamawiam ten zawór wraz z uszczelką
By N4S -  08 paź 2011, 12:52
 -------
#50961
krz_p pisze:jeśli mam pojedynczy zawór PCV, to rozumiem, że automatycznie mam zawór w breather tube?
czyli jak wymienię PCV na najnowszy o nr 06F 129 101 N to będzie konsumował mniej oleju?

niech ktoś mi to potwierdzi, bo zamawiam ten zawór wraz z uszczelką
W Twoim roczniku na 99% już jest zawór w breather tube. Więc masz PCV z jednym zaworkiem. Robiąc zmianę założyłbym jednak PCV z 2 zaworami - korzyście to odczuwalnie mniejsze zużycie oleju i lepsza reakcja na gaz - brak efektów negatywnych przez ponad 100 tys. km.
Szukałbym zaworu PCV w wersji 06F 129 101 P. Poniżej zdjęcie tego zaworu. Jak widać na zdjęciu ma on dodatkowy zaworek (okrągły otwór obok kwadratowego ma dodatkową kraktę):
Obrazek
Obrazek
Poniżej zdjęcie PCV w starej wersji,bez zaworku - nie ma kratki obok kwadratowego otworu:
Obrazek
Poniżej zdjecie breather tube:
Obrazek
By bastianek1 -  08 paź 2011, 13:48
 -------
#50963
Biegu pisze:Czy breather tube przy turbo ma numer 06F 103 215? Już drugie ASO w Warszawie powiedziało mi że takiej części w katalogu brak :/
Serwis VW STER RADOM ma w katalogu breath tube 06F103215A cena: 117zl na zamówienie, bo w kraju nie ma, info z czwartku 06.10 :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8