Volkswagen Golf MK5

Tematy techniczne związane z konstrukcją Golfa GTI (Pirelli, Edition30) oraz R32
By oRMOo -  25 paź 2013, 9:45
 -------
#109341
Slawek pisze:tak robił:) co do zębatki nie zapomnij jej odpowiednio ustawić. masz znak pomiędzy dwoma trybami i do montażu potrzebny Ci będzie bolec o średnicy 6mm który wkładasz w odpowiednią dziurę w podstawę wałków. olejowa nie ma znaków odpowiednio ja ją założysz będzie ok. co do rozrządu na pewno będziesz musiał rozpiąć wydech, inaczej nie zdemontujesz łapy silnika, który musisz dźwignąć do góry. rolkonapinacz paska rozrządu dokręcasz na 30nm i napinasz tak by 2 znaki się zeszły i zgadzały. będziesz musiał to zrobić od spodu, skąd je dojrzysz. rolki to chyba 40 i 60nm. sprawdź jeszcze. oczywiście przed zabiegiem koła na znaki i dodatkowo oznacz sobie. po montażu przekręć go ręcznie kilka razy, skontroluj wszystko. poza tym b. mało miejsca i jak masz stalowy przewód wody do turbo to musisz ją odkrecić bo nie zdejmiesz górnej obudowy rozrządu, chyba ze masz dzieloną... ale i tak będziesz musiał go odgiąć. módl się żebyś miał gumowy ten przewód:)
Rozkręcimy ile będzie trzeba :-)
Dzięki za zainteresowanie tematem ale gdybyś mógł trochę jaśniej przedstawić koncepcje ustawiania wałków wyrównoważających względem wału i rozrządu. Na ten moment mam tylko zblokowane i oznaczone położenie wałków wyrównoważających względem przypadkowej pozycji wału w jakiej to demontowałem. I teraz gwóźdź programu bo jak to kurka wodna zmontować. Rozrząd to pikuś bo to tylko ustawienie dwóch kół zębatych więc wiele znaczyć nie trzeba ale przy zdejmowaniu z wału koła pasowego od osprzętu mogę poruszyć rozrząd i już wtedy nie dojdę jak to zgrać z modułem wałków wyrównoważających... Jak zblokować wał korbowy w tej pozycji aby moje oznaczenie na wałkach wystarczyło przy montażu?

Ciekawostka od VW: jak padnie ta malutka zębatka szykuj portfel no koszt około 6000zł :-) Paranoja nie do przełknięcia.

Obrazek
By Slawek -  25 paź 2013, 19:14
 spoza Polski
#109376
wałki balansujące to dodatkowe wyważenie układów korbowych bloku, jak sam nawiązałeś muszą się one zgrywać. jeśli nie rozbierałeś rozrządu ustaw go na znaki najpierw, na kole pasowym dolnym masz nacięcie na jego krawędzi, które musi się zgrywać ze strzałką na obudowie. nie zapomnij że jednemu obrotowi wału korbowego odpowiadają dwa obroty koła rozrządu, więc nie kieruj się tylko znakiem na kole rozrządu. (znajduje się od wewnątrz kola). następnie układ wałków. zamontuj go dociągając wszystkie śruby od wewnątrz, na krzyż po 30nm każda 6mm a duża olejowa sama dojdzie do końca. następnie w lewej zębatce tej od wałków masz znak, nacięcie pomiędzy dwoma zębami, może być przytarty więc poszukaj dobrze. następnie obracając tą zębatką powinieneś natrafić tym łukiem, wklęśnięciem pomiędzy zębami a zarazem znakiem na dziurkę o średnicy 6mm które ładnie się pokryją. wtedy wkładasz bolca o takiej samej grubości w tą dziurę ( tak aby znak na zębatce wyznaczał środek tego bolca). następnie łańcuch, napinacz z zawleczką i 3 śrubki. no i taka rada - najpierw złóż wałki, wyczyść dokładnie miskę i przejrzyj smoka czy nie ma niczego ciekawego i możesz sprawdzić pompę oleju czy nie trze o obudowę jeszcze. następnie rozbieraj rozrząd. powodzenia
By oRMOo -  12 lis 2013, 10:36
 -------
#110806
Slawek pisze:wałki balansujące to dodatkowe wyważenie układów korbowych bloku, jak sam nawiązałeś muszą się one zgrywać. jeśli nie rozbierałeś rozrządu ustaw go na znaki najpierw, na kole pasowym dolnym masz nacięcie na jego krawędzi, które musi się zgrywać ze strzałką na obudowie. nie zapomnij że jednemu obrotowi wału korbowego odpowiadają dwa obroty koła rozrządu, więc nie kieruj się tylko znakiem na kole rozrządu. (znajduje się od wewnątrz kola). następnie układ wałków. zamontuj go dociągając wszystkie śruby od wewnątrz, na krzyż po 30nm każda 6mm a duża olejowa sama dojdzie do końca. następnie w lewej zębatce tej od wałków masz znak, nacięcie pomiędzy dwoma zębami, może być przytarty więc poszukaj dobrze. następnie obracając tą zębatką powinieneś natrafić tym łukiem, wklęśnięciem pomiędzy zębami a zarazem znakiem na dziurkę o średnicy 6mm które ładnie się pokryją. wtedy wkładasz bolca o takiej samej grubości w tą dziurę ( tak aby znak na zębatce wyznaczał środek tego bolca). następnie łańcuch, napinacz z zawleczką i 3 śrubki. no i taka rada - najpierw złóż wałki, wyczyść dokładnie miskę i przejrzyj smoka czy nie ma niczego ciekawego i możesz sprawdzić pompę oleju czy nie trze o obudowę jeszcze. następnie rozbieraj rozrząd. powodzenia
Zbawienna była Twoja pomoc :-) Wielkie dzięki za rady. Auto już poskładane i lata.
Trochę było przy tym roboty ale finalnie koszt niewielki. Więcej wydałem na klucze jak na części - ale finalnie satysfakcja z samodzielnie wykonanej roboty bezcenna :-). Przy okazji pozmieniałem kilka śrub i uszczelek na nowe i jak na razie chyba wszystko ok. Chociaż zaskoczeniem okazała się ilość oleju jaką trzeba wlać po takim całkowitym wypłukaniu silnika. 5l nie starczyło aby na bagnecie się "max" pokazał i tak trochę zbaraniałem :-)
Zmiany które wprowadziłem wyciszyły trochę prace całego układu i już nie słychać telepania łańcucha. Do pełni szczęścia zostaje wymiana koła dwumasowego + sprzęgło ale to już przy przeglądzie na przyszły sezon bo tutaj jeszcze nie ma żadnych spektakularnych objawów.