Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By korzen88 -  09 mar 2013, 13:44
 -------
#93917
Witam. Po rozwiązaniu problemu z falującymi obrotami pojawił się kolejny niestety: kiedy dodaje gaz na maxa w momencie gdy załącza się turbo przy 2tys obr słyszę syczenie, gdzieś wylatuje powietrze z turbo bokiem, do tego jest ubytek mocy jakieś 20 może 30 koni odczuwalny szczególnie od 2tys do 4 tys obr. Dodam że gdzieś 10dni temu mialem demontowaną podkładke blow off w serwisie i jakiś tydzien po tym demontażu było ok a teraz się popsuło. Dzis byłem w aso znowu żeby sprawdzili czy wszystko jest szczelne, wymienili jeszcze jakies uszczelki, i niby wszystko szczelne. Poradzili mi żebym przyjechał z podkładką i mi zamontują ją jeszcze raz i wtedy się zobaczy. Czy istnieje możliwość że ta podkładka jakoś "oszczędzała" zawór DV a jak ją zciągnełem to się popsuło? Słyszałem też o wadliwych pierwszych zaworach DV (właśnie ten który ja mam), ale nie słyszałem żeby cokolwiek syczało w przypadku popsutego zaworu DV. Jakieś pomysły macie? Ktoś miał już podobny problem?
By rene -  09 mar 2013, 21:28
 -------
#93945
Hmm U mnie syczenie słyszę od jakiś 1750 do 2200 może trochę więcej. Dobrze by było jakbyś sprawdził ilość doładowania czy zostaje osiągnięta. Nie pamiętam jaka grupa. Może być jeszcze problem z zaworem hmm N75 (chyba, od wysterowania turbiny). Może się przyciął i daje słabsze ciśnienie. Najlepsze były by logi.
Co do zaworu: mój rozwalony po zdjęciu od razu było widać pękniętą gumę.
By antoś -  09 mar 2013, 23:53
 łódzkie
#93953
N75 to nie DV. N75 to mały zaworek na boku turbiny sterujący jej pracą.

Logi są to parametry silnika, które można zebrać po podłączeniu komputera w czasie pracy silnika. Np. w czasie jazdy odczytać jakie jest ciśnienie doładowania itp..

Czy w swojej okolicy nie masz jakiegoś specjalisty od VW?
By korzen88 -  10 mar 2013, 12:15
 -------
#93976
Zacytuje wypowiedz z innego forum może powiecie mi co to za zaworek???
"ostatnio mialem cos takiego, ze w calym zakresie pracy turbiny bylo pssss, a samochod byl wyczuwalnie slabszy... okazalo sie, ze zacial sie zawor upuszczajacy cisnienie z turbiny (nie znam sie na mechanice, powtarzam co slyszalem :p)"
Czy to ten sam zaworek o którym mówimy N75? czy jeszcze jakiś inny?

