Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By Misiek86 -  09 paź 2016, 20:12
 mazowieckie
#240552
mam golfa z silnikiem 1.6 bse +lpg od 5 miesięcy, przejechane 170 tys. Km. Zrobiłem od razu wymianę oleju na shell helix ultra 5.w40. Wcześniej , zalany byl castrol edge 5w30, przejechałem na nowym oleju 10 tys km i przez ten okres musiałem dolewać systematycznie co jakiś czas około 0,5 l każdym razem oleju co dało łącznie 2l . Wycieku raczej nie ma- Zauważyłbym. Orientuje się ktoś może gdzie szukać przyczyny? pierścienie, uszczelniacze? Ktoś miał podobne przejścia?
By carolsz -  09 paź 2016, 21:43
 dolnośląskie
#240556
u mnie wychodzi ok. 0,5-1l na 10 k km z lpg, olej 10w40, więc tragedii nie ma i na ta chwile remont po prostu się nie opłaca jak ten dodatkowy olej to koszt 10 czy 20 zł w skali roku. tyle samo mi bierze już kilka lat bez zmian na lepsze czy gorsze więc ja tam się nie przejmuje i raz na jakiś czas tylko kontroluje stan.
By Misiek86 -  10 paź 2016, 9:35
 mazowieckie
#240600
carolsz pisze:u mnie wychodzi ok. 0,5-1l na 10 k km z lpg, olej 10w40, więc tragedii nie ma i na ta chwile remont po prostu się nie opłaca jak ten dodatkowy olej to koszt 10 czy 20 zł w skali roku. tyle samo mi bierze już kilka lat bez zmian na lepsze czy gorsze więc ja tam się nie przejmuje i raz na jakiś czas tylko kontroluje stan.

Od kiedy jeździsz na 10w40? I czym spowodowana była zmiana? Ponoć każdy odradza przejście na pół syntetyk. Tez mi ostatnio mechanik proponował zmianę oleju na gęstrzy i to miałoby spowodować ,że będzie brał mniej oleju ale to chyba słabe rozwiązanie.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 paź 2016, 10:14
 pomorskie
#240607
Misiek86 pisze:
carolsz pisze:u mnie wychodzi ok. 0,5-1l na 10 k km z lpg, olej 10w40, więc tragedii nie ma i na ta chwile remont po prostu się nie opłaca jak ten dodatkowy olej to koszt 10 czy 20 zł w skali roku. tyle samo mi bierze już kilka lat bez zmian na lepsze czy gorsze więc ja tam się nie przejmuje i raz na jakiś czas tylko kontroluje stan.

Od kiedy jeździsz na 10w40? I czym spowodowana była zmiana? Ponoć każdy odradza przejście na pół syntetyk. Tez mi ostatnio mechanik proponował zmianę oleju na gęstrzy i to miałoby spowodować ,że będzie brał mniej oleju ale to chyba słabe rozwiązanie.
zgodnie z radą @CzarnePaliwo szukajcie oleju 5W40 z jak najniższym noackiem, wg mnie lać minerala 10W40 to głupota, wolę dolewać ale oleju 5W40 będzie to z lepszym pozytkiem dla silnika
By carolsz -  10 paź 2016, 23:32
 dolnośląskie
#240701
nie minerał tylko półsyntetyk, niby wcześniej był lany 5w30 (auto od handlarza) - ale po autostradowej jeździe szybko znikał więc padł wybór na 10w40 i w moim odczuciu jest lepiej, chociaż i tak jak widać od czasu do czasu trzeba kontrolować stan.
By carolsz -  11 paź 2016, 10:09
 dolnośląskie
#240718
Mettenoos pisze:
carolsz pisze:nie minerał tylko półsyntetyk
wielkiej tam różnicy nie ma
między syntetykiem i półsyntetykiem, benzyna 95 i 98 też. w mojej ocenie to bardziej psychologia :)
By Misiek86 -  23 paź 2016, 20:51
 mazowieckie
#241423
Odnośnie brania oleju w moim golfiku, dzisiaj zerknąłem spojrzeć na bagnet a tam już poniżej minimum więc kolejna dolewka, dolane już było ponad 2 litry od wymiany oleju czyli po przejechaniu około 12 tyś. km. Po odkręceniu korka takie mleko... :wacko: Mrozów nie ma, jeżdże zazwyczaj w trasy więc silnik zawsze dogrzany... ktoś się orientuje czemu mam taki syf?

