Strona 1 z 1

Błąd P2187

: 16 sty 2013, 20:40
autor: rene
Witam.
Bład 2187: Rząd 1, układ pomiaru paliwa, mieszanka zbyt uboga przy liczbie obrotów biegu jałowego. Regulacja ciśnienia doładowania Nieosiągnięta granica regulacji.
Mam strasznie irytujący problem. Pokazuje mi się błąd od kupienia auta. Usuwam bład i wszystko wraca 150 do 250 km.
Wymienione PCV i DV i ten naparstek od pompy paliwa. Przeczyszczona przepustnica z adaptacją. Ciśnienia paliwa w normie. Węże przy PCV sprawdzone.
Już nie wiem co ugryść bo auto nie ma żadnych problemów. pali normalnie, obroty trzyma normalnie i mocy ma od groma, nie szarpie tylko helikopter na desce doprowadza do szału jak kapiąca woda z kranu.
Pozdrawiam i dzięki.

Re: P2187

: 17 sty 2013, 9:30
autor: stefdeath
18619/P2187/008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
Possible Causes:

Injectors leak/blocked
Air Intake Leak (after MAF)
Exhaust Leak

Possible Solutions:

Check Mass Air Flow Sensor (G70)
Check Injector(s)
Check Fuel Pump
Check Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

Special Notes

When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.

Re: Błąd P2187

: 17 sty 2013, 23:09
autor: rene
Dzięki.
Widziałem to i z tej listy troche mi jeszcze zostało.
Jeśli chodzi o tą nie szczelność tłumika, to rozumiem dziura albo ktoś coś przy sondzie grzebał i zbudował jakiś patent. Zbadam i dam znać. Ten węgiel aktywny się wymienia czy to jest dożywotnie?

Re: Błąd P2187

: 20 mar 2013, 20:02
autor: rene
Po długim, bardzo długim czasie myślę że znalazłem przyczynę błędu. Zawór n80 odpowietrzenia zbiornika paliwa. Sam zawór wydaje się że pracuje prawidłowo. Cyka jak należy jednak zbyt powoli się zamyka lub dostaje się coś pod membrane i do końca się nie domyka. W niku tego podchodziły mi obroty do 1000 oraz wyskakiwał błąd. Po odłączeniu elektrozaworu na stałe, wszystkie objawy ustały. Może komuś się przyda ta informacja.
Pozdrawiam

Re: Błąd P2187

: 20 mar 2013, 21:27
autor: korzen88
Jak odłączyć ten elektrozawór, bo kolega ma helikopter co jakiś czas i prawdopodobnie problem z korkiem wlewu paliwa lub tym zaworkiem?

Re: Błąd P2187

: 20 mar 2013, 23:02
autor: rene
Jest tam zwykła wtyczka vw z tym że od strony silnika, trzeba na wyczucie. Zawór jest po prawej stronie od przepustnicy.

Re: Błąd P2187

: 21 mar 2013, 21:31
autor: rene
Po odłaczeniu elektrozaworu pojawia helikopter. Tak samo jeśli się go zaślepi, a same opary puści przez filtr powietrza żeby dalej szły do spalenia.

Re: Błąd P2187

: 21 mar 2013, 22:35
autor: korzen88
Czekaj bo nie rozumiem :lol: wymienić ten zawór na nowy czy odłączyć żeby się nie pokazywał błąd?
edit: ale to chyba koleżka ma inny problem bo on ma błąd coś z nieszczelnościa.

Re: Błąd P2187

: 26 mar 2013, 20:15
autor: rene
Żeby się błąd nie pokazywał to tylko wymiana na inny. Odpinanie go polepszy prace silnika na wolnych obrotach ale błędu nie zlikwiduje.

Re: Błąd P2187

: 07 kwie 2013, 10:52
autor: rene
Podmieniony zawór, silnik pracuje równo na wolnych obrotach, czyli duża poprawa ale lampka dalej się pojawia. Zaczynam powoli przypominać Einsteina (siwe włosy, czerwone oczy) eeeeehhhhh

Re: Błąd P2187

: 13 maja 2013, 20:49
autor: rene
Serwis sprawdził układ dolotowy i padło na czujnik ciśnienia doładowania.
Nie powiem silnik pracuje inaczej, także jak ktoś będzie miał taki problem to warto sie temu czujnikowi przyglądnąć.
Pozdrawiam