Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By antoś -  23 lis 2012, 23:40
 łódzkie
#87531
Postanowiłem założyć ten temat o tym jak poprawić skuteczność hamulców w GTI.

Jakoś niedawno musiałem zmienić klocki przednie, postanowiłem przy tym trochę zwiększyć skuteczność hamulców. Jak wiadomo można wymienić całe hamulce na te z Cupry/R32/R20/S3 z tarczą 345mm ale odpuściłem ten temat ze względu na zbyt wysokie koszty. Kolejną opcją są hamulce z Boxstera:

http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... ic=13985.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale to może kiedyś. ;)

Zamontowałem klocki Ferodo DS2500 (FCP 1641). Podczas gdy standardowe klocki (ATE, TRW czy Ferodo Premiery) mają współczynnik tarcia na poziome 0,2x, te klocki mają 0,46. Nie posiadają czujników zużycia. W przeciwieństwie do klocków Carbone Lorraine posiadają blaszki mocujące klocek w tłoczku. Mówi się, że te klocki potrzebują rozgrzania żeby zaczęły działać, co jest jednak połowiczną prawdą. W temperaturze "startowej" mają współczynnik tarcia na poziomie 0,2x czyli hamują jak seria, już po jednym zwykłym hamowaniu lekko się dogrzewają i hamują naprawdę dobrze. Pedał hamulca wciśnięty do połowy wywołuje już mocne spowolnienie, czucie jest o wiele lepsze niż w serii gdzie dopiero mocne wciśnięcie hamulca dawało jakieś porządne efekty. Póki co hamulce nie piszczą, jedyną wadą jest to, że po mocnym dogrzaniu na dziurach klocki trochę klepią, ale postaram się to wyeliminować. Są to sportowe klocki, które mają większe tolerancje wymiarowe żeby się nie zapiekały. W porównaniu do seryjnych klocków mam wrażenie, że mniej pylą.

Tarcze mam Ferodo, jednak tych nie polecę, nie dlatego, że się pokrzywiły tylko dlatego, że nie mają warstwy antykorozyjnej przez co paskudnie wyglądają.

Kosztowały mnie 520zł. Dla porównania DS2000 kosztują 480zł.

Niezależnie od tego jakie macie klocki i tarcze aby nie biły istotne jest to aby je porządnie zamontować. Mierzymy bicie na piaście. Pod tarcze nie kładziemy żadnego smaru miedzianego, oczyszczamy po prostu dobrze piasty. Po zamocowaniu tarczy znowu mierzymy bicie (musi być w granicach przewidzianych przez producenta), jeżeli jest słabo możemy obracać tarcze, próbować lepiej doczyścić piasty itp.. Kluczową kwestią jest przykręcenie koła, śruby dokręcamy kluczem dynamometrycznym (ok. 140Nm) co drugą śrubę i tak oblatujemy dookoła 4 razy przez co każda śruba będzie dokręcana 2x. Ostatnia rzecz jest bardzo ważna, myślałem że mam pokrzywione tarcze, po przykręceniu ich tym sposobem bicie ustąpiło.



Jeżeli macie jakieś doświadczenia z zestawami hamulców to opisujcie je tutaj. :)
By kostecki -  27 lis 2012, 18:46
 mazowieckie
#87800
Skoro są dedykowane pod odpowiedni model to na pewno będą pasować dla pewności zawsze można wziąć ze sobą zużyte i porównać jak oczywiście jest taka możliwość.
By korzen88 -  27 lis 2012, 23:31
 -------
#87833
Jakiej firmy są ori klocki do GTI? Jest jeden dostawca czy kilka? Jakie koszta przód tył? A jak jest kilka dostawców to którego polecacie?
By octane -  28 lis 2012, 11:29
 -------
#87853
Ja mam ds2500 plus zwykła tarcza. W codziennej jeździe po mieście trochę piszczą i tak jak pisał Antoś w "normalnych warunkach " działają jak seryjne. Natomiast na torze różnica w porównaniu do serii jest ogromna. Dużo lepiej hamują.
By soja -  28 lis 2012, 11:56
 zachodniopomorskie
#87854
Panowie, a jak ja mam śmieszny silniczek 1,6 102KM i jężczę raczej wolno i tylko po mięście, to czy jest esens bawić się w wymiane kolocków na wieksze, czyli gti?
By octane -  28 lis 2012, 15:17
 -------
#87863
Sam odpowiedziałeś na to pytanie skoro jeździsz po raczej wolno to nie ma sensu, kup dobre klocki.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  28 lis 2012, 16:03
 śląskie
#87866
Moc chamowania można zmienić w VCDSie.
domyslnie jest chyba na śrdni.
Jak sie ustawi na max to pierwsze hamowanie podobno wyrywa z fotela razem z pasami. :mrgreen:
Awatar użytkownika
By krz_p -  28 lis 2012, 21:30
 wielkopolskie
#87902
mocy hamowania nie zmienisz VCDS-em
jedynie szybkość reakcji po wciśnięciu hamulca
By orh -  29 lis 2012, 10:51
 małopolskie
#87934
krz_p pisze:mocy hamowania nie zmienisz VCDS-em
jedynie szybkość reakcji po wciśnięciu hamulca
Dokładnie ale różnica jest odczuwalna :) sam sprawdzałem z Krzychem no i ....działa ! :mrgreen:

p.s. Na moich starych hamulcach nie chciały zadziałać samo włączające się światła awaryjne podczas ostrego hamowania, więc można powiedzieć że wreszcie działa :lol:
Awatar użytkownika
By Jaro -  29 lis 2012, 20:07
 śląskie
#87978
Tylko że to działa jak się ma esp. Ja mam tylko asr i wraz z kolegą unseen chcielismy to zmienic, ale się nie dało :(