Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By Mariuszbmx -  29 wrz 2013, 23:59
 śląskie
#107045
Świecąca Kontrolka zaczęła migać, a silnik nierówno pracować i trząść się (tak jakby nie działał jeden cylinder)
Podczas przyśpieszania całym samochodem szapie i nie ma mocy. Stało się tak po zatankowaniu paliwa 95 na Lukoil za 50zł lecz zaraz po objawach wlałem 98 na orlenie problem nie znikł . Co robić co może być objawem awarii ?
Silnik TFSI AXX
By stefdeath -  30 wrz 2013, 9:45
 -------
#107057
Objawy wskazują na wypadanie zapłonów a przyczyn może być kilka może poszła cewka, świece albo wtryski od syfiastego paliwa - podepnij kompa skoro zapaliła się kontrolka to vcds od razu ci pokaże co jest nie tak.
By siwysdz -  30 wrz 2013, 23:12
 łódzkie
#107131
Raczej chyba tylko Pb98. Tankuję tylko Pb98 na sprawdzonych stacjach i czasem zdarzyło się, że zapalił mi się check ale po dolaniu paliwa z innej stacji gasł. Na przyszłość nie ryzykowałbym tankowania na stacjach typu Lukoil.
By stefdeath -  30 wrz 2013, 23:33
 -------
#107134
krisv pisze:Wogole TFSI toleruje 95 oktanowe paliwo ??
Można zalać 95 tylko wtedy komp wykrywa spalanie stukowe i cofa zapłony -można jeździć tylko moc jest mniejsza( nawet na klapce wlewu jest oznaczenie: duże 98 i małe 95 ). Inna sprawa, że bezpieczniej lać 98 bo może w nim faktycznie będzie chociaż te 95 octanów :D
Jak ktoś chce przyoszczędzić te 10gr/l to przy okazji robienia programu można sobie zażyczyć strojenie pod pb95 i wtedy śmiga się szybciej i taniej niż w serii.
By Mariuszbmx -  01 paź 2013, 17:12
 śląskie
#107188
Ja tez zawsze tankuję 98 Orlen lub BP niestety musiałem zatankować na tej ruskiej stacji parę litrów z przymusu.
Komp Pokazał ze jeden cylinder nie pali!
Powkładałem świece w cewki okazuje się ze rzeczywiście nie ma iskry !
Oczywiście z wieloma kombinacjami jedna cewka padła, zamówiłem już nową.
Okazuje się ze rzeczywiście te cewki są wadliwe :? pytanie czy jeśli pojadę do serwisu to załapię się na ich wymianę zgodnie z Akcją serwisową. Straszna lipa jeśli komuś to padnie w trasie jechać na 3 cylindrach silnik ostro dostaje po dupie :|
Dziwny zbieg okoliczności ze cewa padła zaraz po zatankowaniu :P

Mam jeszcze 2 błędy których nie da się skasować

P1098

Tuning kolektora dolotowego Czujnik położenia zaworu (G336): otwarty lub zwarty do Plus

możliwe przyczyny
Kolektor Runner dolotowy sterowania Ustawienie podstawowe nie wykonane
Połączeń z / do kolektora dolotowego Runner wadliwego Kontroli
Kolektor dolotowy Runner uszkodzony kontroli
możliwe rozwiązania
Wykonaj kolektor Runner dolotowy sterowania Ustawienie podstawowe
Sprawdź / Naprawa przewodów od / do kolektora dolotowego Runner Kontroli
Sprawdź / Wymień przyłączeniowy kolektora dolotowego Runner

P3193

możliwe przyczyny
Kolektor Tuning dolotowy czujnika położenia zaworu (G336) wadliwe
Kolektor Runner dolotowy sterowania Ustawienie podstawowe nie wykonane
Silnik klapy kolektora dolotowego (V157) uszkodzony
możliwe rozwiązania
Sprawdź kolektor Tuning wlotu czujnika położenia zaworu (G336)
Wykonaj kolektor Runner dolotowy sterowania Ustawienie podstawowe
Sprawdzić silnik klapy kolektora dolotowego (V157)
By stefdeath -  01 paź 2013, 22:19
 -------
#107215
Te błędy to klasyka - kolektor dolotowy z klapkami zawirowującymi powietrze i problemy z ich sterowaniem. U mnie pomogło wykonanie tzw basic setting kolektora - opis masz tutaj:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0l_TFSI_(AXX/BGB/BPJ/BPY/BWA" onclick="window.open(this.href);return false;)
Podobno czasem pomaga tylko wymiana czujnika a nawet całego silniczka.
By Mariuszbmx -  04 lis 2013, 20:55
 śląskie
#110182
Jedna cewka wymieniona miesiąc później padła kolejna :/
Dziś dzwoniłem do Bielskiego ASO załapałem się na akcję serwisową wszystkie cewki wymienione na nowe
będą w ten piątek !!!!
Wytłumaczcie mi jeszcze co do powyższego błędu bo link nie działa.