Obrazek
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  23 paź 2016, 22:00
 śląskie
#241426
Misiek86 pisze:Odnośnie brania oleju w moim golfiku, dzisiaj zerknąłem spojrzeć na bagnet a tam już poniżej minimum więc kolejna dolewka, dolane już było ponad 2 litry od wymiany oleju czyli po przejechaniu około 12 tyś. km. Po odkręceniu korka takie mleko... :wacko: Mrozów nie ma, jeżdże zazwyczaj w trasy więc silnik zawsze dogrzany... ktoś się orientuje czemu mam taki syf?
wymień termostat.
Ja tak miałem przez dwa lata od czasu kupna i myślałem co to za szmelc wagon... aż pewnego dnia jechałem bardzo ekonomicznie i zauważyłem że wskazówka lekko opada na liczniku od temp.
okazało się że podczas jazdy temp spadała do ok 75C a wskazówka stała dalej na 90c bo tak to jest zaprogramowane.
po wymianie termostatu od czasu wymiany termostatu czyli ok 2 lata nigdy już nie widziałem pod korkiem masła.
A odcinki robię cały czas do dzisiaj po ok 8km czyli nawet nie ma kiedy się zagrzać dokładnie.
Manual
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=14539
By Misiek86 -  24 paź 2016, 10:42
 mazowieckie
#241450
Dexter23pl pisze:
Misiek86 pisze:Odnośnie brania oleju w moim golfiku, dzisiaj zerknąłem spojrzeć na bagnet a tam już poniżej minimum więc kolejna dolewka, dolane już było ponad 2 litry od wymiany oleju czyli po przejechaniu około 12 tyś. km. Po odkręceniu korka takie mleko... :wacko: Mrozów nie ma, jeżdże zazwyczaj w trasy więc silnik zawsze dogrzany... ktoś się orientuje czemu mam taki syf?
wymień termostat.
Ja tak miałem przez dwa lata od czasu kupna i myślałem co to za szmelc wagon... aż pewnego dnia jechałem bardzo ekonomicznie i zauważyłem że wskazówka lekko opada na liczniku od temp.
okazało się że podczas jazdy temp spadała do ok 75C a wskazówka stała dalej na 90c bo tak to jest zaprogramowane.
po wymianie termostatu od czasu wymiany termostatu czyli ok 2 lata nigdy już nie widziałem pod korkiem masła.
A odcinki robię cały czas do dzisiaj po ok 8km czyli nawet nie ma kiedy się zagrzać dokładnie.
Manual
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=14539

Dzięki Dexter23pl potwierdza się to co mówili mi mechanicy podczas montażu instalacji gazowej. Że mam do wymiany termostat bo po podłączeniu do komputera jak ustawiali mi gaz podczas jazdy to na kompie wskazywał temperature termostatu poniżej 90 stopni mimo, że na liczniku wskazywał normalnie. jak gaz zakładałem to mówili, że szkoda, że wczesniej nie zauważyli to jak był silnik rozebrany do montażu lpg to by szybko zmienili a tak teraz znowu trzeba sie dostać do termostatu. A wg. tej instrukcji co wysłałeś to wychodzi, że wymiana termostatu to godzinka roboty ;)

Dexter23pl wiesz może jaki nr czesci jest termostatu vw z aso do tego silnika? Zastanawiam się czy kupić termostat z aso cz y dobry zamiennik. Ale nie wiem który będzie tak samo dobry jak zamiennik. Podpowiesz coś?
By wlado78 -  26 paź 2016, 20:17
 dolnośląskie
#241627
to zaden termostat
tez tak mam-silnik jest niedogrzany i tyle
raz przed zrobieniem dłuzszej trasy po lekkim nagrzaniu silnika odkrec korek oleju a potem przed trasa go zakrec wszystko zejdzie

mi masełko robi sie jak tylko na dworze 10 stopni
By turzol -  26 paź 2016, 21:08
 śląskie
#241631
Ten motor osiąga temp robocza bardzo szybko. Moja żona robi krótkie dystanse 3km w jedna stronę do pracy i masełka pod korkiem nie ma.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 paź 2016, 22:59
 śląskie
#241707
wlado78 pisze:to zaden termostat
tez tak mam-silnik jest niedogrzany i tyle
raz przed zrobieniem dłuzszej trasy po lekkim nagrzaniu silnika odkrec korek oleju a potem przed trasa go zakrec wszystko zejdzie

mi masełko robi sie jak tylko na dworze 10 stopni
A co powiesz na to?
zdjęcie z 01- 04-2015r
przez dwa lata myślałem że tttm bo jazda tylko 2 x 8km .
Lecz z biegiem czasu robiło się tego co raz więcej
A po przpadkowym odczycie temp okazało się że że spada podczas jazdy do k 70C czego wskazówka na liczniku nie pokazuje.
PO wymianie termostatu na tych samych trasach bo cie-dziennie pokonuje ten sam dystans ani w zimę ani w lato pod korkiem niema śladu żółtej mazi. Jest tylko olej. Wiadomo że trochę może się tam na korku zrobić. Ale u mnie już było to zaciekawiające. :laugh:
Sprawdź u siebie do ilu spada temp podczas jazdy .
Obrazek