Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
przez tymon-88 -  08 sty 2019, 18:26
 艣l膮skie
#270807
Witam!
Posiadam Golfa V 1.6FSI BLP
Od pewnego czasu mam objawy takie jak:

1. przy zapalaniu na zimnym silniku odpala bez problemu, tylko jak na moje oko obroty ja艂owe na zimnym powinny by膰 podwy偶szone przez pewien czas a u mnie odrazu po odpaleniu utrzyma sie ok 1000obr. i schodz膮 do ok 700obr. (nie ma r贸偶nicy czy jest lato czy zima).

2. na ciep艂ym silniku auto odpal臋 odrazu jednak po automatycznym nacisnieciu lekko gazu przy zapalaniu, jak tego nie zrobie to obroty lec膮 i silnik ga艣nie.

3. jestem po wymianie MAP SENSOR i czujnika temperatury wody - cz臋艣ci oryginalne, po tej wymianie doszed艂 kolejny problem tzn. auto nie nagrzewa si臋 do 90*C - planuj臋 wymian臋 termostat贸w.

LOGI VCDS z ostatniego skanowania:
Kod:聽Zaznacz ca艂y
Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 03C 906 056 BP    HW: Hardware No 
   Component: MED9.5.10       G00 9266  
   Revision: 00000000    Serial number: VWZ7Z0D9929041
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 00470 259 95190
   VCID: 72E0D89652F5378C

3 Faults Found 
17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure 
            P1479 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17478 - NOx Sensor (G295) Heater Control: Short to Plus 
            P1070 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal 
            P0106 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 1010 0001
Akumulator jest nowy, 100% sprawny i na艂adowany.
Oczywi艣cie zapalony CHECK ENGINE ale kontrolka od ESP si臋 zapala po przejechaniu kilku km, ga艣nie po ponownym uruchomieniu silnika... dziwne sprawa
Prosz臋 o porady, sugestie co mo偶e by膰 przyczyn膮 tych b艂臋d贸w...
Doczyta艂em si臋 偶e mo偶e by膰 czujnik po艂o偶enia wa艂ka rozrz膮du uszkodzony?! jakie艣 inne sugestie?
przez tymon-88 -  17 sty 2019, 12:47
 艣l膮skie
#271019
dzisiaj sko艅czy艂em wymian臋:
1. nowe termostaty 2szt - firmy GATES
2. czujnik wa艂ka rozrz膮du firmy HELLA
3. przy okazji czyszczenie przepustnicy - 1h roboty

wszystkie objawy posz艂y w zapomnienie, autko si臋 nagrzewa do r贸wnych 90*C, temperatura nie skacze,
zapala na dotyk i utrzymuje r贸wne obroty, zauwa偶alnie chodzi lepiej w trakcie jazdy, polecam og贸lnie czyszczenie
przepustnicy - to naprawd臋 daje du偶o