Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By maverick -  28 mar 2013, 21:00
 lubelskie
#95080
Meczylem dzisiaj troche R32.
I tutaj zaskoczenie,po strzale ze sprzegla przy wskazowce obrotomierza w okolicach czerwonego pola,zamiast chmury niebieskiego dymu,on ruszyl jak automat z wlaczonym systemem ruszania na sniegu.
W pierwszej chwili pomyslalem,ze sprzeglo padlo,ale jest dobrze.
Wychodzi na to,ze tam jest jakis system zapobiegajacy spaleniu sprzegla,albo cos podobnego.
Czy tylko ten moj egzemlarz tak mial?
By maverick -  28 mar 2013, 21:19
 lubelskie
#95085
korzen88 pisze:Myślałem że w R32 jest blokada obrotów.
Wlasnie nie ma.Tez sie zdziwilem.Krecil az do czerwonego.A po strzale ze sprzegla ruszyl tak,jakby sie slizgalo.
Awatar użytkownika
By krz_p -  28 mar 2013, 21:41
 wielkopolskie
#95086
maverick pisze:Meczylem dzisiaj troche R32.
I tutaj zaskoczenie,po strzale ze sprzegla przy wskazowce obrotomierza w okolicach czerwonego pola,zamiast chmury niebieskiego dymu,on ruszyl jak automat z wlaczonym systemem ruszania na sniegu.
a skąd niby miał być ten niebieski dym? :shock:
By Piotrekb_s3 -  28 mar 2013, 22:25
 łódzkie
#95089
Nie ma żadnego systemu przy starcie w r32.(chyba że masz DSG z LC)
Po prostu sprzęgło nie trzyma przy strzale z dużych obrotów.U mnie w S3 było tak samo, jak strzeliłem ze sprzęgła na mokrym to paliła wszystkie 4 koła ale jak na suchym tego próbowałem to uślizgiwało się sprzęgło mimo że było wymieniane na nowe i podczas jazdy nic się nie ślizgało
Awatar użytkownika
By krz_p -  28 mar 2013, 22:47
 wielkopolskie
#95090
maverick pisze:no z "oponów" :mrgreen:
przy napędzie 4x4? :lol:

musiałbyś mieć dużo więcej mocy i momentu niż w serii
By korzen88 -  29 mar 2013, 10:41
 -------
#95101
krz_p pisze:
maverick pisze:no z "oponów" :mrgreen:
przy napędzie 4x4? :lol:

musiałbyś mieć dużo więcej mocy i momentu niż w serii
takie rzeczy to chyba tylko w veyronie:)

Optymalnie to chyba trzeba startować z 3.200-3.500 obr.
By maverick -  29 mar 2013, 20:36
 lubelskie
#95131
Piotrekb_s3 pisze:Nie ma żadnego systemu przy starcie w r32.(chyba że masz DSG z LC)
Po prostu sprzęgło nie trzyma przy strzale z dużych obrotów.U mnie w S3 było tak samo, jak strzeliłem ze sprzęgła na mokrym to paliła wszystkie 4 koła ale jak na suchym tego próbowałem to uślizgiwało się sprzęgło mimo że było wymieniane na nowe i podczas jazdy nic się nie ślizgało
No wlasnie takie wrazenie odnioslem,ze jakby sie slizgalo.Chyba tak jest jak mowisz.
By Slawek -  01 kwie 2013, 12:33
 spoza Polski
#95272
ze sprzegla manualnego sie nie strzela. napina sie wszysko, dopiero pozniej luzuje. popsujesz dyfer lub zjedziesz zeby. mowie z doswiadczenia z nie jednym autem. pozdrawiam
Awatar użytkownika
By fredric -  01 kwie 2013, 13:21
 mazowieckie
#95278
Z ciekawostek wam powiem że sprzęgło i docisk w erce jest identyczny jak w golfie 2.0tdi więc szału nie ma i bez większych problemów można je zajechać :] Co do strzału ze sprzęgła to można bo czemu nie ale czy to ma sens??? Jak dobrze dobierasz obroty to wystrzelisz bez strzału z pełnej mocy i efekt jest taki sam..... a sprzęgło całe :]
By maverick -  01 kwie 2013, 20:42
 lubelskie
#95314
Ja wiem,ze takich rzeczy sie nie powinno robic i na swoim pewnie bym tego nie robil :)
Ale nigdy nie testowalem tak auta z napedem na 4 kola.
No,ale to sprzeglo z diesla,to troche nie za bardzo :mrgreen: