Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Talent -  15 cze 2013, 9:39
 -------
#100568
Czy ktoś ma doświadczenia ze swapem hamulców z porsche do mk5 ? Mianowicie chodzi mi o zacisk brembo ZR18 montowany w cayenne/q7/touareg, seryjnie jest tam tarcza 350 mm. Czy jest możliwość zmieszczenia tam tarczy 345 mm z golfa R32/S3 ? Nawet nie chodzi tutaj o średnice, bo to jestem pewien że da radę, tylko jak ma się sprawa z grubością tarczy ? Ewentualnie kto ma jakieś pomysły na inne tarcze, tak żeby nie zmieniać rozstawu z seryjnego 5 x 112 mm ?

Tutaj zdjęcie też zacisku z porsche boxter, trochę mniejszy 4-tłoczkowy, ZR17,z seryjną tarczą 312 mm. Mi zalezy jednak żeby dać tacze minimum 345 mm

Obrazek
By antoś -  15 cze 2013, 11:50
 łódzkie
#100576
Pod ten zacisk z Q7 itp. montujesz właśnie tarczę 345 mm. Problem jest taki, że większość felg nie wchodzi na niego bez zastosowania dystansów. Znajomy ma jeszcze zaciski z Boxstera (chyba S) pod tarczę 345 i tak samo nie mógł założyć na to seryjnych felg bez dystansów.

Bardzo przyjemnie hamują zaciski z S3 z klockami DS2500, tylko trochę piszczą i fakt, nie wyglądają jak te z napisem Porsche.
By Talent -  15 cze 2013, 13:12
 -------
#100581
To mnie zmartwiłes teraz. Bo u mnie dystans nie wchodzi w grę że względu na szerokość feli. Te zaciski że zdjęcia są właśnie z boxstera s i z tarczą 312. Wiem że zaciski s3 super hamuja ale mi tutaj chodzi głównie o walor wizualny :-)
By antoś -  15 cze 2013, 15:27
 łódzkie
#100585
Oczywiście, że wszystko jest kwestią felgi. Jemu na ten zacisk nie wchodziły seryjne felgi, felgi 18" interlagos ze Scirocco, jakieś 18" z Audi A6, 19" BBS CK, 19" z Audi RS3 (taki wzór), 19" Rotiform NUE, w końcu założył zaciski z S3.
By Talent -  15 cze 2013, 19:26
 -------
#100592
Antoś, a jesteś pewien że pod te zaciski z Boxstera S wejdą tarcze 345 mm ? Bo przy nich seryjnie jest montowana tarcza 330 x 28, a od r32 ma wymiary 345 x 30, wiec po pierwsze czy średnica nie stanowi problemu, a po drugie chodzi o grubość... I jescze jedno pytanie, klocki kupujemy pod konkretny zacisk czy pod konkretną tarcze ?
By antoś -  16 cze 2013, 21:23
 łódzkie
#100641
To, że seryjnie jakieś zaciski pracują z daną tarczą nie znaczy, że nie mogą z inną. :) Często jest tak, że producent stosuje ten sam zacisk pod różne wielkości tarczy, np. w VW ten sam zacisk obsługiwał tarczę 288 i 312mm.

Skontaktuj się z tym człowiekiem:

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=20251598" onclick="window.open(this.href);return false;

Od niego brali moi znajomi gotowe zestawy. Oba pod tarczę 345mm z R32/S3.
By Piotrekb_s3 -  16 cze 2013, 23:48
 łódzkie
#100647
antoś pisze:To, że seryjnie jakieś zaciski pracują z daną tarczą nie znaczy, że nie mogą z inną. :) Często jest tak, że producent stosuje ten sam zacisk pod różne wielkości tarczy, np. w VW ten sam zacisk obsługiwał tarczę 288 i 312mm.

Skontaktuj się z tym człowiekiem:

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=20251598" onclick="window.open(this.href);return false;

Od niego brali moi znajomi gotowe zestawy. Oba pod tarczę 345mm z R32/S3.
Antoś, nie wiem jak teraz wyglądają te zestawy dorabiane przez niego ale w zeszłym roku mój kolega brał od niego do V Gti cały zestaw przód zacisk brembo z adapterami pod tarcze z r32 plus tył r32 seria i z przodem było dużo problemów. Musieliśmy podszlifowywać zaciski od wewnętrznej strony bo tarły o tarczę to raz a dodatkowo z jednej strony jest chyba krzywo adapter zrobiony bo piszczą klocki jak cholera...
By Talent -  17 cze 2013, 12:15
 -------
#100665
Rozmawiałem z tym człowiekiem telefonicznie i nie sprawiał wrażenia jakby był obeznany w temacie.... W ogóle jak można zrobić adapter nie mając zwrotnicy od danego auta, przecież to trzeba wszystko dokładnie pomierzyć itp. poza tym powiedział mi że klocki dobieramy pod konkretną tarcze a nie zacisk !!! Co wywołało moje zdziwienie, dlatego też o to pytałem na forum. Wole jednak zrobić to powoli samemu, opierając się na projektach które były robione na zagranicznych forach i na tym jak ktoś to już przetestował ;)

Z tego co pisze na vwvortek to można ten zacisk dać tylko pod tarcze z Merca 350 mm z tego względu że tarcza 345 nie siedzi idealnie centralnie w tym zacisku. I tutaj pojawia się kolejny problem bo tarcza z R32 ma 49,5 mm wysokości a ta z merca 54,5 co spowoduje że felga wysunie się tak jakby jescze 5 mm na zewnątrz, co u mnie nie wchodzi w gre ze względu na ET i szerokość felgi. Rozwiązaniem jest więc zacisk 6 tłoczkowy brembo 17 ZR pod koło 17 cali, który jest przewidziany dla tarczy 330 mm. Ta tarcza ma chyba coś koło 49,5 mm wysokości czyli tak jak ta z R32, co nie spowoduje że koło się bardziej wysunie. Oczywiście jeśli ktoś nie ma problemu z szerokimi kołami możę wybrać warian z tarczą 350 mm. Musi się jednak liczyć z tym że trzeba będzie dać dodatkowy dystans bo zacisk może obcierać o felgę od wewnętrznej strony. To są wszystkie informacje które udało mi się dobyć wertując zagraniczne fora ;) Generalnie wsyzscy piszą że ten zacisk w konfiguracji z tarczą 345 mm nie jest najlepszym rozwiązaniem...
By antoś -  17 cze 2013, 18:42
 łódzkie
#100685
Felga moze Ci sie wysunac jedynie ze wzgledu na wieksza grubosc tarczy w miejscu, w ktorym przylega ona do piasty.

Widocznie adaptery wykonal na jakims aucie testowym.

Piotrek, mowisz o bialym Golfie VI GTI?
By Piotrekb_s3 -  17 cze 2013, 21:40
 łódzkie
#100699
Nie, mówie o czarnym Golfie Pirelli Edition z Brzezin. W Brzezinach póki co nie ma jeszcze VI GTI..
By antoś -  18 cze 2013, 11:03
 łódzkie
#100730
Ale to tarcza chyba nie jest gruba na 5 cm w miejscu gdzie styka sie z piasta ;)

Moj znajomy tez montowal identyczny zestaw do VI GTI, dowiem sie czy byly jakies komplikacje. Wiem, ze nic nie piszczalo podczas jazdy.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7