Antoś w mojej okolicy nie znam żadnego speca od 2.0T Jeżdze zawsze do zaprzyjaźnionego aso gdzie wsumie mam dobre układy ale niestety tam chłopaki rzadko mają doczynienia z tym silnikiem:/
By rene -  10 mar 2013, 21:55
 -------
#94015
Wymagane ciśnienie doładowania regulowane jest zaworem elektromagnetycznym ograniczania ciśnienia doładowania -N75- i zaworem upustowym tzw Wastegate (dotyczy to rozwiązania podobnego, jak przy silniku 1.8 turbo oraz przesterowania nadciśnienia) Zawór elektromagnetyczny -n75- ograniczania ciśnienia turboodoładowania i zawór obejściowy -N249- turbosprężarki znajdują się przy turbosprężarce.
Informacje zaczerpnięte z zeszytu serwisowego vw.
N249 to nasz DV
W skrócie to takie małe gó..
http://www.motor-talk.de/bilder/suv-n75 ... 60902.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj widać i miałem z czymś podobnym problem w 1.9 tdi z tym że u mnie łapał notlauf.
Najłatwiej to zdiagnozować logami albo testem wykonawczym elementów silnika i słuchać czy stuka.
By korzen88 -  10 mar 2013, 22:34
 -------
#94017
U mnie padnięty jest pewnie któryś z tych dwóch zaworów albo n75 albo n249, będę wymieniał chyba najpierw n75 bo tańszy.
Nie wiem jaka jest różnica w objawach usterek tych dwóch zaworów ale z tego co czytałem na innych forach to przy padniętej DV największy spadek mocy czuć na górze a u mnie jest torche inaczej: największy ubytek mocy czuć od 2 do 4 tys. obr, a jak turbo się już nakręci to od 4tyś w góre ubytek mocy jest naprawde mały, dlatego u siebie stawiałbym na n75. Z tego co rozumiem to N75 wypuszcza nadciśnienie z turbo więc może się u mnie zaciął i puszcza też wtedy gdy wciskam gaz???? To by było w miare logiczne :roll:
By rene -  10 mar 2013, 23:09
 -------
#94021
To nie tak do końca, ponieważ turbo potrafi napompować dużo więcej od 2 tys obrótów i dlatego musi być wysterowana by nie uległa uszkodzeniu. Lepiej nie kupować żadnego tylko sprawdzić. DV jeśli walnięty to albo cewka w nim, albo guma rozwalona. Jak zdemontują to zobaczą. Co do N75 nie wiem jak jest w tym ale też należy najpierw sprawdzić czy stuka po podaniu napięcia. Nie wiem co Ci poradzić. Najlepiej to chyba jak byś zainwestował w jakiś interfejs bo często masz coś do odczytania w tym AXX :evil: . Zupełnie jak u mnie :cry: :cry:
Z tym N75 mi się udalo zranimować w 1.9 tdi dostał trochę silikonowego sprayu do połaczeń elektrycznych i się usprawnił.
By korzen88 -  16 mar 2013, 17:26
 -------
#94337
Byłem w serwisie, szukali nieszczelności w turbo nic nie znaleźli, powiedziałem im żeby posprawdzali zaworki i niby są ok. Oddaje auto we wtorek na dłużej, będą rozbierali chyba cała turbine. Na kompie błąd "przekroczona dolna granica doładowania" bo sprawdzali doładowanie. Mam już kolesia który może zgrać logi, także jak oni nic nie poradza w serwisie to będę szuakł dalej z kompem.
By rene -  16 mar 2013, 20:47
 -------
#94348
Jak dolna granica doładowania to zaworek n75 źle działa lub gdzieś powstała nieszczelność lub turbina nie dmucha wystarczająco (np gruszka nie działa) lub czujnik doładowania niesprawny lub ja się nie znam, wkońcu tylko jestem kierowcą.
Nie jest to takie straszne na jakie się wydaje.
Poważnie tak, to logi powinny więcej wyjaśnić, bo będziesz widział czy to w całym zakresie obrótów czy tylko krótkie momenty braku doładowania. Ja w poniedziałek też ide do ASO. Bład 2187 pokonał mnie :twisted:
By korzen88 -  16 mar 2013, 22:44
 -------
#94353
No dużo tych opcji jest dlatego lepiej się upewnić, a serwis do którego jeżdze jeszcze mnie nie naciągnął ani razu na części których nie trzeba było wymieniać jak robi 70% polskich serwisów. Juz kilka razy dawałem sobie obcinać pewne częśći ciała że dana część jest popsuta a się okazywało że zupełnie coś innego padło dlatego niech dobrze sprawdzą wszystko :D
edit: największa dziura jest między 2-3.5tys obr. ale wyżej też czuć spadek mocy tylko mniejszy.
By korzen88 -  21 mar 2013, 21:18
 -------
#94648
Problem rozwiązany. Padł jednak tak jak na początku stawiałem zawór DV a konkretnie pękła ta gumowa membrana. DV padł dokładnie tydzień po demontażu podkłdki forge'a dlatego zaryzykuje taką teorię że ta podkładka w jakiś sposób "oszczędzała" zaworek. Golf idzie teraz jak szatan :twisted: