Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Talent -  30 maja 2013, 18:31
 -------
#99379
Bedę brał się za modyfikacje mechaniczne mojego golfa i zastanawiam się ile można wycisnąć z silnika nie zmieniając turbo na k04. Na pierwszy ogień pójdzie oczywiście program, później downpipe, IC z S3 dla lepszego chłodzenia, no właśnie i co dalej ?? Z tego co mi wiadomo dolot blokuje dopiero silnik przy mocach powyżej 300 koni, wiec nie wiem czy zmiana dolotu cokolwiek da. Czy jest sens zmieniać wtryskiwacze np. na te od S3 ? Co z pompą paliwa ? Czy kolejnym krokiem po chipie i wydechu jest już tylko k04 czy da sie wydusić kilka koni wiecej poprzez inne mody ? Byłbym wdzięczny za rady bardziej doświadczonych w sprawach technicznych forumowiczów ;)
Awatar użytkownika
By krz_p -  30 maja 2013, 18:50
 wielkopolskie
#99380
bez zmiany na K04 większe modyfikacje nie mają sensu, bez zmiany turbosprężarki uszczuplą twój portfel, bez zmiany osiągów auta

zrób wydech i program, ewentualnie zmień jeszcze cooler na ten z S3
By stefdeath -  30 maja 2013, 20:33
 -------
#99386
Możesz jeszcze ewentualnie wrzucić filtr powietrza od S3 - koszt prawie taki jak serii a jest cieńszy. Ale ogólnie tak jak mówi Krz_p bez k04 z mocą nie poszalejesz Ok 270 dasz radę wycisnąć na seryjnej i jak zadbasz o przeniesienie tego efektywnie na asfalt to utrzesz nosa niejednemu mocniejszemu autu. Dobra opona, wkładka w dogbona, pełne tuleje z ibizy cupry i już fajnie się jeździ a te min. 5-6 tysi które byś wydał na k04 masz na paliwo:))
By Talent -  30 maja 2013, 20:51
 -------
#99387
tak, o filtrze od s3 czytałem temat, tak samo wkładki powerflexa, zeby koła nie podskakiwały. Tak odbiehajac od tematu zastanawiałem sie nad wymiana wszystkich elementów na poliretanowe ale cena na inter-rally jak podliczyłem wszystko wyszła ok. 2600 :D :D wiec nie wiem czy gra warta swieczki :D ale wkładka w poduche silnika i tuleje od S3 beda na bank
Awatar użytkownika
By krz_p -  30 maja 2013, 20:56
 wielkopolskie
#99388
mam wkładki w tuleje pod silnikiem, dużą i małą, tuleje wraz z wahaczami od S3
koła dalej podskakują

ale w najbliższym czasie będzie kolejny mod (dzięki zakupom na forum), który powinien to wyeliminować :mrgreen:
Awatar użytkownika
By rafal92pl -  27 lip 2016, 17:29
 małopolskie
#235296
Witam Panowie
Postanowiłem odświeżyć temat by nie zakładać nowego .
Otóż ta zamierzam w najbliższym czasie wymienić pierścienie uszczelniające na tłokach bo mi bierze olej 0.5/1000km
i wtedy będę miał rozebrany cały silnik i dokładnie przeglądnięty więc po tym zabiegu chciał bym zrobić program i dp.
Muszę też zerknąć czy w czasie upałów nie bedzie puchło jak tak to trzeba bedzie też IC wymienić.
Otóż tak mam parę pytań związanych z tym :
-Jak auto zachowuję się po takim zabiegu jak mam około 260km jest ogromna różnica w końcu to 60km to jest trochę
-jak hamuje czy orginały jak najbardziej wystarczą + dobra opona
- jak z spalinami czy po wywaleniu kata kopci czy opłaca się jakiegoś sportowego dać
-jak jest ze spalanie z tego co czytałem po samym dp jest delikatny wzrost ale po programie myśle że powinno to spaść albo się unormować

Z góry dzięki i Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By MrNazarinho -  15 sie 2016, 18:51
 spoza Polski
#237049
Jak już wszystko rozbierasz to wyczyść sobie kanały dolotowe wraz z kolektorem dolotowym i przepustnicą. Dodatkowo radzę wywalić noise pipe oraz założyć filtr powietrsza od S3 BHZ albo włożyć Pipercross.
IC nie warto wymieniać do 260 koni. Radzę natomiast przyjrzeć się chłodnicy klimy, która się strasznie zatyka/niszczy kamieniami i owadami i blokuje przepływ powietrza do IC.
Co do pytań:
- różnica jest tak jak piszesz kolosalna. Jest o wiele mocniejszy dół i o wiele później auto zdycha na wysokich obrotach. Po prostu w całym zakresie obrótów masz ogień i tyle. Lepsza reakcja na gaz, wciska prawie od razu bez zająknięcia. DP poprawia jeszcze bardziej reakcję na gaz.
- oryginalny rozmiar hebli wystarcza. Jednak musisz zainwestować w tarcze minimum Zimmermanna i klocki Ferodo DS Performance. Wtedy heble masz żyleta. Opona Federal i nie masz problemów nawet z trakcją.
- DP bez kata i masz spaliny jak z jakiegoś auta wyścigowego. Ogólnie w codziennym użytkowaniu nie przeszkadza. Kiedyś miałem DP bez kata i jak czułem zapach spalin to od razu banan :clap:. Niestety auto nie przejdzie tak przeglądu. Nawet jeśli to przy pierwszej kontroli policyjnej gdzie mierzą skład spalin traci się dowód. Radzę założyć sportowy katalizator EURO 3 100 CPSI AWG. Nie blokuje przepływu, nie wpływa na dźwięk i bez problemów z przeglądami.
- ze spalaniem sam sobie odpowiedziałeś. Po DP spalanie rośnie co jest dziwnym zjawiskiem bo "odtykasz" wydech i poprawiasz sprawność silnika ale ten typ tak ma. Sam wirus przy takim samym stylu jazdy obniża spalanie. M.in. dzięki wyższemu ciśnieniu na szynie (pompa mocniej pompuje). Owocuje to krótszym czasem wtrysku paliwa co poprawia atomizację i zapewnia lepsze spalanie mieszanki. Silnik chodzi bardziej aksamitnie i czuje się więcej mocy w przedziale 1000-1500 obr tam gdzie turbo nie pompuje.

Powodzenia!
Awatar użytkownika
By rafal92pl -  29 sie 2016, 18:36
 małopolskie
#237988
dzięki za super odp właśnie na to czekałem :) A powiesz mi co to noise pipe ? filtr mam założony K&N wiec myśle że też dobry :) A co do IC zainteresował mnie ten co ostatnio podałeś Ramair Filters JSK-101-DD-KO4 chciał bym że by lepiej się prezentowało pod maską no i ten dźwięk :P chłodnice klimy nie dawo wymieniana wiec powinno być ok :)
a co do hamulców wymienie a opony mam Bridgestone Potenza Adrenalin wiec dobrze się spisują .
co z katem będę dzwonił do warsztatu co mi powiedzą .
Termin ustalony za dwa tyg nic tylko czekać pozdro !!