Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
Awatar użytkownika
By krz_p -  03 sty 2008, 8:23
 wielkopolskie
#7431
Wczoraj sprawdza³em olej u siebie i po przejechanie 3,5tys km od wymiany trochê go uby³o. By³ nalany do koñca tego wyp³aszczenia na bagnecie, a teraz jest w po³owie. Jakie¶ 1,5tys km wcze¶niej sprawdza³em i wydawa³o mi siê, ¿e trochê go uby³o ale by³o to wieczorem, parê minut po wy³±czeniu silnika i s³abo by³o widaæ. Nie dolewa³em jeszcze ale my¶lê, ¿e jakie¶ 0,2L wejdzie. Na razie siê tym jako¶ specjalnie nie przejmujê, nie jest to du¿e zu¿ycie oleju. Na niemieckim forum posiadaczy GTI na temat zu¿ycia oleju s± przeró¿ne opinie, jednym bierze trochê oleju pomiêdzy wymianami innym ani kropli.
Jak to wygl±da u innych u¿ytkowników GTI? Bierze wam olej czy nie?
Aha je¿d¿ê na Motulu Specific 504.00/507.00.
By Yossarian -  03 sty 2008, 17:29
 -------
#7442
0.5 litra dolewki starczy³o mi na 15.000 km czyli do wymiany i to samo powtórzy³o siê do nastêpnej wymiany czyli 30.000 km

Pozdrawiam
By Hulaj -  03 sty 2008, 19:27
 mazowieckie
#7443
GTI lubi wzi±æ olej, wo¿e ze sob± w baga¿niku.
By N4S -  03 sty 2008, 19:47
 -------
#7444
0,25 litra na ka¿de 15.000 km. Du¿o oleju zu¿ywa³ z niesprawnym zaworem PCV.
By Hulaj -  03 sty 2008, 21:27
 mazowieckie
#7447
N4S pisze:0,25 litra na ka¿de 15.000 km. Du¿o oleju zu¿ywa³ z niesprawnym zaworem PCV.
Prawda, bywa ¿e winny jest PCV. Poza wzmo¿onym apetytem na olej objawem jest "zapluty" (olejem) wlew oleju.
Awatar użytkownika
By krz_p -  04 sty 2008, 11:22
 wielkopolskie
#7454
Hulaj pisze:
N4S pisze:0,25 litra na ka¿de 15.000 km. Du¿o oleju zu¿ywa³ z niesprawnym zaworem PCV.
Prawda, bywa ¿e winny jest PCV. Poza wzmo¿onym apetytem na olej objawem jest "zapluty" (olejem) wlew oleju.
no zapluty wlew by³ :? , jak mo¿na sprawdziæ ten zawór PCV? i jak on siê po polsku nazywa, bo przypuszczam, ¿e jak im w serwisie powiem o zaworku PCV to nie bêd± mieli zielonego pojêcia o co chodzi
mo¿ecie jeszcze podaæ nr czê¶ci tego PCV? mo¿e wymieniê go na swój koszt jak oka¿e siê, ¿e to on daje cia³a a w serwisie nie bêd± chcieli tego uznaæ

EDIT
to o ten zawór chodzi: PCV valve cover assembly: 06F 129 101 G ?
co rozumieæ poprzez zapluty wlew oleju? nie widaæ aby u mnie wyrzuca³ olej poprzez wlew oleju
wg. tego co znalaz³em na golfmkV.com
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=24952
to raczej ten PCV jest ok. spadku ci¶n. do³adowania raczej nie ma, tydzieñ temu mia³em konfrontacjê z nowym Type-R'em (zmierzonym na 208KM) i szli¶my równo, nawet kolega w³a¶ciciel Type-R'a stwierdzi³, ¿e mój GTI jest minimalnie szybszy
By Hulaj -  04 sty 2008, 11:57
 mazowieckie
#7455
06F 129 101 "i literka od C - G chyba " - PCV : Zawór regulacji ci¶cienia

do tego trzeba jeszcze jakie¶ rurkê i uszczelkê, w rurce sa zaworki które sa wadliwe:

06f 103 483 E (lub nowszy) - uszczelka

06F 103 213 N? - rurka odpowietrzaj±ca

zobacz tak¿e :

http://www.takeforum.com/vwgolfv/viewto ... um=vwgolfv

kolega N4S ma do¶wiadczenie praktyczne.

Ja czekam na paczkê ze stanów z zamiennikiem tej rurki od Eurojet'u.

Zdejmij os³onê silnika i zobacz czy jest czysto, jak zawalone olejem to lipa.

Powodzenia, daj znaæ jak sprawa zosta³a za³atwiona.

PS. jak co¶ pomylilem to sory. Podpiera³em sie ETKA i tym co wyczyta³em w necie.
By Hulaj -  04 sty 2008, 12:20
 mazowieckie
#7457
Dok³adnie to ten sam PCV.

Poszukaj na tamtym forum jest gdzies fotka jak wyg³ada to "zaplucie".

S³ownie mo¿na powiedzieæ ze olej widoczny jest wokó³ korka wlewu i pod os³on± silnika.
Awatar użytkownika
By krz_p -  04 sty 2008, 12:21
 wielkopolskie
#7458
wokó³ wlewu mam czysto, nie widaæ aby gdzie¶ wyrzuca³o olej, korek i wokó³ niego jest czysto i sucho, silnik chodzi normalnie nie czujê ¿eby jako¶ niedomaga³
wygl±da na to, ¿e stopniowo ze¿ar³ trochê oleju i jest to normalne zu¿ycie

przewra¿liwiony chyba jestem, w ka¿dym razie bêdê obserwowa³ czy co¶ siê nie dzieje
By Hulaj -  04 sty 2008, 12:27
 mazowieckie
#7459
To jest turbo silnik, i nie ma sie co dziwic ze czasem zw³aszcza po jakiej¶ ostrej je¼dzie troche po³knie, nie martw sie sprawdzaj czy nie leje i gorzej jedzie, jak sie zwali ten PCV tez nie ma tragedii duzo to nie kosztuje a i do serwisu z zepsutym napewno dojedziesz.

Napisz co z tym CTR, s³ysza³em ze jest duzo wolniejszy od poprzedniego. Moze da³ ci sie przejechac, ciekawy jestem jak to jezdzi, mialem takiego na swiatlach ale tylko zerkn± i wydyga³.
Zkilluj go nagraj i bedziemy z ciebie dumni 8) .

Pozdro.
Awatar użytkownika
By krz_p -  04 sty 2008, 15:45
 wielkopolskie
#7461
Hulaj pisze:To jest turbo silnik, i nie ma sie co dziwic ze czasem zw³aszcza po jakiej¶ ostrej je¼dzie troche po³knie, nie martw sie sprawdzaj czy nie leje i gorzej jedzie, jak sie zwali ten PCV tez nie ma tragedii duzo to nie kosztuje a i do serwisu z zepsutym napewno dojedziesz.

Napisz co z tym CTR, s³ysza³em ze jest duzo wolniejszy od poprzedniego. Moze da³ ci sie przejechac, ciekawy jestem jak to jezdzi, mialem takiego na swiatlach ale tylko zerkn± i wydyga³.
Zkilluj go nagraj i bedziemy z ciebie dumni 8) .

Pozdro.
na razie siê nie martwiê, nie ma objawów zepsutego PCV
aha sprawdzi³em, kosztuje on 135 PLN, drogi nie jest

co do CTR to po 2 nieudanych za bardzo próbach z zatrzymanego, ¶lisko by³o, pojechali¶my z rolki od 50km/h (z 2 biegu u mnie), od razu jakie¶ 1,5 d³ugo¶ci dla mnie i tak zosta³o prawie do koñca 4-ki
chocia¿ kolega od CTR stwierdzi³, ¿e mój GTI jest minimalnie szybszy :D
By N4S -  05 sty 2008, 13:48
 -------
#7481
Trzeba zdj±æ os³onê silnika, ¿eby zobaczyæ czy olej wydostaje siê na zewn±trz. Czasami, w przypadkach agonalnych, olej mo¿e gromadziæ siê ju¿ na zewn±trz pokrywy wokó³ otworu korka oleju (nie oznacza to jednak, ¿e olej przedostaje siê przez korek).
Najczê¶ciej jednak przy padniêtym PCV, olej w ogóle nie wydostajê siê na zewn±trz, ale jest spalany w komorze silnika (wówczas powiniene¶ zobaczyæ dymek z rury wydechowej, szczególnie noc±, gdy jedzie za Tob± samochód, przy otwartej przepustnicy).
Uszkodzenie zaworu PCV nie powoduje zauwa¿alengo spadku osi±gów (najwy¿ej 1-2 PSI)
Awatar użytkownika
By krz_p -  05 sty 2008, 17:17
 wielkopolskie
#7484
dola³em jakie¶ 0,25l oleju, jak na 3,5kkm to trochê jest w poniedzia³ek zadzwoniê do ASO umówiæ siê by na to zerknêli
jak ¶ci±gn±æ pokrywê silnika? bo trochê elementów do niej jest chyba zamocowane, dolot itp.
Awatar użytkownika
By Bruce -  05 sty 2008, 18:24
 mazowieckie
#7485
krz_p pisze:dola³em jakie¶ 0,25l oleju, jak na 3,5kkm to trochê jest w poniedzia³ek zadzwoniê do ASO umówiæ siê by na to zerknêli
jak ¶ci±gn±æ pokrywê silnika? bo trochê elementów do niej jest chyba zamocowane, dolot itp.
Czy ktorys z uzytkownikow GTI nie wymienial oryginalnego fabrycznego oleju, wczesniej jak na pierwszym przegladzie po 15 tys km ?
Ciekaw jestem bardzo, czy na oryginalnym oleju silnik duzo lepiej sie dociera i nie ma pozniej wiekszych jego ubytkow.
By wojtek -  05 sty 2008, 22:03
 mazowieckie
#7486
witam,
moj kolega przjechal golfem plusem 1.9tdi pierwsze 30 tys kilka km bez przegladu. Nic sie autku nie stalo na szczescie... ale z ubytkiem jeszcze nie wiem jak bo teraz dopiero przeglad byl robiony.