Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By rene -  16 sty 2013, 20:40
 -------
#90781
Witam.
Bład 2187: Rząd 1, układ pomiaru paliwa, mieszanka zbyt uboga przy liczbie obrotów biegu jałowego. Regulacja ciśnienia doładowania Nieosiągnięta granica regulacji.
Mam strasznie irytujący problem. Pokazuje mi się błąd od kupienia auta. Usuwam bład i wszystko wraca 150 do 250 km.
Wymienione PCV i DV i ten naparstek od pompy paliwa. Przeczyszczona przepustnica z adaptacją. Ciśnienia paliwa w normie. Węże przy PCV sprawdzone.
Już nie wiem co ugryść bo auto nie ma żadnych problemów. pali normalnie, obroty trzyma normalnie i mocy ma od groma, nie szarpie tylko helikopter na desce doprowadza do szału jak kapiąca woda z kranu.
Pozdrawiam i dzięki.
By stefdeath -  17 sty 2013, 9:30
 -------
#90807
18619/P2187/008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
Possible Causes:

Injectors leak/blocked
Air Intake Leak (after MAF)
Exhaust Leak

Possible Solutions:

Check Mass Air Flow Sensor (G70)
Check Injector(s)
Check Fuel Pump
Check Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

Special Notes

When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.
By rene -  17 sty 2013, 23:09
 -------
#90858
Dzięki.
Widziałem to i z tej listy troche mi jeszcze zostało.
Jeśli chodzi o tą nie szczelność tłumika, to rozumiem dziura albo ktoś coś przy sondzie grzebał i zbudował jakiś patent. Zbadam i dam znać. Ten węgiel aktywny się wymienia czy to jest dożywotnie?
By rene -  20 mar 2013, 20:02
 -------
#94595
Po długim, bardzo długim czasie myślę że znalazłem przyczynę błędu. Zawór n80 odpowietrzenia zbiornika paliwa. Sam zawór wydaje się że pracuje prawidłowo. Cyka jak należy jednak zbyt powoli się zamyka lub dostaje się coś pod membrane i do końca się nie domyka. W niku tego podchodziły mi obroty do 1000 oraz wyskakiwał błąd. Po odłączeniu elektrozaworu na stałe, wszystkie objawy ustały. Może komuś się przyda ta informacja.
Pozdrawiam
By korzen88 -  20 mar 2013, 21:27
 -------
#94604
Jak odłączyć ten elektrozawór, bo kolega ma helikopter co jakiś czas i prawdopodobnie problem z korkiem wlewu paliwa lub tym zaworkiem?
By rene -  20 mar 2013, 23:02
 -------
#94609
Jest tam zwykła wtyczka vw z tym że od strony silnika, trzeba na wyczucie. Zawór jest po prawej stronie od przepustnicy.
By rene -  21 mar 2013, 21:31
 -------
#94650
Po odłaczeniu elektrozaworu pojawia helikopter. Tak samo jeśli się go zaślepi, a same opary puści przez filtr powietrza żeby dalej szły do spalenia.
By korzen88 -  21 mar 2013, 22:35
 -------
#94655
Czekaj bo nie rozumiem :lol: wymienić ten zawór na nowy czy odłączyć żeby się nie pokazywał błąd?
edit: ale to chyba koleżka ma inny problem bo on ma błąd coś z nieszczelnościa.
By rene -  26 mar 2013, 20:15
 -------
#94984
Żeby się błąd nie pokazywał to tylko wymiana na inny. Odpinanie go polepszy prace silnika na wolnych obrotach ale błędu nie zlikwiduje.
By rene -  07 kwie 2013, 10:52
 -------
#95615
Podmieniony zawór, silnik pracuje równo na wolnych obrotach, czyli duża poprawa ale lampka dalej się pojawia. Zaczynam powoli przypominać Einsteina (siwe włosy, czerwone oczy) eeeeehhhhh
By rene -  13 maja 2013, 20:49
 -------
#98169
Serwis sprawdził układ dolotowy i padło na czujnik ciśnienia doładowania.
Nie powiem silnik pracuje inaczej, także jak ktoś będzie miał taki problem to warto sie temu czujnikowi przyglądnąć.
Pozdrawiam