Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
Awatar użytkownika
By Tadek -  31 sty 2013, 10:22
 zachodniopomorskie
#91704
korzen88 pisze:
Tadek pisze:
korzen88 pisze: No właśnie się przymierzam bo może przez tą podkładke łapie lewe powietrze.
dziwie sie że jeszcze tego nie zdemontowałeś jak masz problemu po założeniu. jaki masz zawór DV z jaką literką na końcu??
Ja tej podkładki pod zawór nie zakładałem tylko już była, normalnie jeżdze z nią 4 lata 60tys. km i żadnych problemów, tylko mówie że może ta podkładka się popsuła i gdzieś tam łapie lewe powietrze. Jaki dokładnie zawór DV mam to nie wiem, silnik AXX 2005 rok manual. Sam niestety tego nie zdemontuje, bo tak dobrze nie ogarniam.
Antoś, tysiaka w aso to wydałem na oba termostaty bo mi się nie dogrzewał :D
Z tego co przestudiowałem temat to raczej bym stawiał na PCV, bo jak kolega miał DV walniętą to nie miał mocy w górnych obrotach i małe doładowanie.
Sprawa jest jeszcze tego typu że mój akumulator już jest na totalnym wyczerpaniu (8lat pracy) i koleżka mechanik powiedział że może silnik wchodzi na wyższe obroty żeby go podładować.
co do forge to nie da rady tego popsuć jak byś to miał w ręku to byś wiedział o co chodzi, jak coś to prędzej DV by poszło i to ta wadliwa stara wersja z gumką bo najnowszy DV z plastikami jest większy i nie pasuje do forge. wymiana DV wywalenie forge 23 min leżąc na glebie paląc fajkę i pijać piwo :P

co do rurek to może być właściwy trop
By korzen88 -  31 sty 2013, 22:57
 -------
#91765
Tadek pisze: wymiana DV wywalenie forge 23 min leżąc na glebie paląc fajkę i pijać piwo :P
Tadek potrafiłbyś to ogarnąć, albo może masz jakiegoś mechanika znajomego co by mi mógł zdemontować tą podkładkę/spawdzić wężyki i nic nie popsuć??? No i nie skasować jak ASO oczywiście.
By rene -  01 lut 2013, 19:28
 -------
#91790
Obrazek

Na tym zdjeciu zaznaczyłem Ci o jakie rurki chodzi. Ściągasz je wciskając w dwóch miejscach jak nakrętki domestosa tylko bez odkręcania. Jak sprawdzisz ich szczelność to nie wiem. Ja mówiłem jak to zrobiłem. Obejrzyj przed czy nie masz ich opocone. U mnie na zdjęciu widać dwa "przesła" i tam właśnie miałem nie szczelność. To nie jest trudne dasz rade.
Awatar użytkownika
By krz_p -  01 lut 2013, 21:25
 wielkopolskie
#91797
korzen88 pisze:Dzięki rene, myślałem że te rurki gdzieś są koło turbo, koło zaworka pcv.
przecież te rurki wychodzą właśnie z zaworka pcv!
By korzen88 -  01 lut 2013, 23:19
 -------
#91800
krz_p pisze:
korzen88 pisze:Dzięki rene, myślałem że te rurki gdzieś są koło turbo, koło zaworka pcv.
przecież te rurki wychodzą właśnie z zaworka pcv!
to już wiem teraz :D
Awatar użytkownika
By Tadek -  05 lut 2013, 8:49
 zachodniopomorskie
#91982
korzen88 pisze:
Tadek pisze: wymiana DV wywalenie forge 23 min leżąc na glebie paląc fajkę i pijać piwo :P
Tadek potrafiłbyś to ogarnąć, albo może masz jakiegoś mechanika znajomego co by mi mógł zdemontować tą podkładkę/spawdzić wężyki i nic nie popsuć??? No i nie skasować jak ASO oczywiście.
aż tak sie nie znam ale myślę że bym dał ;) a jak nie to zawsze jest łukasz 16D on jest magik i sie zna 8)
By rene -  07 lut 2013, 20:10
 -------
#92189
I powrót do przeszłości. Dzisiaj ponownie zaczęly falować obroty mimo wymienionego PCV. Czeka mnie jutro przeszukanie wszystkich gumowych rurek szczególnie tego odpowietrzenia z turbiny.
By korzen88 -  27 lut 2013, 11:25
 -------
#93354
Po jakimś czasie problemów z falującymi obrotami zapaliła się w końcu lampka check engine, oddalem auto do serwisu i okazało się że przyczyną falujących obrotów był zawór regulujący ciśnienie oleju czyli po prostu jakaś odma. Po wymianie jak ręką odjął. Zawór znajduje się pod pokrywą zaworów.
pozdro!!! Koszt zaworu 240zł z uszczelakmi robocizna 150zł.
By MarcinK -  16 maja 2013, 22:12
 -------
#98360
Witam Panowie,temat ucichł 2 miesiace temu,ale chce przedstawić tutaj Swoj maly problem,moze ktoś doradzi :)
auto po odpaleniu na zimnym przez pierwsze 300-500 metrow jazdy delikatnie dodajac gazu odczuwalne sa wibracje auta,wahania obrotów prawie niezauważalne na obrotomierzu,odnotowalem kilka bardziej zauważalnych ale nic po za tym.Na biegu jałowym auto trzyma idealnie obroty,chwilowo 1200 na ssaniu po chwili okolo 750,tylko podczas początkowej jazdy da sie zauwazyć te objawy,i znikają po przejechaniu krótkiego odcinka drogi,na rozgrzanym aucie zero objawów,jak i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu ,(dla informacji to auto po programie)na kompie bledów brak ale jutro sprawdze u znajomego i ewentualne wszystkie podam,filtry niedawno wymieniane przez poprzedniego własciciela. Jakieś propozycje?
By MarcinK -  17 maja 2013, 23:35
 -------
#98430
Witajcie,co do poduszki silnika to raczej nie to bo objawy są tylko na zimnym aucie i nie zawsze,a zauwazylem że prawdopodobnie dzieje sie tak wtedy kiedy rozpoczynam jazde na ssaniu kiedy są podwyzszone obroty,jesli poczekam chwile do wyłaczenia ssani (tzw) :) to auto jedzie normalnie ale to jeszcze przetestuje.Wypadanie zapłonu rowniez sprawdze ale to za dobry tydzien bo wczesniej nie dam rady,innych objawów nie stwierdzono wiec tylko to mnie martwi.Pozdro. Dam znać za tydzien jak wypadanie zaplonu wychodzi.