Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By korzen88 -  23 gru 2012, 21:33
 -------
#89398
Hej! Ostatnio spotkałem się z problemem niełapania temperatury przez silnik w swoim GTI. Pojechałem do aso i diagnoza była taka że padł termostat. Nie chciałem bić piany na forum bo pomyślałem sobie że to banalna sprawa, do czasu kiedy termostat został wymieniony, mój portfel okazał się deko lżejszy, a problem dalej się pojawia. Dodam że w mieście jeszcze jako-tako się dogrzewa po dłuższej jeździe, natomiast przy jeździe w trasie nawet jak wcześniej się dogrzeje do 90 stopni to potem spada do 70. Jakieś pomysły macie co może być powodem takiego stanu rzeczy? Aha, pali mi o 2 litry więcej jak zazwyczaj. Wesołych!!!
By maciej551 -  23 gru 2012, 22:38
 -------
#89405
Ja też dociekałem tego problemu bo działo się u mnie identycznie, nawet dwa razy wymieniałem już oba termostaty! Aż w końcu trafiłem an magika w ASO który mi wszystko wytłumaczył... Problem jest w zbyt dużym wlocie powietrza na chłodnicę. Podobno Audi, seat i niektóre modele skody miały na to akcję serwisową. W VW oczywiście nic nie wiadomo... Ja wyjąłem przednią kratkę pod grillem i grill kupiłem w castoramię kawałek plexy za 15 zł powierciłem dziurki i przymocowałem na "trytytki" od wewnętrznej strony. Problem zniknął od razu. teraz jak złapie 90 stopni to nie ma bata żeby coś opadło. Na lato je wyjmę tą plexę ale póki co spisuje się rewelacyjnie.
By korzen88 -  24 gru 2012, 14:51
 -------
#89446
Napewno nie jest tak że ten typ tak ma bo zanim ten niby termostat się popsłuł to normalnie mi się dogrzewał w lato po 5-8min a w zimę 10-15min. I trzymał temperature. Po świętach oddaje do aso niech grzebią magicy.
By szwajcar -  25 gru 2012, 12:29
 świętokrzyskie
#89466
moim zdaniem przyczyną jest wadliwy czujnik temperatury płynu chłodniczego
By arianm -  25 gru 2012, 14:01
 mazowieckie
#89470
Czujnik ,nie czujnik ,a może wszystko w normie .
Tak może z innej strony ale na temat . Zapotrzebowanie na ciepełko - potrzebne wszędzie .Silnik ok.100kg żelastwa.
przestrzeń komory silnika ,kabina itd. A ile w tym czasie zostaje spalone paliwa ,szczególnie On.
Wnioski - No potrzeba czasu by się poczuło efekt . A przecież normą jest że zostawiając na wolnych obrotach rozgrzany silnik temperatura jego spada - im zimniej tym bardziej . Tak więc trzeba ciut cierpliwości wykazać . Nagrzewniczka elektryczna znacznie umila to czekanie ale to już inna sprawa.

Oczywiście awarie też są możliwe , ale zanim zacznie się "inwestować " można sprawdzić po przejechaniu kilku km czy chłodnica -przewody są zimne czy ciepłe - stan termostatu .Włacząjcy się wętylator świadczyłby o zepsutym czujniku .
Decydujące znaczenie ma obciążenie silnika w tej początkowej fazie, i nie myśle o jakimś szkodliwym pałowaniu ,ale
gdy możliwości na drodze pozwalają na jazde optymalną dla zimnego silnika -nagrzeje się szybciej .Ciupcianie w
korku wprost przeciwnie -przedłuży .
By szwajcar -  25 gru 2012, 14:20
 świętokrzyskie
#89472
w tym aucie temperatura po nagrzaniu do 90C nie może spadać,miałem taki przypadek,po wymianie termostatu okazało się,że padnięty jest również czujnik,temperatura skakała 70...90,po wymianie wszystko wróciło do normy :wink:
By arianm -  25 gru 2012, 14:34
 mazowieckie
#89473
To spadanie temperatury to rozważamy przy mrozie ?
U mnie jak było -11 to zjechała z 90 ( oczywiście na wolnych obrotach i włączonej nagrzewnicy ) .
Uznałem to za normalne , ale ?