Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
przez mikaelkooo -  19 cze 2019, 15:19
 艣l膮skie
#275180
Witam z problemem walcz臋 od roku w 1.4 16V gdy samoch贸d jest zimny po ca艂ym dniu lub dw贸ch dniach stania na powietrzu, gdy nast臋puje Jego uruchomienie chodzi na ssaniu, obroty lekko powy偶ej 1000 i gdy nast臋puje zwolnienie tych wi臋kszych obrot贸w na prawid艂owe bardzo kolypie silnikiem jak traktorem po czym si臋 uspokaja i mo偶na jecha膰 a jecha膰. Dodam, 偶e zauwa偶y艂em, 偶e dzieje si臋 tak cz臋艣ciej po deszczu i zazwyczaj latem. Towarzyszy te偶 temu czasem migaj膮cy check engine koloru pomara艅czowego. Dodam r贸wnie偶, 偶e samochodem ju偶 zrobione prawie 20 ty艣 km jest i nie wchodz膮 w gr臋 pier艣cienie itp. Na pocz膮tku bardzo dobry mechanik obstawia艂 pier艣cienie, p贸藕niej jednak czy艣ci艂 bak i wymieni艂 wtryski, raczej inne schematy analizowa艂 te偶 gdy kontaktowa艂em si臋 z nim po Jego operacjach, 偶e znowu tak si臋 dzieje m贸wi艂 mi o pompie paliwowej ale czy na pewno to mo偶e by膰 ona? Mo偶e kto艣 mia艂 podobny problem? Zlekcewa偶y艂em to, poniewa偶 tak jak mu napisa艂em, 偶e problem powr贸ci艂 to tak samo lada moment usta艂 na rok czasu a偶 do nast臋pnego lata. W艂a艣nie o zim臋 by艂y obawy czy samoch贸d nie b臋dzie gas艂 a to jednak cieplejsze i wilgotniejsze dni s膮 problemem najwyra藕niej. Przy podanym wy偶ej problemie towarzyszy te偶 po czasie smr贸d paliwa. Mia艂 kto艣 podobny problem? Czy na pewno to pompa?
przez mikaelkooo -  07 lip 2019, 17:53
 艣l膮skie
#275629
Dobra to opowiadamy histori臋 dalej...

Zapomnia艂em doda膰, 偶e przy nast臋pnym uruchomieniu silnika wszystko pracuje idealnie, dlatego dla mechanika by艂 to twardy orzech do zgryzienia bo szans na wykrycie wady by艂o na prawd臋 bardzo ma艂o... Trzeba po prostu czeka膰 a偶 silnik bedzie zimny albo nie odpalac auta przez pare dni by zoabczyc ten blad bo to loteria... By艂a wymieniana 1 cewka, kt贸ra po zakupie samochodu akurat pad艂a i by艂y dawane nowe 艣wiece ngk. By艂em u mechanika ostatnio podczas wakacji bo zapali艂 si臋 check engine a powodem by艂o najechanie na du偶y kamie艅, miska w porz膮dku, b艂臋dy zosta艂y usuni臋te od tamtej pory check si臋 nie pokazuje i z pami臋ci z oprogramowania bosch mechanik wyczyta艂 nast臋puj膮ce b艂臋dy:

P0300 Przerywasz spalania rozpoznany. Warto艣膰 max. przekroczona.
P0303 Przerywacz spalania cylinder 3 rozpoznany. Warto艣膰 max. przekroczona.
P0304 Przerywacz spalania cylinder 4 rozpoznany. Warto艣膰 max. przekroczona.
P0480 Wysterowanie wentylatora ch艂odnicy 1. Usterka w obwodzie pr膮dowym.

Gdy mechanik to zobaczy艂 my艣la艂, 偶e silnik b臋dzie pracowa艂 jak traktor a tu zdziwko cicha praca i bez zarzutu. T艂umaczy艂em mu od podstaw krok po kroku co si臋 dzieje tak jak wy偶ej wam to opisa艂em i w wcze艣niejszym po艣cie. Mechanik sprawdza艂 jeszcze warto艣ci poszczeg贸lnych cylindr贸w i tak jakby ten cylinder 4 co艣 mu tam si臋 dzia艂o warto艣ci do 2s jak mechanik przegarowa艂 to ju偶 by艂o 0s. Og贸lnie m贸wi艂, 偶e co艣 boli mo偶e t膮 cewk臋 na 4 cylindrze tylko to jest akurat w艂a艣nie nowa cewka z Boscha, kt贸ra by艂a wymieniana po zakupie. Gdy opowiada艂em histori臋 problemu, kt贸ry si臋 dzieje tamtejszy mechanik przyzna艂 racj臋, 偶e mo偶e to by膰 wszystko tak jak m贸wi臋 od pompy, 偶e najlepiej zmierzy膰 ci艣nienie paliwa manometrem itd... ale te偶 m贸wi艂 co艣 o sterowniku kt贸ry jest w golfach gdzie艣 prawie pod szyb膮 i, 偶e mo偶e on robi jakie艣 figle itd...bo dostaje si臋 jaka艣 wilgo膰... problem wygl膮da tak jakby w danym momencie samoch贸d dostawa艂 za ma艂o paliwa i si臋 lekko podusi i 艣mierdzi benzyn膮 i za chwil臋 praca silnika jak u nowego auta z salonu i mo偶na jezdzic a jezdzic... dziwne..

Co do ostatniego b艂臋du tak jakby od wentylatora co to mo偶e oznacza膰? klima i wentylatory chodza bez problemu...