#109341
Dzięki za zainteresowanie tematem ale gdybyś mógł trochę jaśniej przedstawić koncepcje ustawiania wałków wyrównoważających względem wału i rozrządu. Na ten moment mam tylko zblokowane i oznaczone położenie wałków wyrównoważających względem przypadkowej pozycji wału w jakiej to demontowałem. I teraz gwóźdź programu bo jak to kurka wodna zmontować. Rozrząd to pikuś bo to tylko ustawienie dwóch kół zębatych więc wiele znaczyć nie trzeba ale przy zdejmowaniu z wału koła pasowego od osprzętu mogę poruszyć rozrząd i już wtedy nie dojdę jak to zgrać z modułem wałków wyrównoważających... Jak zblokować wał korbowy w tej pozycji aby moje oznaczenie na wałkach wystarczyło przy montażu?
Ciekawostka od VW: jak padnie ta malutka zębatka szykuj portfel no koszt około 6000zł Paranoja nie do przełknięcia.
Rozkręcimy ile będzie trzebaSlawek pisze:tak robił:) co do zębatki nie zapomnij jej odpowiednio ustawić. masz znak pomiędzy dwoma trybami i do montażu potrzebny Ci będzie bolec o średnicy 6mm który wkładasz w odpowiednią dziurę w podstawę wałków. olejowa nie ma znaków odpowiednio ja ją założysz będzie ok. co do rozrządu na pewno będziesz musiał rozpiąć wydech, inaczej nie zdemontujesz łapy silnika, który musisz dźwignąć do góry. rolkonapinacz paska rozrządu dokręcasz na 30nm i napinasz tak by 2 znaki się zeszły i zgadzały. będziesz musiał to zrobić od spodu, skąd je dojrzysz. rolki to chyba 40 i 60nm. sprawdź jeszcze. oczywiście przed zabiegiem koła na znaki i dodatkowo oznacz sobie. po montażu przekręć go ręcznie kilka razy, skontroluj wszystko. poza tym b. mało miejsca i jak masz stalowy przewód wody do turbo to musisz ją odkrecić bo nie zdejmiesz górnej obudowy rozrządu, chyba ze masz dzieloną... ale i tak będziesz musiał go odgiąć. módl się żebyś miał gumowy ten przewód:)
Dzięki za zainteresowanie tematem ale gdybyś mógł trochę jaśniej przedstawić koncepcje ustawiania wałków wyrównoważających względem wału i rozrządu. Na ten moment mam tylko zblokowane i oznaczone położenie wałków wyrównoważających względem przypadkowej pozycji wału w jakiej to demontowałem. I teraz gwóźdź programu bo jak to kurka wodna zmontować. Rozrząd to pikuś bo to tylko ustawienie dwóch kół zębatych więc wiele znaczyć nie trzeba ale przy zdejmowaniu z wału koła pasowego od osprzętu mogę poruszyć rozrząd i już wtedy nie dojdę jak to zgrać z modułem wałków wyrównoważających... Jak zblokować wał korbowy w tej pozycji aby moje oznaczenie na wałkach wystarczyło przy montażu?
Ciekawostka od VW: jak padnie ta malutka zębatka szykuj portfel no koszt około 6000zł Paranoja nie do przełknięcia.
Patrz murzyn jak się tańczy...!