Przemcio90 pisze:W każdym silniku TFSI słychać dziwny dźwięk chrobotania na biegu jałowym , zwłaszcza jeżeli słucha się z kanału. Też tym się martwiłem ale znajomy mechanik po szkoleniu z silników FSI mówił że to normalne bo wtedy łańuch pompy luźniej goni.
Jeżeli chodzi i ten dźwięk z filmiku to albo dwumas albo łożysko na sprzęgle ,to i to do obejrzenia po zdjęciu skrzyni
pozdrawiam
Twoja wersja wydaje się być słuszna aczkolwiek to brzęczenie i klekotanie jest u mnie już za bardzo słyszalne. Nie potrafię zaakceptować takiego stanu rzeczy jak TTTM bo to już zakrawa na sieczkarnie i na 100% pochodzi z tego układu napędu wałków wyrównoważających i pompy olejowej. Tak w ogóle to zauważyłem płynnie postępujący wzrost natężenia tego hałasu w przedziale około 5 tyś km przebiegu, co jak dla mnie oznacza że może być tylko gorzej. Dźwięk w moim przypadku wydaje się bardzo podobny do hałasującego łańcucha wałków rozrządu z walniętym napinaczem.
Wczorajszego wieczoru dobrałem się do tych bebechów i stwierdziłem to że łańcuch w stanie spoczynku nie jest całkowicie napięty i posiada 3-4mm swobody. Drugą rzeczą to stan zębatki napędzającej wałki którego nie jestem w stanie ocenić jak powinien wyglądać - widać na foto porównanie zębatek pompy i wałków. Trzecią sprawą okazuje się ta "odsprzęglana" zębatka działająca jako niby dwu-masowa, której sprężyny nie stawiają żadnego oporu tylko ten zakres ruchu między dwoma jej elementami można z minimalnym oporem jakiegoś tarcia przesuwać w całym zakresie około 5-6 mm.
W tym pdf`ie można odnaleźć info o tej zębatce na stronach 8 - 9 :
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... G4&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;
I teraz może jest ktoś w stanie dowiedzieć się czy ta zębatka dwumasowa jest dostępna jako część zamienna, czy to już tylko do kupienia z całą pompą...? Bo nie mogę takowej w etce online namierzyć.
Najświeższe info z ASO... zębatka dostępna tylko z pompą za bagatela 5100 zł.
Patrz murzyn jak się tańczy...!