Jak już wszystko rozbierasz to wyczyść sobie kanały dolotowe wraz z kolektorem dolotowym i przepustnicą. Dodatkowo radzę wywalić noise pipe oraz założyć filtr powietrsza od S3 BHZ albo włożyć Pipercross.
IC nie warto wymieniać do 260 koni. Radzę natomiast przyjrzeć się chłodnicy klimy, która się strasznie zatyka/niszczy kamieniami i owadami i blokuje przepływ powietrza do IC.
Co do pytań:
- różnica jest tak jak piszesz kolosalna. Jest o wiele mocniejszy dół i o wiele później auto zdycha na wysokich obrotach. Po prostu w całym zakresie obrótów masz ogień i tyle. Lepsza reakcja na gaz, wciska prawie od razu bez zająknięcia. DP poprawia jeszcze bardziej reakcję na gaz.
- oryginalny rozmiar hebli wystarcza. Jednak musisz zainwestować w tarcze minimum Zimmermanna i klocki Ferodo DS Performance. Wtedy heble masz żyleta. Opona Federal i nie masz problemów nawet z trakcją.
- DP bez kata i masz spaliny jak z jakiegoś auta wyścigowego. Ogólnie w codziennym użytkowaniu nie przeszkadza. Kiedyś miałem DP bez kata i jak czułem zapach spalin to od razu banan
. Niestety auto nie przejdzie tak przeglądu. Nawet jeśli to przy pierwszej kontroli policyjnej gdzie mierzą skład spalin traci się dowód. Radzę założyć sportowy katalizator EURO 3 100 CPSI AWG. Nie blokuje przepływu, nie wpływa na dźwięk i bez problemów z przeglądami.
- ze spalaniem sam sobie odpowiedziałeś. Po DP spalanie rośnie co jest dziwnym zjawiskiem bo "odtykasz" wydech i poprawiasz sprawność silnika ale ten typ tak ma. Sam wirus przy takim samym stylu jazdy obniża spalanie. M.in. dzięki wyższemu ciśnieniu na szynie (pompa mocniej pompuje). Owocuje to krótszym czasem wtrysku paliwa co poprawia atomizację i zapewnia lepsze spalanie mieszanki. Silnik chodzi bardziej aksamitnie i czuje się więcej mocy w przedziale 1000-1500 obr tam gdzie turbo nie pompuje.
Powodzenia!